Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1

සම්මුතික ආණ්ඩුව පිළිබඳ ජනතා විශ්වාසය බිඳ වැටිලා

මෙවර පළාත් පාලන මැතිවරණය පැවැත්වීම නියමිත කාලයට වඩා වසර තුනක් ප්‍රමාදව පැවැත්වූයේ තවදුරටත් එය කල් දැමීමට නොහැකි නිසාය. ඒ නිසා ජනතාව තුළ යම් විරෝධයක් මතුවී තිබුණේය. ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය හා එක්සත් ජාතික පක්ෂයට එකට එක්වී සැදු ජාතික ආණ්ඩුව තරග කරන පළමු පළාත් පාලන මැතිවරණය වූයේ මෙයයි. එකිනෙකට වෙනස් ප්‍රතිපත්ති එකට පෑහෙන්නේ නැති විරෝධතාවයන් සමග මේ මැතිවරණය පැවැත්වුයේය. මීට දශක ගණනාවක් තිස්සේ මැතිවරණ පැවැත්වූ ක්‍රමවේදයට වෙනස්ව කොට්ඨාස ක්‍රමයට මෙවර මැතිවරණය පැවැත්වූවේය. ලිබරල් ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදයට ගැලපෙන සමානුපාතික ක්‍රමය යටතේ මීට පෙර මැතිවරණ පැවැත්වුවත් මේ මැතිවරණ ක්‍රමය ජනතාවට සමීප වී ඇති බව පෙනෙන්නට තිබුණේය. පැවැති ක්‍රමය තුළ කිසියම් ආකාරයක බලපෑම්වලට ලක් වුවත් නව ක්‍රමය තුළ නිදහස්ව ජනතාවට ඡන්දය ප්‍රකාශ කිරීමේ අවකාශය උදාවී තිබුණි.
ගෝලීය වශයෙන් හා ජාතික වශයෙන් අර්බුදයට ගොස් තිබෙන නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්තියක් මත ක්‍රියාත්මක ජාතික ආණ්ඩුවත් තුළ මැතිවරණය පැවැත්විය. මීට පෙර ලිබරල්වාදය කඩා වැටීමකට හෝ අර්බුදයකට ගිය වාතාවරණයක් තුළ මෙවැනි මැතිවරණයකට මුහුණදීමට සිදුවූයේ නැත. මෙහි ඇති ගතිකයන් මෙහි දේශපාලන විඥානය සකස්වීමට බලපෑවේය. ලංකාවේ දේශපාලන සංස්කෘතිය තුළ ජාතික ආණ්ඩුවක් තුළ එකිනෙකට විරුද්ධ සමාජ ආර්ථික ප්‍රතිපත්ති සහිත දේශපාලන පක්ෂ දෙකක් මැතිවරණයට ඉදිරිපත් විය. ඒ නිසා පසුගිය අවුරුදු තුන තුල ඇතිවූ කළකිරීම් හා ජනතා විරෝධී ප්‍රතිපත්ති ක්‍රියාත්මක වීමේ ගතිකයන් මේ පළාත් පාලන මැතිවරණයේදී තීන්දු වලට බලපා ඇති බව සැලකිය හැකිය.
මේ  මැතිවරණය විශේෂයෙන් වැදගත් වන්නේ ලංකාවේ පළාත් පාලන මැතිවරණ පැවැත්වූයේ මධ්‍යම ආණ්ඩුවේ නැතහොත් විධායකයේ බලය පවත්වාගෙන යමින් බැවිණි. රජය පවත්වාගෙන යන අතරවාරයේදි ආණ්ඩුව පළාත් පාලන මැතිවරණය පරාජයට පත්වීම 
විශේෂත්වයකි. පාර්ලිමේන්තු බලය හා ජනාධිපති බලය තිබුණ හෙයින් ඒ බලය එලෙසින්ම පළාත් පාලන ආයතනවල දිගටම පවත්වාගෙන යාමට හැකි බව මැතිවරණ ව්‍යාපාරය තුළදී ආණ්ඩුව දිගින් දිගටම ප්‍රකාශ කළේය. එහෙත් පක්ෂ ලෙස ගත් විට මේ මැතිවරණය පවත්වන්නේ නව ලිබරල්වාදය ගෝලීය වශයෙන් අර්බුදයකට ගොස් ඇති අවස්ථාවකදීය. ලිබරල්වාදී පක්ෂයක් ලෙස එක්සත් ජාතික පක්ෂය ලිබරල්වාදයේ පළමු ඉනිම පරාජයට පත්වී නැවත වරක් ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ කොටසකට ඒකාබද්ධවී බලය අල්ලාගෙන දියත් කිරීමට උත්සාහ කළ සමාජ ආර්ථික, දේශපාලන හා සංස්කෘතික ප්‍රතිපත්තිවල ප්‍රතිඵලයක් ලෙස ජනතාව කළකිරීමකට හා ඈත් වීමකට ලක්ව තිබේ. ජනතාවට විශාල පීඩනයක් හා විශාල බරක් දැනී ආණ්ඩුව නොරුස්සන ස්වභාවයක් ඇතිවිය. ජනතාව තුළ විශාල ප්‍රතිරෝධයක් ආණ්ඩුවට විරුද්ධව ඇතිවිය. මෙය මාධ්‍ය තුළින් සමස්ත ලෙස ප්‍රචාරය වූයේ නැත. ගම් මට්ටමේ හා බිම් මට්ටමේ තිබූ ජනතා ලැදියාවන් හා වුවමනාවන් මාධ්‍ය හා විඥාපන මාධ්‍ය භාවිතා කිරීමේ ස්වභාවයක් දක්නට ලැබුණේය. එහෙත් මේ මැතිවරණය තුළදී බිම් මට්ටම තුළ තිබූ සැබෑ ස්වභාවය මතුවිය. ආණ්ඩුව ගෙන ගිය සමාජ, ආර්ථික, දේශපාලන හා සංස්කෘතික ප්‍රතිපත්ති, සමාජ විරෝධී, ජනතා විරෝධී, ආකල්ප විරෝධී ප්‍රතිපත්ති බව මැතිවරණය තුළින් පෙනී ගියේය. ජනතාව එයට දැක්වූ ප්‍රතිචාරයක් ලෙස මැතිවරණ ප්‍රතිඵල දැක්විය හැකිය. 
පසුගිය කාලයේදී යුද හමුදාව හා ජනතාව බෙදුම්වාදී ජාතිවාදී යුද්ධය පරාජයට පත් කර සමස්තයක් ලෙස රට පාලනය කිරීමේ හැකියාව ලැබුණි. පශ්චාත් සංග්‍රාමික අවකාශය තුළ  ආර්ථීක, දේශපාලන වර්ධනයන් ඇතිවිය. කලාපීය ප්‍රාග්ධනය ගෙන්වා ගැනීම් සමග ආර්ථිකයේ වර්ධනයක් ඇතිවිය. උතුරු නැගෙනහිර ඇතුළු සියලුම ප්‍රදේශ සමස්තයක් ලෙස පාලනය කිරීමේ හැකියාව පශ්චාත් සංග්‍රාමික අවධියේ ඇතිවිය. එයට අනුගතවීමට පැවැති අවස්ථාවකදී, ජාතික හා ගෝලීය වශයෙන් විවිධ දේශපාලන බලවේග හා භූ දේශපාලනික වුවමනාවන් අනුව අස්ථාවර කිරීමේ බලපෑම් පැමිණියේය. ගෝලීය සමාජයේ සිටි ලිබරල්වාදී කණ්ඩායම දේශීය ලිබරල්වාදීන්ගේ කණ්ඩායම් සමග එක්වී සැලසුම් සහගත උපාය මාර්ගයක් අනුගමනය කරගෙන ගියේය. එහි ප්‍රතිඵලය ඇතිවූයේ ජනවාරි 8 වැනිදාය. 
එතැනින් පසුව ඇතිවූ ආණ්ඩුව සංකීර්ණ ආර්ථික ප්‍රතිපත්ති ක්‍රියාත්මක කිරීමට උත්සාහ ගත්තේය. ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය රැගෙන ආ සමාජ ප්‍රජාතන්ත්‍ර්‍රවාදී ප්‍රතිපත්තිය චන්ද්‍රිකා යුගයේදී ලිබරල්කරණය වී එහි දෙවැනි පියවර ජනවාරි 8 වැනිදායින් පසුව ක්‍රියාත්මක විය. එක්සත් ජාතික පක්ෂය පිරිහී සිටි තත්වයක් තුළ තනියම බලය ලබාගැනීමට නොහැකිව තිබූ තත්ත්වයක් තුළ ජන විඥානය තුළ සිය දේශපාලන පැවැත්ම ඒ වන විට අර්බුදයකට ගොස් තිබුණේය. එවකට ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ තිබූ අභ්‍යන්තර ප්‍රතිවිරෝධයක් භාවිතා කරමින් මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ‍පොදු අපේක්ෂකයා බවට පත් කර නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්තියේ දෙවැනි පියවර ආරම්භ කළේය. එහිදී ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂයේ ප්‍රතිපත්තිවලට වඩා ක්‍රියාත්මක වූයේ අර්බුදයට යමින් තිබූ නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්තිය. එය  ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා බලහත්කාරී ලෙස විවිධ මට්ටම් ලෙසින් විවිධ පියවර ගත්තේය. ඒ ක්‍රියාවලිය තුළ ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය තමන්ගේ පැවැත්ම අහිමි කරගත්තේය. සිය අනන්‍යතාවය නැති කරගනිමින් නව ලිබරල් ආර්ථික ප්‍රතිපත්තියට සහාය ලබාදීම නිසා ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය ජනතාවගෙන් ඈත් වීමට ගත්තේය. 
එවැනි තත්ත්වයක් තුළ මේ මැතිවරණය විසින් ක්‍රියාවට නංවන ලද ආණ්ඩු පක්ෂය විසින් සාම්ප්‍රදායික මතවාදයන් පරාජය වීමකි. ගමේ ගැටලු විසදාගැනීම, ගමේ පුද්ගලයෙක් තෝරා ගැනීමට ලඝු නොකර මෙය ගැඹුරක් ඇති මැතිවරණයක් බව ජනතාවගෙන් වසන් කිරීමට ආණ්ඩුව උත්සාහ කළේය. මේ මැතිරවණය තවදුරටත් ග්‍රාමීය හෝ නාගරික පාලනය සදහා අවශ්‍ය නියෝජිතයින් තෝරා ගැනීමට වඩා ගැඹූරු  ඇදහසක් ඇති සාධකයක් බවට මැතිවරණය පත්විය. මෙය තවදුරටත් ලඝු කිරීමට නොහැකි ජාතික මට්ටමේ මැතිවරණයක් බවට පත්විය. මේ මැතිවරණය සමග අනාගතයේ දේශපාලන ගතිකයන් හා විභවයන් ගැන තීන්දුවෙයි. ඒ නිසා මේ මැතිවරණය ප්‍රදේශයට සීමා වූ මැතිරවණයක් නොවේ.
පළාත් පාලන ආයතනවලට පත්වන නියෝජිතයින්ගේ සංඛ්‍යාව මෙවර දෙගුණ වී තිබේ. දේශපාලන පන්තිය ලංකා ඉතිහාසයේ පළමු වතාවට මේ තරම් විශාල ලෙස වැඩි විය. මෙය ලාංකිය දේශපාලන සංස්කෘතියකට, ආර්ථිකයට, පරිපාලනයට කොතරම් දුරට දරාගැනීමට හැකියාව ලැබෙන්නේද යන්න සංකීර්ණ ප්‍රශ්නයකි. දැනට ඇති වංචා දූෂණ වැනි ප්‍රශ්න මේ දේශපාලන පංතිය වැඩිවීම සමග වැඩිවිය හැකිය. එමෙන්ම ඔවුන්ට කිරීමට සිදුවන 
වියදමද ඉහළ යනු ඇත. ජනතාව මත ඔවුන් එල්ලකරන පීඩනය වැඩිවනු ඇත. ප්‍රමාණාත්මකව මන්ත්‍රී සංඛ්‍යාව ඉහළ යාමට හේතුවූයේ බිම් මට්ටමේ අවශ්‍යතාවයට වඩා ඉහළ දේශපාලන පංතියේ මතුවූ අර්බුදයන් කළමනාකරණය කිරීමේ විකල්පයක් ලෙස එය යොදා ගැනීම නිසාය. 
පූර්ව මැතිවරණ සමයේදී මැතිවරණය ගැන ඉදිරිපත්වූ සමීක්ෂණවලින් පැවසුනේ කිසිදු දේශපාලන පක්ෂයකට බහුතර බලයක් ලබාගැනීමට නොහැකි වනු ඇති බවය. එහෙත් ශ්‍රී ලංකා නිදහස්  
පක්ෂය හා ‍පොදුජන පෙරමුණ එක්ව තරග නොකරන්නේ නම් ඔවුන්ට වැඩි ආසන සංඛ්‍යාවක් ලබාගැනීමට නොහැකි බවට අදහසක් මතුවිය. එහෙත් ‍පොදුජන පෙරමුණේ බලය එක්වරම සීඝ්‍රයෙන් ඉහළ ගියේය. විශාල ලෙස ජාතික හා ජාත්‍යන්තර බලවේග පරාජයට පත් කිරීමට හා ගෝලීය බලවේගවලට එරෙහිව යමින් තිස් අවුරුදු යුද්ධය පරාජයට පත්  කිරීම නිසා අලුත් දේශපාලන සංස්කෘතියක් රට තුළ නිර්මාණය විය. අලුත් රාජ්‍යත්වයක ව්‍යුහය ගොඩ නැගුණේය. අලුත් පාලන ව්‍යුහයක්, ආර්ථික ප්‍රබෝධයක් ඇතිවිය. මෙය ජාත්‍යන්තර හා දේශීය විරුද්ධවාදීන් රාජපක්ෂ පවුල් පාලනයකට ලඝු කළේය. දූෂණයට, වංචාවට ලඝු කරමින් එය වෙනස් කිරීමට අවශ්‍ය කරන යම් කිසි ආකාරයක විවිධ තත්ත්වයන් ඇති කළේය. දේශපාලන තන්ත්‍රය වෙනස් කරීමට අවශ්‍ය මූලෝපායන් සකස්වීමට ගත්තේය. එහි ප්‍රතිඵලයක් ලෙස අභ්‍යන්තරික ගැටලු වර්ධනය වීමේ ප්‍රතිඵලයක් ලෙස එම රෙජීමය වෙනස් විය. ඒ වෙනස්වීමත් සමග ප්‍රශ්චාත් සංග්‍රාමික අවධිය තුළ පැවැති ව්‍යහුය පාලනය කිරීමට අවශ්‍ය යාන්ත්‍රනය සකස් කරගැනීමට නොහැකි විය. එහි අර්බුදය රටේ ජනතාව පසුගිය වසර තුන තුළදී අත්වින්දේය. දේශපාලන වශයෙන්, පරිපාලනමය වශයෙන් බිඳවැටීම තුළ ජනාධිපතිවරයාගේ සිට සියලු දෙනාම කෙරෙහි පැවති විශ්වාසය බිඳ වැටුණේ්ය. ඔවුන්ගේ වචන යතාර්ථය සමග සම්බන්ධයන් නොමැති ෆැන්ටසියක් බවට පත්විය. මේ තත්ත්වය තුළ මෙය දේශපාලන විහිළුවක් බවට පත්විය. මේ කාරණා සමග විකල්පයක් තිබුණේ නැත. නමුත් මැතිවරණය සමග තමන්ගේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම තුළ පැවැති තන්ත්‍රයට, යහ පාලන ආණ්ඩුවට ජනතාවගේ පැවැති විරෝධය පැහැදිළිව නිරූපණය විය. 
ඉදිරියේදී ලිබරල්වාදය ගෝලීය වශයෙන් පරාජයට පත්වී ඇති තත්ත්වය තුළ දේශීය වශයෙනුත් එම ප්‍රතිපත්ති ඉදිරියට ගෙන යාමට උත්සාහ කළහොත් දැන් ඇතිවී තිබෙන දේශපාලන වෙනස බලපෑමක් එල්ල කරනු ඇත. එය පාර්ලිමේන්තුව, ඇමැති මණ්ඩලය තුළ වෙනසක්කමක් ඇති කිරීමට බලපෑමක් එල්ල කරනු ඇත. කිසිදු බලවේගයකට තවදුරටත් නොසලකා හැරිය නොහැකි සාධකයක් බවට ‍පොදුජන පෙරමුණ පත්වනු ඇත. මේ වන විට එය යථාර්ථවාදී සාධකයක් බවට පත්වනු ඇත. ශ්‍රී ලංකා නිදහස් පක්ෂය ලංකාවේ ඉතිහාසය තුළ කළ භූමිකාවට සමාන භූමිකාවක් ‍පොදුජන පෙරමුණ සමග එක්වන බලවේග ක්‍රියාත්මක කරනු ඇත. මෛත්‍රීපාල සිරිසේන ප්‍රමුඛ කොටස මේ වෙනස්වීම නොසලකා ජනවාරි 8 වැනිදායින් පසුව ඇතිවූ පාලනය ඉදිරියට ගෙන යාමට උත්සාහ කළහොත් තවදුරටත් අර්බුදයක් නිර්මාණය වනු ඇත. මේ නිසා ඔවුන්ටද යළිත් ඇතිවූ තත්ත්වය ගැන යළත් කල්පනා කිරීමට සිදුවනු ඇත. අලුත් විකල්ප සෙවීමට ඔවුන්ට සිදුවනු ඇත. ජාතික දේශපාලන ප්‍රභූත්වයට ඒ ගැන  සිතීමට සිදුවෙයි. 
බටහිර කේන්ද්‍රීය බලවේග අප රට මෙහෙයවීමට ගෙන ඇති වැඩපිළිවෙලවල් විවේචනාත්මකව සලකා බැලීමෙන් තොරව ඒවා ක්‍රියාත්මක කළහොත් අරාබි රටවලට අත්වූ ඉරණම අපිට අත්වනු ඇත. පළාත් පාලන මැතිවරණයෙන් ලබාදුන් හොදම සංඥාව වන්නේ ගම, නගරය සංවර්ධනය කිරීමේ පුද්ගලයින් තෝරා ගැනීමට වඩා නිවැරදි දේශපාලන ප්‍රතිපත්තියකට පැමිණිය යුතු බවය. ජනතා වුවමනාවන් නියෝජනය කරන තැනකට පැමිණිය යුතු බවය. යුද්ධය ජයග්‍රහණයෙන් පසුව රට පාලනය කිරීමට ඇති කළ තන්ත්‍රය තවදුරටත් ශක්තිමත් කළ යුතු බවය. සමාජයක්, ජනතාව පාලනය කිරීමේ 
දෘෂ්ඨිකෝණයෙන් ජනාධිපතිවරයා ඇතුළු සියලු අය කටයුතු කළ යුතු බවය. අනුකම්පාවට හෝ වෙනත්  සාධක මුල් කරගන්නේ නැතිව පාලනය යන්න මුල් කරගෙන කටයුතු කළ යුතුය. ඉහළ මට්ටමේ  දේශපාලන ප්‍රභූත්වයට පැරණි ආකාරයට ඉදිරියට යා නොහැකි බව තේරුම් ගත යුතුය. අනාගත ලාංකීය දේශපාලන සංයුතිය තුළ ‍පොදුජන පෙරමුණේ ඇති අභිලාශයන් තේරුම් ගැනීමට සිදුවෙයි. ඒ සදහා වන දේශපාලන කළමනාකරණයකට යාමට සිදුවෙයි.
 
සාකච්ඡාව : සංජය නල්ලපෙරුම
IMAGE

බිරිඳ රැකියාවක් නොකිරීම මගේ සාර්ථකවයට හේතුවක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:38
“සිරස ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්..” තරගය ගැන මුලින්ම අප ඔබගෙන් විමසන්න කැමතියි.. ඇත්තෙන්ම “සිරස...
Views - 1280

බිරිඳට පින් තකා සුනඛයන්ට දිනපතා සහල් කිලෝ 08ක දනක්

IMAGE 2018 Feb 20 14:23
මිනිසා තිරිසනුන් වන අවස්ථාත් තිරිසනා මිනිසුන් වන අවස්ථාත් අපට බොහෝ විට දක්නට ලැබුණද...
Views - 722

ලංකාවේ අන්තිම රජු සැඟවූ නිධානය කෝ?

IMAGE 2018 Feb 19 11:34
මහනුවර රජ කළ රාජාධිරාජසිංහ රජුට බිසෝවරුන් කිහිප දෙනෙක්ම සිටියහ. ඔවුන් අතර අලමේලු අම්මා,...
Views - 2847

රඟපෑමෙන් සමුගත් හේතුව නදීකා කියයි

IMAGE 2018 Feb 19 10:41
“චංචල රේඛා” චිත්‍රපටයේ “දං චූටි” නාඳුනන කෙනෙක් එදා සිනමා ලෝලීන් අතර හිටියේ නැහැ....
Views - 3891

කසාද බැඳලා දරුවොත් ඉන්න ඇය මේ කතාව කාටවත් කියන එකක් නැහැ

IMAGE 2018 Feb 18 12:57
අද වන තුරු කාටවත් නොකී රස රහසක් මගේ ජීවිතය තුළත් තියෙනවා. ඇත්තටම ඒ රහස මම ඇර තව එක්කෙනයි දන්නේ....
Views - 6926

ලංකාවේ සුපිරි ධනවතාගේ කෝටි 16 මෝටර් රිය

IMAGE 2018 Feb 18 12:00
2015 ජනාධිපතිවරණ සමයේ දේශපාලන වේදිකාවේ බොහෝ දේ කතාබහ කෙරුණි. මිල අධික ලැම්බ්‍රෝගිනි මෝටර් රථද ඒ...
Views - 6130

Please publish modules in offcanvas position.