lakbima.lk
2017-04-28 ඇමෙරිකා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.150.4400 , විකුණුම් මිල රු.154.2400 | බි‍්‍රතාන්‍යය පවුම ගැනුම් මිල රු.193.4600 , විකුණුම් මිල රු.200.0200 | යුරෝ යුරෝපය ගැනුම් මිල රු.162.5000, විකුණුම් මිල රු.168.6800 | ස්වීස් ප‍්‍රෑන්ක් ගැනුම් මිල රු.150.3500 , විකුණුම් මිල රු.156.3300 | කැනඩා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.109.6100 , විකුණුම් මිල රු.113.9700 | ඔස්ට්‍රේලියා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.111.3600 , විකුණුම් මිල රු.116.3700 | සිංගප්පූරු ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.107.3000 , විකුණුම් මිල රු.111.2300 | ජපානය යෙන් ගැනුම් මිල රු.1.3472, විකුණුම් මිල රු.1.3983 |

කුරුණෑගල ශික්ෂණ රෝහලේ ලිංගාශ්‍රිත රෝග මර්දන ඒකකයෙන් ප්‍රතිකාර ගන්නා පිරිසෙන් යම් ප්‍රමාණයක් පාසල් සිසුන් බව පසුගිය දා අනාවරණය විය. ඒ කුරූණෑගල ශික්ෂණ රෝහලේ ලිංගාශ්‍රිත රෝග මර්දන ඒකකයේ පැවැති මාධ්‍ය හමුවක දී එහි ප්‍රධාන වෛද්‍ය නිලධාරී වෛද්‍ය නිහාල් එදිරිසිංහ මහතා කළ ප්‍රකාශයකිනි. පසුගිය වසරේ එම ඒකකයට පැමිණි රෝගීන් ගෙන් 1560 දෙනකු නිශ්චය ලෙසම සමාජ රෝග ආසාදිතයන් බව තහවුරු වූ අතර එම පිරිසෙන් සුලු ප්‍රමාණයක් හෝ පාසල් සිසුන් වීම සම්බන්ධයෙන් ගුරු දෙගුරුන් මීට වඩා සංවිභාගශීලී විය යුතු බව වෛද්‍යවරයා අවධාරණය කර ඇත.

අප මෙම ප්‍රවෘත්තිය ඔබ වෙත ඉදිරිපත් කරන ලද්දේ ‘ගම්පහ ටියුෂන් සිසු සිසුවියන් අතර ලිංගික උප සංස්කෘතියක්’ යන මැයෙන් පසුගිය කාලය පුරා ලක්බිම ඔන් ලයින් මගින් අප ඉදිරිපත් කළ ලිපි පෙළ සඳහා “ලිංගිකත්වයක් ඇත්තේ ගම්පහ ටියුෂන් සිසුන්ට විතරද?” යන මැයෙන් යොමුවූ ප්‍රතිචාරයක් මුල් කර ගනිමිනි. ගම්පහ උපකාරක පන්ති ගුරුවරුන් පිරිසක් විසින් යොමු කර තිබූ එම එම ලිපිය ඉතා සංයමයෙන් යුතුව සකසා තිබීම පිළිබඳව මම පළමුව ඔවුන් වෙත මගේ ගෞරවාදරය පුද කරමි.

ගම්පහ ටියුෂන් සිසු සිසුවියන් ගේ එම ලිංගික උප සංස්කෘතිය පිළිබඳ විමසුමකට අප යොමු වූයේ ගම්පහ හිටපු නගාරාධිපති එරංග සේනානායක මහතා කළ සුවිශේෂ අනාවරණයකට අනුවය. ගම්පහ මහ නගර සභා සීමාව තුළ ඇති ඔසුසල්වලින් පවුල් සැලසුම් උපකරණ සහ ලිංගික උත්තේජක පෙති වර්ග බහුලව විකිණෙන බවත් ඊට හේතුව ගම්පහ නගරයේ උපකාරක පන්තිවලට පැමිණෙන තරුණ සිසුන් අතරේ ඒවා භාවිතා වීම නිසා බවත් තමන්ට අනාවරණය කර ගත හැකි වූ බව හිටපු නගරාධිපති වරයා කීය.

එමෙන්ම සෑහෙන කාලයක්, ශ්‍රමයක් සේම මුදලක් ද වැය කරමින් අප සිදු කළ මෙම ගවේෂණය සඳහා විශ්ව විද්‍යාලයීය සමාජ විද්‍යා මහාචාර්යවරයකුගේත්, ජ්‍යෙෂ්ඨ කඨිකාචාර්ය වරයකුගේ උපදේශකත්වය ලබා ගැනීමට ද අපට හැකිවිය. එමෙන්ම මෙම විමර්ශන කටයුතු සඳහා උපාය දූතයන් ලෙස ගම්පහ ටියුෂන් අධ්‍යාපනය ලබා සරසවියට තේරුණු පෙම් යුවලක් යොදා ගැනීමට ද අපට හැකිවිණි. තවද අපගේ මෙම සමීක්ෂණයේ අධීක්ෂණ කටයුතු කරන ලද්දේ ගවේෂණාත්මක මාධ්‍යවේදය පිළිබඳ ප්‍රායෝගික අත්දැකීම් සම්භාරයක් හිමිකරගෙන සිටින ජ්‍යෙෂ්ඨ මාධ්‍යවේදියකු විසිනි. මේ සියළු කරුණු අපගේ එම ගවේෂණයේ සාර්ථකත්වයට එක සේ බලපාන්නට ඇත.

එමෙන්ම අපගේ එම අනාවරණය ලක්බිම ඔන් ලයින් මගින් ප්‍රචාරය වීමත් සමඟ තවත් වෙබ් අඩවි කිහිපයක් මගින් මෙම ලිපි පෙළ උපුටා‍ පළ කිරීම නිසා මීට අතිරේක ප්‍රසිද්ධියක් ද ලැබිණි. ඒ පසුබිම යටතේ ගම්පහ ප්‍රදේශවාසීන් ම පවසන අන්දමට ‘මතක ඇති කාලයකින්’ ගම්පහ නගරයේ අවිනීත ලෙස හැසිරෙන තරුණ පෙම්වතුන් පොලිස් භාරයට ගෙන අවවාද කොට මුදා හැරීමට අවස්ථා දෙකකදීම ගම්පහ පොලිසිය කටයුතු කර තිබිණි. ඒ ගම්පහ ජ්‍යෙෂ්ඨ පොලිස් අධිකාරී මුදිත පුස්සැල්ල මහතා ගේ උපදේශකත්වයෙන් සහ ගම්පහ මූලස්ථාන පොලිස් පරීක්ෂක අබ්දුල් ගෆාර් මහතාගේ  අධීක්ෂණයෙනි.

මෙහි මුලින් සඳහන් ප්‍රවෘත්තිය හා සම්බන්ධ කුරුණෑගල ද ගම්පහ මෙන්ම ශ්‍රී ලංකාවේ නම් දැරූ ටියුෂන් පුරවරයකි. ශ්‍රී ලංකාවේ වයඹ පළාතේ අගනුවර වුවද මධ්‍යම, සබරගමුව සහ උතුරුමැද පළාත් වලින් ද විශාල සිසුන් සංඛ්‍යාවක් නිතිපතා කුරුණෑගලට ඇදී එති. ඒ අනුව ගම්පහ ටියුෂන් අශ්‍රිත ලිංගික උප සංස්කෘතියට අතිශයින් සමාන ලිංගික උප සංස්කෘතියක් කුරුණෑගල ද නිර්මාණය වීමට කිසිදු නොහැකියාවක් නැත. ඒ අනුව ඉහත සඳහන් කළ කුරුණෑගල පාසල් සිසුන් අතර ලිංගික සම්ප්‍රේෂණ රෝග පැතිර යාමට එම ටියුෂන් ලිංගික උප සංස්කෘතිය සැලකිය යුතු අයුරකින් බලපා ඇති බව නිසැකය. එමෙන්ම එම උප සංස්කෘතිය පැන නැඟීමට ඉවල්වන සාධක සියුම් ලෙස විමසා බැලීමේ දී පෙරවරුවේ පාසල් ගොස් යළි පස්වරුවේ නිවස බලා යාම වෙනුවට, ටියුෂන් අධ්‍යාපනය උදෙසා නිවෙසින් බැහැරව සිටීමට සිසුන්ට ලැබෙන අමතර කාල පරාසය අපගේ අවධානයට යොමුකළ යුතුය. විශේෂයෙන් සති අන්ත දිනයන් හි කුරුණෑගල ටියුෂන් අධ්‍යාපනය සඳහා නිවසින් බැහැරවන බොහෝ සිසු සිසුවියන්ට ඕනෑම දෙයක් කර කියා ගත හැකි හෝරා දෙක තුනක නිදහස් කාල සීමාවක් වෙන් කර ගැනීමේ කිසිදු අපහසුවක් පැන නොනගී. පාසල් සිසු සිසුවියන් අතරට ලිංගික සම්ප්‍රේෂණ රෝග වර්ධනය වීමට මෙම තත්ත්වය ද හේතු පාදක වූ බවට සැක නැත.

කුරුණෑගල මෙවන් තත්ත්වයක් පවතින අතර ගම්පහ දිස්ත්‍රික් මහ රෝහලේ ලිංගාශ්‍රිත රෝග ඒකකය මගින් එවැනි අනාවරණයක් සිදු කොට නැත්තේ මන්දැයි යමකුට හැ‍‍ගෙනු ඇත. ඒ ඇතැම් විට ගම්පහ දිස්ත්‍රික් මහ රෝහලේ ලිංගාශ්‍රිත රෝග ඒකකයේ සායනවලට එක් වන රෝගීන් අතරට පාසල් සිසුන් සැලකිය යුතු සංඛ්‍යාවක් එක් නොවීම මත විය හැක. නොඑසේ නම් එසේ පැමිණෙන රෝගීන් ගේ පෞද්ගලික වතගොත පිළිබඳ නිවැරදි තොරතුරු වාර්තා නොවීම මතද මෙවන් තත්ත්වයක් ඉස්මතු වීමට පුළුවන.

මෙහි දී අප විශේෂයෙන් සලකා බැලිය යුතු තවත් කරුණක් ද වෙයි. කුරුණෑගල මහ රෝහල යනු ශ්‍රී ලංකාවේ භූමි ප්‍රමාණයෙන් සැලකිය යුතු ප්‍රමාණයක රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර කෙරෙන ශ්‍රී ලංකාවේ සුවිසල් ග්‍රාමීය කලාප රැසක් මධ්‍යයේ පිහිටි ප්‍රධානතම රෝහලකි. එහෙත් ගම්පහ දිස්ත්‍රික් මහ රෝහල මගින් එලෙස විශාල ප්‍රදේශයක් ආවරණය නොකෙරේ. අගනුවරට තරමක් සමීපව පිහිටි  ගම්පහ රෝහලට කිලෝමීටර් කිහිපයක් නොදුරින් උතුරු කොළඹ (රාගම) මහ රෝහල ද පිහිටා ඇත. එමෙන්ම ටියුෂන් අධ්‍යාපනය සඳහා ගම්පහට පැමිණෙන සිසු සිසුවියන් ගෙන් වැඩිපිරිසක් පිටස්තර ප්‍රදේශවලින් පැමිණෙන්නවුන්ය. එනිසා හදිසි රෝගාබාධයකදී හෝ අනතුරක දී හැරුණු කොට ඔවුන් ගම්පහ රෝහලින් ප්‍රතිකාර ගැනීමේ සැලකිය යුතු සම්භාවිතාවක් නැත.

ඒ කෙසේ හෝ ටියුෂන් අධ්‍යාපනය සම්බන්ධයෙන් මෙතෙක් ගම්පහට හිමි වී ඇති “කීර්ති නාමය” මෙවන් අනාවරණයන් ගෙන් යම් තරමකට හෝ පළුදු විය හැකි බව අපිදු අවංකවම පිළිගනිමු. එහෙත් ඒ ‘හොඳ නම’ තුළින් තමන්හට අත්කර ගත හැකි මුදල්මය වාසි තකා හෝ විවිධ තර්ක ගෙනහැර දක්වමින් සත්‍යය වසන් කරලීම කෙසේවත් අනුමත කළ හැක්කක් නොවේ. අප ඒ බව ලක්බිම ඔන් ලයින් වෙතින් අප වෙත ප්‍රතිචාර දැක්වූ ගම්පහ උපකාරක පන්ති ගුරුවරුන් කිහිපපොළ වෙත පවසා සිටිනුයේ ගම්පහ ටියුෂන් සම්බන්ධ ‘හොඳ නම’ සහ තම ‘මුදල්වාසි’නොතකා මෙම ‘තිත්ත ඇත්ත’ වටහා ගැනීමේ සහ ඒ අනුව කටයුතු කිරීමේ වැදගත්කම හුවා දැක්වීමටය. නමුදු ඔවුන් එසේ නොකොට තව දුරටත් නිහඬව සිටිය හොත් ගම්පහ ටියුෂන් සම්බන්ධ මීට වඩා අතිශය ඛේදනීය පුවත් රට පුරා පැතිර යාම වැළැක්වීමට කිසිවකුටත් නොහැකිවනු ඇත.

ප්‍රසංග පෙරේරා - ජා ඇල
 

පෙර ලිපි පෙළ -:

සිය සිරුර් අගපසග උලුප්පා පෙනෙන ආකාරයෙන් ප්ලාස්ටික් සැත්කම් කර ගැනීමේ උන්මාදයකින් පෙළුණු ක්‍රිස්ටිනා මාටීලී (Kristyna Martlli) නම් නිරූපිකාව මිය ගිය බවට විදෙස් මාධ්‍ය වාර්තා කරයි.

වයස අවුරුදු 23ක් වූ ඇය සිය සැත්කම් මගින් ජීවමාන බෝනික්කකු ලෙස ප්‍රසිද්ධියට පත්ව සිටියාය. ළය සහ ඉණ පෙදෙස විශාලව පෙනෙන පරිදි සැත්කම් සියයකට අධික සංඛ්‍යාවක් සිදුකර ගෙන සිටි ඇය ප්ලාස්ටික් සැත්කමක් අතරතුර විෂ රසායනයක් හේතුවෙන් හදවත අකර්මණ්‍ය වීමෙන් ඇය මියගොස් ඇති බව වාර්තා වේ.




හිටපු අමාත්‍ය ප්‍රියංකර ජයරත්න මහතාගේ දියණියගේ දියණිය වන ජොවීන්‍යා (Jovinya) මාරසිංහ පසුගිය දා ඇගේ පළමු උපන්දිනය සමරනු ලැබූවා.‍

අති නවීන බෙන්ස් මෝටර් රථයක් පුංචි ජොවීන්‍යාට ත්‍යාග ලෙස ලැබී තිබුණි.

බත්තරමුල්ල වොටර්ස් එජ් හෝටලයේ එළිමහනේ පැවති මෙම උපන්දින සාදය එසේම සුරංගනා කතා තේමාවකට අනුව සකසා තිබුණි.

මෙම අවස්ථාවට කුඩා ජොවීන්‍යා ගේ සීයා වන හිටපු අමාත්‍ය ප්‍රියංකර ජයරත්න ඇතුළු පවුලේ හිතවතුන් රැසක් සහභාගීව සිටියහ.









 

 

කාන්තා අඩ නිරුවත් විලාසිතා නිසා ලිංගික අපරාධ වැඩි විය හැකි බවට සමාජය පුරා පැතිරයන මතය කිසිදු විද්‍යාත්මක පදනමක් නොමැති සමාජ උපකල්පනයක් බවත් ලිංගිකත්වය යනු අපේ සාම්ප්‍රදායික ජන සමාජය තුළ අදට වඩා විවෘතව පැවැති මාතෘකාවක් බවත් අංගොඩ මානසික සෞඛ්‍යය පිළිබඳ ජාතික ආයතනයේ විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍ය කපිල රණසිංහ මහතා පවසයි. ඔහු සමඟ ලක්බිම ඔන්ලයින් පැවැත්වූ සම්පූර්ණ කතා බහ මෙලෙසිනි.

අතීතයට සාපේක්ෂව වර්තමානයේ මානව ලිංගිකත්වය සමාජය හමුවේ නිරාවරණය වෙනවා; මින් සමාජයට අයහපතක් විය නොහැකිද?

ඔය ප්‍රශ්නයට උත්තර දීමට කලින් ලිංගිකත්වය කියන්නේ මොකක්ද කියන එක ගැන සාමාන්‍ය විස්තරයක් කළ යුතුයි. මොකද අපේ සමාජයේ ලිංගික කියන වචනයත් එක්කම ‘අසභ්‍ය’ කියන වචනයත් එක් වී තිබෙනවා. අසභ්‍ය කියන්නේ ප්‍රසිද්ධියේ කීමට හෝ කිරීමට නොහැකි දේවල්; නමුත් ලිංගිකත්වය කියන්නේ මේ ලෝකයේ සත්ත්ව වර්ගයාගේ පැවැත්මට ඉවහල්වන ප්‍රධානම ජෛවමය බලය සහ ආවේගය; විවිධ සතුන් සහ විවිධ පුද්ගලයන් සම්බන්ධයෙන් ඒක විවිධ අයුරින් බලපානවා; ඒ වගේම ලිංගිකත්වය කියන්නේ හුදෙක් ලිංගික ක්‍රියාවට නොවෙයි; ඒ හා සබැඳුණු අතිවිශාල පුළුල් විෂය පරාසයක් මානව ලිංගිකත්වය තුළ ගැබ්ව තිබෙනවා; ඒක මිනිස් ශිෂ්ටාචාරය, සභ්‍යත්වය සමඟ බැඳී පවතින අවස්ථාත් ඕනෑ තරම් තිබෙනවා. ඒ වගේම මිනිස් ශිෂ්ටාචාරය සහ සභ්‍යත්වය කියා දෙයක් ස්ථාපිතව ඇත්තේත් මිනිසාගේ ලිංගිකත්වය පදනම් කරගෙනයි.

ඒක නිදසුනක් මගින් පැහැදිලි කළොත්?

මේක තේරුම් ගන්න බොහොම පහසුයි; ශිෂ්ටාචාරගත මිනිසුන් හැටියට අපි විළිවහගන්නේ ඇයි?අපිට ලිංගිකත්වය මත පදනම් වූ ලැජ්ජාවක් තිබෙන  නිසා. ඒ වගේම ලිංගිකත්වය කියන්නේ වනචරකමක් යන්නත් හුදු මිත්‍යාවක්

‘වනචරකම’ කියන්නේ ලිංගිකත්වය නොනිසි ලෙස කළමනාකරණය කිරීමටයි.


නමුත් අතීතයට සාපේක්ෂව වර්තමානයේ ලිංගිකත්වය කොතෙක් දුරට සාමාජගත වී තිබෙනවාද? කීවොත් ලෝකයේ ලිංගික සංස්කෘතීන් පවා බිහිවෙලා තිබෙනවා.

ලිංගිකත්වය සංස්කෘතිකාංගයක් හැටියට බිහිවුණේ ශිෂ්ටාචාරයේ ඇරඹුමත් සමඟයි. ලෝකයේ පැරණිතම ශිෂ්ටාචාරයක් වන මොහෙන්දොජාරෝ හරප්පාවල ස්ත්‍රී යෝනි සංකේතය වැඳුම් පිදුම්වලට ලක්වුණා. ඊට පසුව සංවර්ධනය වූ හින්දු ආගමේ ශිව ලිංග සංකේතයට මිනිසුන් විඳිනවා පුදනවා වගේම විවිධ වතාවත් පවත්වනවා.

අපේ රටේ ආගමික උත්සව වල තියන කප් සිටුවීම, දිය කැපීම වගේ පූජා චාරිත්‍ර තුළත් ඉතා පැහැදිළි ලෙස ලිංගික සංස්කෘතික ලක්ෂණ ඇති බව මානව සහ සමාජ විදාඥයන් හඳුනාගෙන තිබෙනවා; ඒ වගේම පොරපොල් ගැසීම, අංකෙලිය ආදී ජන ක්‍රීඩා තුළින් ලිංගිකත්වය නිරූපණය කෙරෙන සංකේත සහ ලක්ෂණ ඕනෑ තරම් දකින්න පුලුවන්; ඉතින් කොහොමද අපට ලිංගික සංස්කෘතිය අලුත් දෙයක් වන්නේ.

අතීත සරල කෘෂිකාර්මික සමාජයේ දක්නට නොලැබුණු අන්දමේ ‘විවිධත්වයක්’ නූතන තාක්ෂණික සමාජය තුළ දක්නට ලැබෙනවා; ඒ වගේම අතීතයට සාපේක්ෂව නූතන මිනිසා ලිංගිකත්වය අතින් ද විවිධත්වයක් අපේක්ෂා කිරීමේ තත්ත්වයක් දක්නට පුලුවන් නේද?

මිනිසා ලිංගිකත්වයේ විවිධත්වය සොයා ගියේ ශිෂ්ටාචාරයේ ආරම්භයේ සිටමයි. සාමාන්‍ය ලිංගික චර්යාවන්ට පරිබාහිර ලිංගික චර්යාවන් ; ලිංගික අවවර්තනයන් (sexual perversion) වශයෙන් නවීන විද්‍යාවේ හැඳින්වෙන ලිංගික චර්යාවන්ට මිනිසුන් නැඹුරුවූ අවස්ථා ලෝකයේ සෑම ශිෂ්ටාචාරයකින්ම අසන්නට ලැබෙන පුරාණෝක්තිවල සඳහන්; බයිබලයේ සේම බෞද්ධ පන්සිය පනස් ජාතක පොතේත් එවන් විවිධාකාර ලිංගික චර්යාවන් පිළිබඳව එළිපිටම කතා කෙරෙනවා; නමුත් අතීත සමාජය ඒවා අසභ්‍ය දේවල් හෝ කුණුහරුප වශයෙන් සැලකුවේ නැහැ. ඊට හේතුව ඒවායින් මතුවන දාර්ශනික හරය සමාජ ශෝධනයට ඉවහල් වූ නිසා.

එදා සභ්‍ය වශයෙන්ම මිනිසුන්ට හැඟුණු දේවල් අද අසභ්‍ය වශයෙන් හැ‍ඟෙනවා; ඒ මිනිසා සභ්‍යත්වයෙන් ශිෂ්ටත්වයෙන් එදාට වඩා දියුණුවක්; පරිණාමයක් ලබා ඇති නිසා නේද?

සභ්‍යත්වය සහ සදාචාරය කියන්නේ තුලනාත්මක සහ සාපේක්ෂක දෙයක්. අපි වසර දෙදහසකට වඩා ඉපැරණි බෞද්ධ සංස්කෘතියකට හිමිකම් කියන බව කීවත් අපගේ වර්තමාන සදාචාර පරමාදර්ශ පැන නැගී තිබෙන්නේ සියවසකට හමාරකට කලින් එංගලන්තයෙන් බිහිවූ වික්ටෝරියානු සදාචාරය පදනම් කර ගෙනයි; මේ වික්ටෝරියානු සදාචාරය කෙතරම් බරපතල විදිහට අපේ රටට බලපෑවාද කීවොත් ලිංගිකත්වය පිළිබඳව කරුණු දැක්වෙන පැරණි ජාතක කතා නවීන ලේඛකයන් ලියුවා නම් එකත් එකටම ඒවා අසභ්‍ය  කෘති ලෙසත් පැරණි සීගිරි චිත්‍ර නවීන සිත්තරකු ඇන්දා නම් ඒවා අසභ්‍ය රූප ලෙසත් හැඳින්වෙන්න ඉඩ තිබුණා.

එතකොට ඔබ කියන්නේ අපි දැන් මේ වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදී අකල්පවලින් මිදී නැවතත් පැරණි යුගය කරා ගමන් කළ යුතු බවද?

වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදය සංකල්පයක් මිසක් පරමාදර්ශයක් නෙවෙයි; අඩුම තරමින් වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදය ලොවම හඳුන්වා දුන් එංගලත්තයේවත් අද එය පරමාදර්ශයක් ලෙස සැලකෙන්නේ නැහැ. නමුත් අපට තවමත් ඒ යටත් විජිත මානසිකත්වයෙන් අත්මිදීමට නොහැකිවී තිබෙනවා; ඒ බොහෝ විට සමාජයේ හනමිටි අදහස් දරණ සදාචාර කුහකයන්ගේ විරෝධතා නිසයි. ඒක අපේ සමාජ යහපැවැත්මට  ප්‍රබල බාධාවක්; නමුත් මානසික සාධක මත රඳා පවතින දෙයක් නිසා ඒ බාධාව සමාජයේ මතුපිටින් ප්‍රදර්ශනය වන්නේ නැහැ. ඒක විශ්ලේෂනාත්මකව අධ්‍යයනය කළ යුත්තක්.

කාන්තාවන් ගේ සිරුරම වැසෙන සේ ඇඳුම් ඇඳීම පරමාරදර්ශයක් බවට පත් වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදය පිටු දැක යන්තම් නිරුවත වසා ගන්නා කාන්තා විලාසිතා බහුල වීම කාමාපරාධවලට අතවැනීමක් විය නොහැකිද?

ඇත්තෙන්ම අඩ නිරුවත් කාන්තා විලාසිතා වලින් සමාජයට අහිතකර බලපෑමක් සිදුවන්නේ නැහැ. එසේ සිදුවන්නේ සමාජයේ ඇති සාම්ප්‍රදායික ආකල්ප නිසයි. එසේ නොමැතිනම් ප්‍රායෝගිකව සිදුවන්නේ ඔය කාරණයේ අනික් පැත්තයි; වික්ටෝරියානු සුචරිතවාදය යටතේ බ්‍රිතාන්‍ය කුල කාන්තාවන් තම අත් පවා මේස්වලින් වසා ගත යුතු යුගයක් තිබුණා. අදත් එංගලන්ත රාජකීයයන් විවිධ අවස්ථාවන්හි  ඒ සිරිත් අනුගමනය කරනවා; එසේ කාන්තාවන් අත් මේස් පැළඳ සිටි කාලයේ ඔවුන් තමන් ඉදිරියේ ඒ අත්මේස් ඉවත් කිරීම පවා පිරිමින් තුළ ලිංගික හැඟීම් පිබිදවීමට සමත් වූ බවට පිළිගත හැකි සමාජ විද්‍යාත්මක මූලාශ්‍ර තිබෙනවා.

ඒවගේම අපේ රටට පැමිණෙන යුරෝපීය තරුණියන් යන්තම් විලිවැසෙන යටිකය ඇඳුම්වලින් සැරසී සිටිනු අප ඕනෑ තරම් දකිනවා ඒක ඔවුන් ගේ සංස්කෘතිය; නමුත් සංස්කෘතික වශයෙන් කාන්තාව තමන් ගේ මුළු ශරීරයම ඇඳුම්වලින් වසා ගෙන සිටින සමාජයන්ට සාපේක්ෂව ඒ යුරෝපීය රටවල ස්ත්‍රී දූෂණ, ලිංගික අපචාර බෙහෙවින් අඩු බව ලොව පුරා සිදු කරන ලද බොහෝ සමීක්ෂණ මගින් තහවුරු වී තිබෙනවා; ඒ අනුව අපට වටහා ගත හැකියි නේද? ලිංගිකත්වය කියන්නේ හුදෙක් මනෝ මූල සිද්ධාන්ත හා මොළයේ හටගන්නා ජෛව රසායනික ක්‍රියාවලියක් මත ඇතිවන චින්තන, සංනිවේදන සහ චර්යා රටාවක් කියන එක. අඩනිරුවත් කාන්තා විලාසිතා සමාජයට අහිතකර නොවන බව මා කියන්නේ ඒ පදනමේ සිටයි.

දමයන්ති ගමගේ

උතුරේ තිබුණු බිහිසුණු යුද්ධය කොයිතරම් විනාශකාරී අවාසනාවන්ත එකක්ද කියන එක අපි අමුතුවෙන් මතක් කළ යුතු නැහැ.
ඒ වගේම මේ යුද්ධයෙන් ආබාධිත තත්ත්වයට පත්වුණු ප්‍රමාණයත් සුළු පටු නැහැ.
මේ විදිහට ආබාධිත තත්ත්වයට පත්වුණු හිටපු යුද හමුදා සෙබළෙක් දුක හිතෙන විදිහේ සංවේදී කතාවක් අපි එක්ක කිව්වා.
“මගේ ලොකු පුතාගේ ඇස් දෙක පෙනෙන්නේ නැහැ. උපතින්ම එයාගේ ඇස් දෙකේ තිබුණු ආබාධිත තත්ත්වයක් තමයි ඊට හේතු වුණේ. දොස්තර මහත්තුරු එයාට පෙනීම ලබා දෙන්න ලොකු උත්සහයක් ගත්තා. ඒත් ඒක අසාර්ථක වුණා. දැන් පුතාගේ වයස අවුරුදු 09 යි. එයා දැන් ශ්‍රවණාබාධිත පාසලක ඉගෙන ගන්නව. ඒත් අපහසුතා රාශියක් ඇතිව...”
තම ශ්‍රවණාබාධිත දරුවාව රැකබලා ගනිමින් ජීවත්වන මේ ආබාධිත සෙබළාගේ නම නිශාන්ත ද සිල්වා. ඔහු පදිංචිවී සිටින්නේ  මහනුවර, තැන්නකුඹුර ප්‍රදේශයේ.
“අපිට තව එක පුංචි පුතෙක් ඉන්නවා. ලොකු පුතා මාලිංග තමයි මේ විදිහට අන්ධභාවයට පත්වී සිටින්නේ.  එයා අඩු වයසකින් ඒ කියන්නේ මාස හයකින් මෙලොව එළිය දුටු ළමයෙක්. ඉපදුනාට පස්සේ සෑහෙන කාලයක් පුතා හිටියේ බේබි රූම් එකේ. ඒ වෙද්දි දොස්තර මහත්තුරු අපිට කියල තිබුණේ දරුවා ජීවත් කරවන්න හුඟක්  අමාරුයි කියලයි. ඒත් අපි එයාව ජීවත් කරවන්න ලොකු වියදමක් දැරුවා. අවශ්‍ය දේ ගෙනත් දුන්නා. එහෙම කරලයි මේ දරුවව අපි ජීවත් කළේ”
මේ තත්ත්වයත් එක්ක තමයි පුංචි මාලිංග ශ්‍රවණාබාධිත දරුවෙක් බවට පත්වුණේ.
කොහොමහරි එදා ඉඳල නිශාන්ත වගේම ඔහුගේ බිරිඳත් තමන්ගේ දරුවා වෙනුවෙන් කැපවුණා. ඔහු දෙනෙත් අන්ධ දරුවෙක් වුණත් ඔහුට යහපත් හෙට දවසක් ඇතිකරන්න වෙහෙස මහන්සි වුණා.
“මම උතුරු යුද්ධයේදී තුවාල ලැබුවට පසුව විශ්‍රාම ගියා. මොකද කොටි එක්ක කළ සටනෙදී මගේ ඔළුවට වෙඩි වැදුණා. අතකුත් දෙකට කැඩුණා. කකුලක් පණ නැති වුණා.. කාලයක් බෙහෙත් කළාට පස්සේ තමයි ඇවිදින්න පුළුවන් වුණේ..”
“ඉතිං මෙහෙම තත්ත්වයක සිටියදී තමයි මම අපේ මේ දරුවා වෙනුවෙන් වෙහෙසෙන්නේ. දැන් එයාව ඉස්කෝ‍ලේ අරන් යන්නේ, ලෙඩක් දුකක් හැදුනම ඉස්පිරිතාලෙකට අරන් යන්නේ.”
“දැන් පුතා බේල් ක්‍රමයට හොඳින් ඉගෙන ගන්නවා. එයා ඉගෙනගන්න වගේම සංගීත විෂයට හා ඉංග්‍රීසි විෂයට හරිම දක්ෂයි.”
දැන් ඔයගොල්ලෝ කල්පනා කරනව ඇති මාලිංග පුතා වෙනුවෙන් මේ රණවිරු තාත්තා මොනවද එහෙම නම් බලා‍පොරොත්තු වෙන්නේ කියල.
පුංචි මාලිංග මේ වෙද්දි ඉතා හොඳින් තමන්ගේ අධ්‍යාපන කටයුතු කරනව කියල අපි ඔබට කිව්වා. ඒත් මාලිංග පුතාගේ ඒ දක්ෂතා තවත් ඔප් නංවාගන්න ගෙදර ආර්ථික අමාරුකම් හරස්වී තියෙනවා.
“පුතාගේ දක්ෂතා දැකලා ඉස්කෝලෙන් මට කිව්වා බෙල් ක්‍රමයට වැඩ කළ හැකි පරිගණකයක් එයාට අරන් දෙන්න කියල. ඒ වගේම ඕගන් එකක් අරන් දුන්නොත් තවත් හොඳයි කියලා. ඒත් ඒකට අවශ්‍ය මුදල් සොයාගැනීම ඇත්තටම අපිට ගැටලුවක්. දැන් මට ලැබෙන්නේ විශ්‍රාම වැටුප විතරයි. පුුතාලගේ අම්මා පුංචි රස්සාවකට යනවා. ඒ හැරුණුකොට අපිට වෙන ආදායම් මාර්ගයක් නැහැ. මගේ තත්ත්වය අනුව මට වෙන රස්සාවක් කරන්නත් බැහැ..”
මාලිංග සමහර වෙලාවට දුක හිතෙන විදිහේ ප්‍රශ්න පවා ගෙදර අයගෙන් අහනවලු. ඇයි මට මෙහෙම වෙලා තියෙන්නේ තාත්තේ කියල ප්‍රශ්න කරනවලු.
“ඒ වෙලාවට අපිට හරිම දුකයි. ඇත්තටම  එයා වගේ හොඳ ළමයෙකුට මෙහෙම වුණේ ඇයි කියන ප්‍රශ්නය අපිටත් තියෙනවා...”

ඔහුගේ ගිණුම් අංකය,

ඊ.එන්.ඩී.එන්. ද සිල්වා
157200160041246
මහජන බැංකුව - මැණික්හින්න.

දුරකථන අංකය : 0778383139

සමන් ප්‍රියංකර නම්මුනිගේ

මීතොටමුල්‍ලේ කුණු කන්දේ මේ ඛිෙදවාචකය සිදු වන බවට කල් තියාම දැනගෙන හුන් පුද්ගලයෙක් හුන්නේය. මේ විනාශයෙන් ගම්මු බේරා ගැනීමට ඔහු වසර ගණනාවක් පුරා සටන් කළේය. ඒ සටන්වලදී ඔහු ‍පොලීසියෙන් ගුටි කෑවේය. ‍පොලිස් අත්අඩංගුවට පත් විය. අධිකරණයේදී නඩු පැවරුණි. එනමුත් තමා ගැන නොසිතා අනුන් වෙනුවෙන් සිතා ඔහු සටන අත හැරියේ නැත. අවසානයේදී කුණු කන්ද පහත් වූයේ මේ සටන්කරුවා පමණක් ඉතිරි කර ඔහුගේ පවු‍ලේ සියල්ලෝම මරා දමමිනි. එහෙත් ඔහු තවමත් සටන අත හැර නැත. මේ කුණු කන්දට එරෙහි වූ තනි මිනිසෙකුගේ වීර කතාවය.

කීර්තිරත්න පෙරේරා මීතොටමුල්ලෙ පදිංචියට එන්නේ එක්දහස් නවසිය අසූව දශකයේ මුල්කාලයේය. ඒ මීතොටමුල්ලෙන් හිරයක් ගැනීම නිසාය. මීතොටුමුල්ල චන්ද්‍රා මානෙල් සමග ඔහු විවාහ වෙන්නේ එක්දහස් නමසිය හැත්තෑ හයේදීය. ඒ කා‍ලේ ඔහු බන්ධනාගාර නියාමකවරයකු වශයෙන් ඇඹිලිපිටිය බන්ධනාගාරයේ සේවය කරමින් සිටියේය.
1980 මාර්තු මාසයේ ඔහුට කොළඹට මාරුවක් ලැබුණි. මීතොටමුල්ල පදිංචියට ඔහු එන්නේ ඒ කාලයේය.
නිවාස දෙපාර්තමේන්තුවේ ඉඩමකින් පර්චස් දහඅටක ඉඩම් කෑල්ලක් රුපියල් හයදහස් තුන්සියයකට මම ගත්තා කීර්තිරත්න අතීතය සිහිපත් කරයි. ප්‍රථමයෙන්ම ඔහ ලෑලි ගැසූ කුඩා නිවසක පදිංචියට ආවේය. ආර්. ප්‍රේමදාස නිවාස හා පළාත් පාලන ඇමැතිවරයාව සිටි අවධියේ ලැබුණ රුපියල් පහළොස් දාහකින්, මේ කුඩා ලෑලි ගෙය වටා කළු ගලින් අත්තිවාරම දමාගනී. කුණු කන්දට යට වී මහ ‍පොළවල සමතලා වී ගියේ සතෙන් සතේ එකතුකළ මුදලින් සහ විවිධ නිවාස ණයවලින් ඉදිකළ ඔවුන්ගේ පැතුම් විමානයය.
අපේ මාමණ්ඩියට හොඳ කිරි හරක් පට්ටියක් හිටියා. ඒ හරක් තණකොළ කෑවේ මේ කුණු දාන්න කලින් මෙතැන තිබූ ‍පොතුවිල්යායෙ, කීර්තිරත්න පෙරේරා කුණු කන්දකට යටව බොහෝ දෙනෙකුට අමතක ව ගිය අතීත තොරතුරු විස්තර කරන්නට විය.
ඔහු පවසන ලෙස මේ කුණු කන්ද දරාගෙන සිටින්නේ ඓතිහාසික වෙල්යායකි. සිංහලයේ ජාතික සටන්වල පේ‍රෟඪත්වය ආඩම්බරයෙන්  උසුලාගත් ප්‍රදේශයෙකි. රාජසිංහ රජු පරංගීන් පෙති ගසමින් ලෙයින් නැහැවූ මුල්‍ලේරියා වෙල්යායද මෙම ‍පොතුවිල් කුඹුරුයායටම සම්බන්ධය.
හැත්තෑව දශකයේ මුල් අවධියේ එනම් සිරිමාවෝ බණ්ඩාරනායක රජය දැවැන්ත වගා සංග්‍රාමයක් ඇරඹූ කාලයේ මෙම ‍පොතුවිල් කුඹුරු යාය රන්වන් කරලින් බරවූ සාරවත් කෙත් යායක් විය. ටී.බි. ඉලංගරත්න කොළොන්නාව මන්ත්‍රීවරයාව සිටි අවධියේ දෙපා ඇළවල් ප්‍රකෘතිමත්කර වතුර පාලනය සඳහා ජල දොරටු ඉදිකර වී වගාව සඳහා අවශ්‍ය යටිතල පහසුකම් සලසාදුණි. අසූ නමයේ ගංවතුරේදී ජල දොරටු පමණක් නොව ඇළමාර්ගද විනාශ වී ගියේය. රජය මේවා ප්‍රතිසංස්කරණය නොකළෙන් ‍පොතුවිල් යාය පුරන්ව ගියේය.
‍පොතුවිල් යායට මුලින්ම කුණු ගොඩ ගැසෙන්නේ එක්දහස් නවසිය අසූනවය අග භාගයේය. ඒ වීරසිංහ මල්ලිමාරච්ච  කොළොන්නාව මන්ත්‍රීවරයාව සිටි අවධියේය.
ඒ කා‍ලේ කොළොන්නාව නගර සභා ප්‍රදේශයේ කුණු විතරයි ගෙනත් දැම්මේ. වැඩිම වුණොත් දවසට කුණු ට්‍රැක්ටර් දෙකක් තුනක් විතරයි කීර්තිරත්න පෙරේරා පවසන්නේ මීතොටමුල්ල ‍පොතුවිල්යායට කුණු දැමීම ආරම්භ වූ ආකාරය පිළිබඳවය. බ්ලූමැන්ඩල් ප්‍රදේශයේ පිහිටි කුණු කන්දට තවදුරටත් කුණු එකතුකිරීමට නොහැකිවීම කොළඹ නගර සභා බලධාරීන්ට විශාල ගැටලුවක් විය. ඔවුන් එයට පහසුම විසඳුම වශයෙන් තෝරාගත්තේ මීතොටමුල්ල ‍පොතුවිලය. කොළොන්නාව නගර සභා බලධාරින් ද එම කුණු බැහැර කිරීම අනුමත කෙරුණි.
එක්දහස් නමසිය අනූව වනවිට කොළඹ නගර සභාවේ කුණු ලොරි ‍පොතුවිලට ‍පෝලිමේ පැමිණෙන්නට විය. මෙම අතිවිශාල කුණු බැහැර කිරීමත් සමග ප්‍රදේශය පුරා ඉවසිය නොහැක තරම් දුර්ගන්ධයක් පැතිරයන්නට විය.
චන්ද්‍රිකා කුමාරණතුංග රජය සමයේ මීතොටමුල්ල කුණු පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීමට, බෙනට් කුරේ මන්ත්‍රීවරයාගේ මූලිකත්වයෙන් මීතොටමුල්ල ශ්‍රී රාහුල විදුහ‍ලේ රැස්වීමක් පැවැත්වුණි. එවකට කොළඹ පුරපති ගනේෂලිංගම්ද එයට සහභාගි විය. මාස තුනක කාලයක් තමන්ට ලබාදෙන ලෙස එම කාලය ඇතුළත ඔහු ගැටලුවට පිළිතුරක් දෙන බවත් ඔහු පැවැසීය. ගැටලුවට ප්‍රතිකර්මයක් ලෙස ඔහු නැවතත් බ්ලූමැන්ඩල් කුණු කන්දට, කොළඹ කුණු බැහැර කිරීමට උත්සාහ කළත් එය අසාර්ථක විය. නැවතත් කොළඹ මහ නගර සභාවේ කුණු ලොරි මීතොටමුල්ලට ඇදී එන්නට විය.
මෙයින් පසුව දැවැන්ත ලොරි ටිපර් රථ හාරසියයකට අධික සංඛ්‍යාවක් මගිින් ටොන් අටසියයක පමණ කොළඹ කුණු දිනපතා ‍පොතුවිලට බැහැරවෙන්නට විය. මේ කුණු සමග පරණ ටයර් ‍පොල්කෝම්බ, හිස්ටින්, මස්කළ සතුන්ගේ අතුණුබහන් කොටස්ද විය.
කුණු කන්දට එන සිය ගණන් කාක්කන් සතුන්ගේ හම් කොටස් බඩවැල් කොටස් අරගෙන පියාඹගෙන ඇවිල්ල වහල උඩ අත්හැරලා යනවා. සමහර බොකු බඩවැල් කොටස් ගස් අතුවල තියලා යනවා. ඒවා කුණුවෙලා මහා දුර්ගන්ධයක් පැතිරෙනවා. උයාගත්ත බත්ටික කන්න බැහැ වමනයට එනවා. කුණු කන්ද නිසා මීතොටමුල්ල ගම්මුන්ට වූ දුක් ගැහැට ඔහු එකින් එක විස්තර කළේය.
කීර්තිරත්න පෙරේරා 2010දී බන්ධනාගාර දෙපාර්තමේන්තුවෙන් විශ්‍රාම ගත්තේය.
අපේ රැකියාවේ ස්වභාවය අනුව අපට සෘජුව විරෝධතා ව්‍යාපාරවල නිරත වෙන්න බැහැ. ඒක නිසා මුල් කාලයේ මම පසුබිමේ ඉඳගෙන තමයි කටයුතු කළේ නමුත් විශ්‍රාම ගැනීමෙන් පසු 2010 ඔක්තෝම්බර මාසයේදී ඔහු මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරය ආරම්භ කළේය ඔහු එහි කැඳවුම්කරුය. නීතිඥ නුවන් බෝපගේ එහි සංවිධායකවරයාය.
මීතොටමුල්ල කුණු කන්ද මීතොටමුල්ල ජනතාව බිලිගත්තේ මෙදා සිංහල අවුරුදු දිනයේ  පමණක් නොවේ. දෙදහස් දහතුන වන කාලය වන විටත් මීතොටමුල්ල කුණු කන්දේ අහිතකර බලපෑම් නිසා තිහකට වැඩි සංඛ්‍යාවක් මියගොස් තිබුණි. දෙදහස් දහතුන කාලයේ වෛද්‍යවරුන් කණ්ඩායමක් මීතොටමුල්ල කුණු කන්ද අවට පදිංචිකරුවන් පිළිබඳ සමීක්ෂණයේදී පැහැදිලි වූයේ මෙම කුණු කන්දෙහි අහිතකර බලපෑම් නිසා ප්‍රදේශයේ ජනතාවගෙන් සියයට අනූවකට නිතර බෝවෙන රෝග වැළදෙන බවත්, සියයට අසූවකට චර්ම රෝග වැළඳෙන බවත්, සියයට හැත්තෑපහකට බරපතළ ශ්වසන රෝග ඇති වී ඇති බවත්ය.
මම සටන කළේ ඒ වෙනුවෙන්. පුංචි දරුවෝ කී දෙනෙක් මැරුණද මේ කුණු කන්දෙ බලපෑම් නිසා..? ඒකයි අපි එකතුවෙලා මේ කුණු කන්දට එරෙහිව සටන් කළේ. ඒත් මේ කුණු කන්ද මගෙ මුළු පවුලම එක්ක තිස් ගණනක් බිලිගන්නකම් ඒ කිසිම බලධාරියෙක් අපේ උදව්වට ආවෙ නැහැ. කීර්තිරත්න පෙරේරා පවසන්නේ වේදනවා සමග මිශ්‍ර වූ කෝපයෙනි.
දරුවන්ට අකුරු කරන්නට වහළක් නැති විය. ඒ ගම්මුන්ගේ වරදකින් නොව පාලකයන්ගේ වැරැදි නිසාය.
කීර්තිරත්න පෙරේරා ප්‍රමුඛ මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරයේ පළමු උද්ඝෝෂණය 2012 ජනවාරි හතරවන දින දහවල් එකයි තිහට පැවැත්වුණි. මීතොටමුල්ල හන්දියේදී අවිස්සාවේල්ල මහා මාර්ගය අවහිර කරමින් පැය තුනක කාලයක් උද්ඝෝෂණය සිදු විය.
අපේ ඉල්ලීම්වුණේ මීතොටමුල්ල ‍පොතුවිලට කුණු දැමීම නතර කිරීම. ශ්‍රී රාහුල විද්‍යාලය නැවත විවෘත කිරීම. විදුලිබලාගාරයේ කටයුතු නතරකිරීම. කැඩූ ගෙවල් සඳහා නැවත ගෙවල් ලබා දීම. විදුලිබලාගාරය හැදුවනම් රාහුල විද්‍යාලයට පමණක් නොවෙයි කොළොන්නාව   බාලිිකාව කොළොන්නාව රජමහා විහාරය විතරක් නොවෙයි ‍පොලීසියත් එතැනින් අයින් කරන්න වෙනවා. මොකද විදුලිබලාගාරයකට මීටර් 500ක ආරක්ෂිත කලාපයක් ඕන, අතීත තොරතුරු එකින් එක කීර්තිරත්න පෙරේරා ඉදිරිපත් කරයි.
එහි පැමිණි උසස් ‍පොලිස් නිලධාරීන්, ඊට පසු දින එනම් ජනවාරි පස්වන දින වැල්ලම්පිටිය පරමධර්මෝදය විහාරයට අදාළ බලධාරින් කැඳවා සාකච්ඡාවක් පැවැත්වීමට ඉඩසලසන බවට යටවිල කවිධජ් හිමියන්ට ‍පොරොන්දු වීම නිසා උද්ඝෝෂණය නිමාවට පත් විය. ඊළඟ දින සාකච්ඡාවට එකල බස්නාහිර පළාත් ‍‍‍ජ්‍යෙෂ්ඨ නියෝජ්‍ය ‍පොලිස්පති වූ අනුර සේනානායක කොළඹ මහ නගර සභාවේ මහා කොමසාරිස් භද්‍රානි ජයතිලක සහභාගි විය. විදුලිබලාගාරය ඉදිකිරීම් නතර කළ බව ද ශ්‍රී රාහුල විද්‍යාලය නැවතත් ඉක්මනින් විවෘත කරන බව ඔවුහු දැනුම් දුන්හ. කුණු දැමීම එකවර නතර කිරිමට නොහැකි බව පැවැසූ ඔවුන් කුණු දමා පැය 48ක් ඇතුළත ගඳ නතර කිරීමට පස්වලිින් වසන බව දැන්වූහ.
වසර දෙකක් ගතවෙන තුරු මීතොටමුල්ල කුණු දැමීමට සිදුවන බව රජයේ නියෝජිතයන් පැවැසූහ. කීර්තිරත්න පෙරේරා ඇතුළු මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරයේ නියෝජිතයන් පැවැසුවේ මාස තුනකට පසු කුණු දැමීමට ඉඩ නොදෙන බවය.
මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරය දුන් මාස තුනක කාලය 2013 අප්‍රේල් හයවෙනිදා ඉවර වුණා. එදා දවල් එකොළහට අපි අවිස්සාවේල්ල පාර අවහිර කමින් උද්ඝෝෂණය කරලා ‍පොතුවිල කුණු බහාලන ප්‍රදේශයට ඇතුළුවන මාර්ගය අවහිර කරමින් සත්‍යග්‍රහයක් ආරම්භ කළා. නමුත් දවස් තුනකට පසුව ‍පොලීසිය අපිව එතැනින් ඉවත් කළා. වසර හතරකට ඉහත සිංහල අවුරුදු කාලයක සිදුවූ සිදුවීම කීර්තිරත්න සිහිපත් කළේය.
නව රජය පත් වී දින 100 වකවානුව තුළ කුණු කන්දට එරෙහිව ජනතා ව්‍යාපාරය අගමැතිවරයා මුණගැසී තමන්ගේ ගැටලුව ඉදිරිපත් කළත් සහනයක්  නොලැබුන වග කීර්තිරත්න පෙරේරා පවසයි. එනිසා ඔවුන් 2015 දෙසැම්බර් 28 දින උද්ඝෝෂණය සහ උපවාසයක් ආරම්භ කළහ.
රාහුල විද්‍යාලය සමීපයෙහි තමයි අපි උපවාසය කළේ. කොළොන්නාවෙ මුල් පුරවැසියා ඇවිල්ල මට කම්මුලට ගැහැව්වා. ඒ එක්කම එයාගෙ සහචරයො මට ගහල මගෙ ඔළුවත් පැලුවා. කීර්තිරත්න පවසන්නේ උද්ඝෝෂණයකදී තමන්ගේ ‍ලේ වැගුරුණ අන්දමය. කීර්තිරත්න පවසන්නේ එසේ තමන්ට පහර දුන්නේ ගමේම පුද්ගලයන් බවය. ඒ තමන්ට මුලින්ම කම්මුල් පහර දුන් පුද්ගලයා රැකියාව දුන් අය බවය.
ගුටි කෑවේ අපි. ඒත් 2016 ජනවාරි 11 දා මාවයි තව දෙන්නෙකුවයි අත්අඩංගුවට ගත්තා පහරදීමක් පිළිබඳව. කොළඹ අලුත්කඩේ මහේස්ත්‍රාත් අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරල අපිට ඇප දුන්න. කීර්තිරත්න පෙරේරා පවසන්නේ මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරයෙහි කැඳවුම්කරුවීම නිසා තමන් ලද තවත් අමිහිරි අත්දැකීමක් පිළිබඳවය.
මීතොටමුල්ල කුණු කන්දට එරෙහි ජනතා ව්‍යාපාරය ක්‍රියාත්මක කරමින් කීර්තිරත්න පෙරේරා වීරිය දැරුවේ සටන් කළේ ඒ කන්ද අවට මිනිසුන්ගේ ජීවිත රැක ගැනීමටය. එහිදී ඔහු ජල ප්‍රහාරවලට පමණක් නොව ගුටි ප්‍රහාරවලටද ලක්වීමට සිදු විය.
අවසානයේ ඔහුගේ පවු‍ලේ සිව් දෙනෙකුගේ ජීවිත සටන තවත් අසල්වාසීන් කීපදෙනෙකුගේද ජීවිත හානි විය.
පවු‍ලේ ඔක්කොම නැති වූ නිසා. මම තවත් ජීවත්වෙන්න ඕනේ. ඒ මගේ මුණුපුරා බලාගන්න. එහෙම නැතිනම් මම මුං ඔක්කොම මරාගෙන මැරෙනවා. කීර්තිරත්නගේ දෙනෙතින් කඩා හැලෙන කඳුළු ගංගා නතර කිරීමට එදා ඔවුන්ගේ අතපය කඩා දැමූ ‍පොලීසියට හැකිද? එසේ නැතිනම්  කුණු කන්දට එරෙහි වූ මිනිසුන්ගේ උද්ඝෝෂණ මැඩලීමට වාරණ නියෝග දුන් උසාවියට හැකිද..?

පීටර් කැනියුට් පෙරේරා

ඡායාරූප: ලක්මාල් වසන්ත

IMAGE

මහින්දානන්දට දී.මූ දියණියට යළි මංගල සීනු

IMAGE 2017 Apr 28 11:18
පසුගිය රජය සමයේ ක්‍රීඩා ඇමති ධූරය හෙබවූ හිටපු අමාත්‍ය මහින්දානන්ද අලුත්ගමගේ  මහතා අද (28)...
Views - 9075

FB WhatsApp Twitter තහනම් වෙයි

IMAGE 2017 Apr 27 12:11
ෆේස් බුක්, වට්ස් අප්,ට්විටර්, ඇතුළු සමාජ ජාල 22 ක් තහනම් කිරීමට ඉන්දියාවේ ජම්බුකාශ්මීර...
Views - 1360

තිස්නව හැවිරිදි ජනපති අපේක්ෂක ගේ බිරිඳට හැට හතරයි

IMAGE 2017 Apr 27 11:21
ප්‍රංශයේ  ජනාධිපති වරණයේ දෙවන වටයට තේරී පත් වී සිටින එම්මානුවෙල් මැක්‍රෝන් (Emmanuel Macron) මේ වන...
Views - 4192

අප රටේ විසූ අප්‍රකට සුනඛ වීරයකුගේ කතාව

IMAGE 2017 Apr 27 09:20
වීරයන් ගැන අපි කොතෙකුත් කතා අහලා, කතා කරලා ඇති, නමුත් ඒ මිනිස් වීරයන් ගැන, ඒ වගේම සැබෑ වීරයන්...
Views - 2889

රූපලාවන්‍ය සැත්කම් ඇබ්බැහියාවට මුල්වන රෝගය අපේ රටේත්!

IMAGE 2017 Apr 26 11:36
රූපලාවන්‍ය සැත්කම් සියයක් මගින් තම රූප සොබාව පවත්වාගෙන යාම නිසා ‘මිනිස් බෝනික්කිය’ යන...
Views - 3262

සිවුරු හොරා දිවිල්ලෙන් දැනේ

IMAGE 2017 Apr 25 13:31
“පුහුල් හොරා කරෙන් දැනේ” යනුවෙන් රසවත් ජන කතාවක් ඇත. මේ “සිවුරුහොරා දිවිල්ලෙන් දැනේ”...
Views - 4154

Please publish modules in offcanvas position.