lakbima.lk
2017-05-19 ඇමෙරිකා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.150.6200 , විකුණුම් මිල රු.154.4200 | බි‍්‍රතාන්‍යය පවුම ගැනුම් මිල රු.194.2500 , විකුණුම් මිල රු.200.8600 | යුරෝ යුරෝපය ගැනුම් මිල රු.166.2500, විකුණුම් මිල රු.172.5500 | ස්වීස් ප‍්‍රෑන්ක් ගැනුම් මිල රු.152.6900 , විකුණුම් මිල රු.158.7400 | කැනඩා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.110.0200 , විකුණුම් මිල රු.114.3800 | ඔස්ට්‍රේලියා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.110.6800 , විකුණුම් මිල රු.115.6600 | සිංගප්පූරු ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.107.6900 , විකුණුම් මිල රු.111.6300 | ජපානය යෙන් ගැනුම් මිල රු.1.3482, විකුණුම් මිල රු.1.3993 |

වැඩිමහල් සහෝදරයාගේ නිවසේ පැවැති අවුරුදු සාදයකට සහභාගි වී ප්‍රමාණය ඉක්මවා රාත්‍රී ආහාරය ගැනීම හේතුවෙන් හුස්ම ගැනීමට නොහැකි වූ තරුණ සිවිල් ආරක්ෂක බළකා සෙබළකු හදිසියේ රෝගාතුර වී මහමඟ ඇදවැටී මියගොස් තිබෙන බව අනුරාධපුර ශික්ෂණ රෝහල් ආරංචි මාර්ග සඳහන් කරයි.

පසුගිය 16දා රාත්‍රියේ හදිසියේ රෝගී වී රෝහල්ගත කිරීමට රැගෙන යමින් සිටියදී මරණයට පත්වී ඇත්තේ තන්තිරිමලය තම්බියාව සිවිල් ආරක්ෂක බළකා කඳවුරේ සේවයේ නිරත නෙළුම්විල තන්තිරිමලය ලිපිනයේ පදිංචිව සිටි සිවිල් ආරක්ෂක බළකා සෙබළ (ටී.79439) ජයතිලකගේ ලලිත් සුමිත් ජයතිලක (27) එක්දරු පියායි.

මියගිය සිවිල් ආරක්ෂක සෙබළා අනුරාධපුර තිසාවැව ගල්වල පාරේ පිහිටි සිය වැඩිමහල් සොයුරාගේ නිවසේ පැවැති අවුරුදු සාදයකට සහභාගි වී රාත්‍රී ආහාරය ලබා ගැනීමෙන් පසුව තිසාවැව යුද හමුදා කඳවුරේ සේවයේ නියුතු බාල සහෝදරයාට කෑම පාර්සල් රැගෙන ගොස් එය ලබාදී නැවතත් වැඩිමහල් සහෝදරයාගේ නිවසට පැමිණෙද්දී හුස්ම ගැනීමට නොහැකිව සිහිසුන්ව ඇති බව පරීක්ෂණ සිදුකළ ‍පොලීසිය පැවැසීය.

ඔහු බත් පාර්සලය සහෝදරයාට ලබාදී පැරණි පුත්තලම් මාර්ගය ඔස්සේ යතුරු පැදියෙන් නැවතත් නිවසට පැමිණෙමින් සිටියදී ශරීර අපහසුතාවක් ඇතිවීම නිසා යතුරුපැදිය මාර්ගය අයිනේ නවතා ඇති බව ‍පොලීසිය පැවැසුසීය. හුස්ම ගැනීමට නොහැකිව යතුරුපැදිය නවතා ඔහු බිම වාඩි වී අපහසුතාවෙන් පසුවුවත් එම ස්ථානයට පැමිණි කිසිවකු ඔහු රෝහල්ගත කිරීමට ඉදිරිපත් වී නැති බව ද ‍පොලීසිය කීය.

එම සිද්ධිය දැක එහි පැමිණි ප්‍රදේශවාසියකු සෙබළා පිළිබඳව ‍පොලිස් හදිසි ඇමතුම් අංශයට දන්වා තිබෙන බවත් එම ඇමතුම අනුව එහි පැමිණි අනුරාධපුර මූලස්ථාන ‍පොලීසියේ ‍පොලිස් කොස්තාපල්වරුන් වන 48290 බණ්ඩාර හා 48309 රත්නායක යන නිලධාරීන් මාර්ගයේ ගමන් කළ ත්‍රිරෝද රථයක් නවතා ඔහුව රෝහල කරා රැගෙන ගොස් ඇති බව ‍පොලීසිය පැවැසුවේය.

16දා රාත්‍රියේ සිවිල් ආරක්ෂක බළකා සෙබළා රෝහල්ගත කරන විටත් මියගොස් සිටි බවට වෛද්‍යවරුන් තහවුරු කර තිබූ අතර සෙබළා කඩිනමින් රෝහලට ගෙන ආවේ නම් ඔහුගේ ජීවිතය බේරාගැනීමට හැකියාව තිබූ බව වෛද්‍යවරු ප්‍රකාශ කොට තිබේ.

මියගිය සිවිල් ආරක්ෂක සෙබළාගේ පශ්චාත් මරණ පරීක්ෂණය අනුරාධපුර ශික්ෂණ රෝහ‍ලේ විශේෂඥ අධිකරණ වෛද්‍ය එස්.එම්.එච්.එම්. සේනානායක මහතා පසුගිය17 දා උදෑසන පැවැත්වූ අතර අධික ලෙස ආහාර ගැනීමෙන් ශ්වසන අපහසුතාවයට පත්වීම නිසා ඔහු මියගොස් තිබෙන බව නිගමනය කළේය.

බුද්ධික මහේෂ් විජේසූරිය - අනුරාධපුර

අතීතයේ අප ගැමි සමාජයේ යක් තොවිල් වල සොහොන් කුම්භය නම් කොටසක් තිබුණි. එය රාත්‍රී කාලයට සුසාන භූමියක දී සිදු කරන ලද්දකි. මෙහිදී ප්‍රධාන යකැදුරා එහි අලුත් මිනී වළක් මත වැතිර (දපා) ප්‍රකෘති ලොවින් බැහැරට ගොස් මන්ත්‍ර ජප කරන අතරේ ඉඳහිට නිහඬ වූ අවස්ථාද තිබිණ. එවන් ඇතැම් අවස්ථාවල එම යකැදුරා නැවත සිහි ගැන්වීමට සගයන්ට හැකි වන මුත් තවත් අවස්ථාවල ඔවුන් ක්ෂණිකවම මෙලොව හැර ගොස් තිබීම ද දුලබ තත්ත්වයක් නොවිණි.

අතීතයේ මෙම මරණ සම්බන්ධයෙන් අප සමාජයේ සංකල්පීය යකුන් වෙත මෙම 'මිනීමැරුම් චෝදනා' එල්ල වූ බව රහසක් නොවේ. එහෙත් මෙහි විද්‍යාත්මක සත්‍යය අනෙකකි.

මෙබඳු ශාන්ති කර්මවල යෙදෙන ඇදුරන් ඒ කෙරෙහි තබාගන්නා දැඩි විශ්වාසය මත ඔවුන්ගේ ශරීරවල ජෛව රසායනික හෝමෝන ක්‍රියාවලිය ශීඝ්‍ර වෙයි. ශරීරයේ රුධිර ගමනාගමනය, නාඩි වැටීම හෘද ස්පන්දනය පවා මෙහිදී ශීඝ්‍ර ලෙසින් ඉහළ නැංවෙයි. මෙවන් තත්ත්වයක් යටතේ එවැන්නකු හට හෘදයාබාධයක් හෝ මොළයේ ආඝාත තත්ත්වයක් (Stroke)ඇති වීමේ සම්භාවිතාව බොහෝදුරට ඉහළ නැංවෙනු ඇත.  එය හදිසි මරණයකට පහසු ඉඩ ප්‍රස්ථාවකි.

මෙසේ මොළයේ ආඝාතයකට හේතුවන අන්දමින් හදවතේ සිට මොළය දක්වා වේගයෙන් රුධිර ‍පොම්ප කිරීමකදී නාසය ආශ්‍රිතව ඇති අනුනාසික පටක පුපුරා එසේ මරණයට පත් තැනැත්තාගේ නාසයෙන් රුධිර වහනයක් සිදු වීමටද (Nasal mucosal bleeding) ඇතැම් විට  පුළුවන. මිනිහාට යකෙක් ගහලා නාහෙන් කටින් ‍ලේ හලාගෙන මැරිලා වැටිලා හිටියා. යනුවෙන් සමාජයේ කතා පැතිර යනුයේ එබඳු විද්‍යාත්මක තත්ත්වයක් පදනම් කර ගනිමිනි. නමුත් එවන් කිසියම් යකැදුරෙකු එබඳු කායික තත්ත්වයක් ය‍ටතේ හදිසියේ මිය ගිය හොත්  සමාජය හමුවේ ඔහුගේ ගෝල බාලයන්ගේ වටිනාකම කිහිප ගුණයකින් ඉහළ නැංවෙනු ඇත. ඊට හේතුව ඔහු එම මන්ත්‍ර ශාස්ත්‍රයෙහි ප්‍රබලයකු බවත් තමන්ගේ ජීවිතය ගැන පවා නොතකා ප්‍රබල යක්ෂයෙකු හා මුහුණට මුහුණ සටන් කිරීමට ගොස් දිවි පිදූ 'වීරයකු' ලෙසත් ගැමි සමාජය වටහා ගැනීමය.  නමුදු මෙසේ තීව්ර ලෙස කුලු ගැන්වෙන මානසික තත්ත්වයන් ය‍ටතේ එක් වරම මැරී වැටෙනුයේ තමන් දන්නා ශාස්ත්‍රයට අවංක යකැදුරන් බැවින් අද මෙබඳු මැරී වැටීම් වාර්තා වනුයේ ඉතා කලාතුරකිනි.

අප රටේ තත්ත්වය මෙසේ වුවද යකුන් පලවා හැරීමේ දේව මෙහෙයන් හිදී ඊට සම්බන්ධ වන්නවුන් මෙබඳු හදිසි මරණ වලට ලක් වීම් පිළිබඳව ලොව බොහෝ රටවලින් නිරතුරුව වාර්තා වේ. මීට වසර කිහිපයකට පෙර කොළඹ විහාරමහාදේවි උද්‍යානයේ පැවැත් යාඤා මෙහෙයක දී කාන්තාවන් දෙදෙනෙකු හදිසි මරණ වලට ලක් වූයේ මෙබදු විද්‍යාත්මක තත්ත්වයක් පදනම් කර ගනිමිනි.

සහන් සංකල්ප සිල්වා

 

 

 

 

 

කොළඹ නගරයේ ජල ටැංකි ගැන කතාබහක් ඇති වූවේ නම් ඒ යුද්ධය පැවැති කාලයේය.එල්ටීටීඊ සංවිධානය කොළඹ නගරය ජල ටැංකිවලට වස දැමීමට තැත් කරන බවට එකල බුද්ධි අංශ අනාවරණය කරගෙන තිබුණි. මේ නිසා ජල ටැංකිවලට මෙන්ම ජල ‍පොම්පාගාරවලට දැඩි ආරක්ෂාවක් යෙදවිනි. සන්නද්ධ භටයන් පමණක් නොව ජල ටැංකි වටා කටු කම්බි වැටවල් ද ගැසුවේ ය.
ජල සම්පාදන මණ්ඩලයේ ජල ටැංකිවලට පමණක් නොව හමුදා කඳවුරු මෙන්ම කොළඹ ජාතික රෝහ‍ලේ ජල ටැංකියට ද එකල දැඩි රැකවල් යෙදා තිබුණේ ය. රෝගීන් මරා දැමීම ජාතයන්තර යුද නීතියට පටහැනි වුවත් ත්‍රස්තවාදී සංවිධානයක් වූ එල්ටීටීඊය එම නීති මායිම් කළේ නැත. එකල බුද්ධි අංශ අනතුරු අඟවා තිබුණේ ප්‍රතිකාර පිණිස ජාතික රෝහලට ඇතුළත් කරන ප්‍රභුවරු රෝහල තුළදී ඝාතනය කිරීමට එල්.ටී.ටී.ඊය  සැලසුම් කරන බවය.
එම සිද්ධි අනාවරණය වූයේ මරාගෙන මැරෙන ප්‍රහාරයකින් බරපතළ තුවාල ලැබු ලුතිනන් ජෙනරාල් සරත් ෆොන්සේකා ජාතික රෝහ‍ලේ හදිසි අනතුරු අංශයට ඇතුළු කළ මොහොතේදීය. මේ නිසා ජාතික රෝහ‍ලේ ආරක්ෂාවද දැඩි කිරීමට පියවර ගැනුණි.
යුද්ධය අවසන් වූ පසු ජාතික රෝහ‍ලේ ආරක්ෂාව ලිහිල් කෙරුණ ද එය මුළුමනින්ම ඉවත් කෙරුණේ නැත. ඒ එය ලංකාවේ ප්‍රධානම රෝහල බැවිනි. වෙනදා මෙන් රෝහ‍ලේ ජල ටැංකියට නොකඩවා ආරක්ෂාව සැපයුනි.
ජාතික රෝහල් පරිශ්‍රයේ අඩි 140 ක් උස කුලුනු දෙකකට මැදිව මෙම වතුර ටැංකිය පිහිටා තිබේ. එයට නැගීමට ඇත්තේ පඩි පෙළෙකිනි. එම පඩි ද ඇත්තේ එකක් හැර එකකි. එම පඩි පිහිටා ඇත්තේද එකක් හැර එකකි. එහි නගින බහින පුද්ගලයින් ඉතා කල්පනාකාරීව මනාසංයමයකින් එය කළ යුතුය.
වතුර ටැංකියේ ධාරිතාව ඝණ අඩි 125000 කි. වතුර ගැලුම් 100000 ක් එහි රැඳවීය හැකිය. කොළඹ ජාතික රෝහ‍ලේ නේවාසික රෝගීන් 3500ගේ හා  රෝහ‍ලේ සනීපාරක්ෂක කටයුතු ශල්‍යාගාර, ශල්‍ය උපකරණවල පිරිසිදුකම මනාව පවත්වා
ගැනීමට ද භාවිත කරන්නේ උපයෝගී කරගන්නේ මෙම වතුරටැංකියේ රැස්කර තිබෙන වතුර ය.
දිනය ඉකුත් සෙනසුරාදාය. (08) වේලාව රාත්‍රී 10.50ට පමණ ඇත. වතුර ටැංකිය අසලට යුවළක් පැමිණියහ. එහි ආරක්ෂක නිලධාරියාගෙන් යුවළ ඉල්ලුවේ තමන්ට වතුර ටැංකිය වෙත යාමටය. එහෙත් ආරක්ෂක නිලධාරියා එයට අවසර දීමට නොහැකි බව පවසා තිබේ.
තමන් ජාතික රෝහ‍ලේ සේවය වෛද්‍ය යුවළක් බව පවසා  ඇති ඔවුහු ආරක්ෂක නිලධාරියාගේ අණ නොතකා ටැංකියට නැගීමට උත්සහ ගෙන තිබේ.
ඔවුහු වතුර ටැංකිය වෙත ළඟාවීමට තිබෙන පඩි කිහිපයක්ම නැග්හ. වහාම ක්‍රියාත්මක වු ආරක්ෂක නිලධාරියා මේ බව මරදාන ‍පොලීසියට දුරකථනයෙන් දැනුම් දුන්නේය. ‍පොලීසියෙන් පැමිණ මේ යුවළ අත්අඩංගුවට ගෙන ප්‍රශ්න කරන ලදී.
එහිදී එම යුවළ සඳහන් කර ඇත්තේ තමන් ආසාවට ජලටැංකියට නැගීමට උත්සහ කළ බවත් නුදුරෙදී තමන් විවාහ වීමට බලා‍පොරොත්තුවෙන් සිටින බවය.
‍පොලිස් ප්‍රශ්න කිරීම්වලදී හෙළී වී ඇත්තේ වෛද්‍යවරියට වතුර ටැංකියට නැගීමේ යෝජනාව කර ඇත්තේ වෛද්‍ය පෙම්වතා බව ය.එම වෛද්‍යවරයා ශල්‍ය වෛද්‍යවරයෙකි. වයස අවුරුදු 33 ක තරුණ වෛද්‍යවරයෙක් වන ඔහු නුගේගොඩ හන්දියේ පදිංචිකරුවෙකි.  නොබෝ දිනකින් විශේෂ වෛද්‍ය පුහුණුූව ලැබිමට නියමිත ය.වෛද්‍යවරිය හදිසි අනතුරු අංශයේ සේවය කරන වෛද්‍යවරියකි. නුවර උපන් ඇය වෛද්‍ය පීඨයට ඇතුළත් වූයේ ජීව විද්‍යා අංශයෙන් ලංකාවෙන්ම දෙවන ස්ථානය ලබාගනිමිනි.
වෛද්‍ය සේවයේ යෙදී සිටියදීම ඔහු හා ඇය පෙමින් බැඳුනහ. ඔවුන් දෙන්නා ‍පොලීසියට ප්‍රකාශ කරන ආකාරයට අඩි 140 ක් උස වතුර ටැංකියට නැග ඇත්තේ පෙම් බස් දොඩන්නටය. එහෙත් ‍පොලීසිය ඔවුන් කියන කතාව එක් එල්‍ලේම පිළීගැනීමට සූදානමක් නැත.
‍පොලීසිය මෙම සිදුවීම සම්බන්ධයෙන් කටයුතු දිගමට සොයා බලමින් සිටියි. මේ යුවළ ජල ටැංකියට වස දැමීමට දැරූ උත්සහයක් ද එසේ නොමැතිනම් සියදිවි නසාගැනීමට දැරූ උත්සහයක් ද යන්න පිළිබඳ පරීක්ෂණ පවත්වතී.
මේ සිද්ධිය ගැන අප කළ විමසුමකදී කොළඹ ජාතික රෝහ‍ලේ වැඩ බලන අධ්‍යක්ෂ වෛද්‍ය සිරිල් ද සිල්වා සඳහන් කළේ මේ සිද්ධිය සම්බන්ධයෙන් ‍පොලීසියෙන් රෝහල වෙත එවන වාර්තාව සලකා බලා වෛද්‍ය යුවළ සම්බන්ධයෙන් ඉදිරි ක්‍රියාමාර්ගයන් ගන්නා බවකි.

ශ්‍රියානි විජේසිංහ

ගම්පහ ටියුෂන් සිසු සිසුවියන් අතර ලිංගික උප සංස්කෘතියක් යන මැයෙන් පසුගිය කාලය පුරා ලක්බිම ඔන් ලයින් මගින් පළ කරන ලද ලිපි පෙළ අපි මහත් උනන්දුවෙන් කියැවීමු. ඊට හේතුව ගම්පහ ටියුෂන් අධ්‍යාපනය හා සැබැඳි මෙතෙක් සමාජය හමුවේ අනාවරණය නොවූ තවත් පැතිකඩක් ඉන් හෙළිදරව් කොට තිබූ බැවිනි.

 ගම්පහ නගරයේ උපකාරක පන්ති ආචාර්යවරුන් වන අපගේ ප්‍රධාන කාරිය වී ඇත්තේ අප වෙතට පැමිණෙන සිසු සිසුවියන් සඳහා අදාල විෂය පථය සම්බන්ධ විශිෂ්ට විභාග ප්‍රතිඵලයකට ඉවහල් වන අධ්‍යාපනයක් ලබා දීමත් ඊට අමතරව සිසුන්ගේ විනය සංවරය කෙරෙහි විශේෂ අවධානයක් යොමු කිරීමත්ය. එම කටයුතු ගම්පහ උපකාරක පන්ති පවත්වන සෑම ආචාර්ය වරයකුගෙන්ම ප්‍රශස්ථ මට්ටමකින් සිදුවන බව අපගේ වැටහීමය. ඒ සඳහා එම අධ්‍යාපන ආයතන වල භාරකාරත්වයන්ගෙන් සහ පරිපාලනයෙන් ලැබෙන සහයද අතිවිශිෂ්ටය.

පාසල් අධ්‍යාපනයේදී පවා ගුරු ගෞරවය කෙලෙසා ගත් ගුරුවරුන් සේම විදුහල්පතිවරුන් පිළිබඳ පුවත් වරින් වර මාධ්‍ය මගින් අපට අසන්නට ලැබෙයි. එහෙත් එවන් තත්වයක් තුළ ඉතා වගකීමෙන් යුතුව කිව යුත්තක් ද තිබේ. එනම් එදා මෙදා තුර ගම්පහ නගරයේ උපකාරක පන්ති කරන කිසිදු ආචාර්යවරයකු ගේ හෝ ආයතනික පරිපාලකයකුගේ චරිතය සම්බන්ධ එවන් චෝදනාවක් එල්ල වී නොමැති බවය.

මෙවන් පසුබිමක් යටතේ වුව ගම්පහ උපකාරක පන්තිවල අධ්‍යාපනය ලබන සිසුන් ගේ ගෘහ සහ බාහිර ක්‍රියාකාරකම් පිළිබඳ පූර්ණ අධීක්ෂණයක් කිරීමට එම පාසල් වල විදුහල්පතිවරුන් ප්‍රමඛ ආචාර්ය ප්‍රජාවට හෝ උපකාරක පන්ති ආචාර්යවරුන් වන අපහට ප්‍රමාණවත් අවකාශයක් නොමැති බව අමුතුවෙන් කිව යුතු නොවේ.

ගම්පහ ටියුෂන් සිසු සිසුවියන් අතර ලිංගික උප සංස්කෘතියක් පිළිබඳ ලක්බිම ඔන් ලයින් ලිපි පෙළ දිග හැරෙනුයේ අපහට අවලෝකනය නොවන එම අඳුරු පරිසරය මුල් කර ගනිමිනි. එබැවින් එහි එන කරුණුවල සත්‍යතාව පිළිබඳ අදහස්  දැක්විමෙන් අපි වැලකී සිටිමු. ඒ නොදන්නා දෙයක් පිළිබඳ වාද විවාද වලට එළඹීමට අපට නොහැකි බැවිනි.

එහෙත්, ඒ සම්බන්ධයෙන් අප තුළ පැන නඟින ප්‍රබල ගැටළු කිහිපයක් වෙයි. ඒ ලක්බිම ඔන් ලයින් විමර්ශනය සඳහා ගෝචර කලාපය ලෙස ගම්පහ උපකාරක පන්ති ආශ්‍රිත පරිසරය තෝරා ගැනීම තුළ ගම්පහ උපකාරක පන්ති සඳහා පැමිණෙන සිසුන් ගේ විනය සහ සදාචාරය පිරිහීම මුල් කොට ප්‍රබල සමාජ කතිකාවකට මුල පිරීමය. අපෙගේ වැටහීම අනුව දැනටමත් උද්ගත වී ඇති එම තත්වය තුළ ගම්පහ උපකාරක පන්ති අධ්‍යාපනයේ හොඳ නමට යම් අයහපත් බලපෑමක් සිදුව තිබේ. අප මෙසේ  පවසනුයේ ලක්බිම ඔන් ලයින් ලිපි පෙළ මගින් සමාජගත වූ කරුණු මුල් කොට එදිනෙදා ජීවිතයේ දී බොහෝ දෙනකු අපගෙන් ඒ පිළිබඳව සෘජුවම විමසා සිටින බැවිනි. විශේෂයෙන් ගම්පහ නගරයේ උපකාරක පන්තිවලට දරුවන් එවන සහ එසේ එවීමට අපේක්ෂා කරන දෙමාපියෝ විවිධ ස්වරූපවලින් අපගෙන් මෙම කරුණ පිළිබඳව විමසති. එම විමසීම් වලින් ජනිත වන පොදු කරුණ වනුයේ දැන් ‘ගම්පහ ටියුෂන්’ මෙච්චරම නරකද යන්නය?. එවිට අපට කීමට ඇත්තේ අප ද ඒ සම්බන්ධයෙන් ලක්බිම ඔන්ලයින් මගින් පමණක් කරුණු  දැන හිදින බව පමණි. අප එසේ කියන්නේ ඒ පිළිබඳව හෙළි කිරීමට ඇති සත්‍යයද එය පමණක් වන බැවිනි.

වර්තමාන සමාජ ආර්ථික සංස්කෘතික පසුබිම යටතේ නව යොවුන් පරපුර වෙත ලිංගිකත්වය පෙර නොවූ අයුරින් සමීප වී ඇති බව කිසිවකුටත් රහසක් නොවේ. ඒ අනුව නූතන යොවුන් පරපුරේ චින්තන, සංනිවේදන සහ චර්යා රටාවන් කෙරෙහි අතීතයට සාපේක්ෂව ලිංගිකත්වය දැඩිව බලපාන බව සත්‍යයකි. ඒ අනුව එය ලිංගික උප සංස්කෘතියක් ලෙස හැදින්වීමේ කිසිදු වරදක් ද නැත. නමුත් අප ඔබෙන් අසන පැනය මෙයයි. නව යොවුන් වියට උරුම ලිංගිකත්වයත්  එම උප සංස්කෘතියත් බලපානුයේ ගම්පහ ටියුෂන් අධ්‍යාපන ලබන සිසු දරුවන්ට පමණද?

මෙම සමාජ සංස්කෘතික බලපෑම අප රටේ සෑම සමාජ ඒකකයක් වෙතම විවිධ අයුරින් සම්ප්‍රේෂණය වී ඇති බව නොරහසකි. එහෙත් එම බලපෑමට එරෙහි ප්‍රබල ප්‍රතිරෝධයක් තවමත් බටහිර සංස්කෘතියෙන් එල්ල නොවේ. එහෙත් ඊට සාපේක්ෂව අපගේ සාම්පුදායික සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතියෙන් ඊට ප්‍රබල ප්‍රතිරෝධයක් එල්ල වීම පොදුවේ දක්නට ලැබෙන්නකි. අප කවුරුත් අවිවාදයෙන් පිළිගත යුතු වන පරිදි ගම්පහ උපකාරක පන්ති වලට පැමිණෙන සිසු සිසුවියන් අතරින් බහුතරය නියෝජනය කරනුයේ එම සමාජ සංස්කෘතික පසුබිමය.

අප මෙහි දී අප සමාජයේ සෙසු සංස්කෘතික සංදර්භයන් විවේචනයට ලක් නෙකරන නමුදු බටහිර සංස්කෘතික බලපෑම සහිත අපරටේ ඉහළ නාගරික මධ්‍යම පාන්තික සමාජයේ ඇතැම් තරුණ දූ දරුවන් තම දෙමාපියන් ගේ විරෝධයකින් තොරව පුළුල් ලිංගික නිදහසක් භුක්ති විදින බව ප්‍රසිද්ධ රහසකි. සමහර දූ දරුවෝ දෙමාපියන් හා හරි හරියට තරඟකාරී ලෙසින් සම්මත සදාචාර කඩඉම් ඉක්මවා ලිංගිකත්වයට වහ වැටී සිටිති. එවන් සමාජ වතාවරණයක් යටතේ අපරටේ සාම්ප්‍රදායික සිංහල බෞද්ධ ග්‍රාමීය සමාජය නියෝජනය කරන ගම්පහ උපකාරක පන්ති ශිෂ්‍ය ප්‍රජාව පමණක් ඉලක්ක කොට සිදු කෙරෙන මෙවන් අනාවරණයන් තුළ පොදු සමාජයීය විශ්ලේෂණයක් ගැබ්ව නොමැති බව ද තර්ක කිරීමට අපට ඇති හැකියාව ද ඔබට පහසුවෙන් බැහැර කළ නොහැක.

ගම්පහ ටියුෂන් සිසුන්ගේ ලිංගික උප සංස්කෘතියක් යනුවෙන් ‘මුද්‍රා තබන ලද’ ලිපි පෙළක් අන්තර්ජාලය මගින් ප්‍රකාශයට පත් කිරීම පොදු සමාජ දර්ශකයක් නිරූපණය නොකෙරෙන අතිශය අන්තගාමි ක්‍රියාවක් වශයෙන් අප තරයේම කියා සිටිනුයේ එබැවිනි.

ගම්පහ උපකාරක පන්ති අචාර්යවරුන් පිරිසක්.

පෙර ලිපි-;

පලමු කොටස - ගම්පහ ටියුෂන් සිසු සිසුවියන් අතර ලිංගික උප සංස්කෘතියක්

දෙවන කොටස - ටියුෂන් සිසු සිසුවියන්ගේ ලිංගික සංස්කෘතියට එබී බැලීමක්

තෙවන කොටස - ගම්පහ ටියුෂන් සිසුසිසුවියන්ට “අනඟ සුව” අවන්හල්

සිව් වන කොටස - ගම්පහ ටියුෂන් පෙම්වතුන්ට “ඉන්ටසිටි රෙස්ට් හවුස්”

පස් වන කොටස - ගම්පහ ටියුෂන් පෙම්වතුන්ට ‘මිනි රෙස්ට් හවුස්’

හය වන කොටස -  ගම්පහ ටියුෂන් පෙම්වතුන්ගේ room share රහස් මෙන්න

හත් වන කොටස - අනඟ රැගුම් පෑ ගම්පහ ටියුෂන් පෙම්වත්තු පොලිසියට

අට වන කොටස - ගම්පහ ටියුෂන් පෙම්වතුන්ගේ roomshare පොළකට ගියෙමු

ජීවිතය ලස්සන කරමු ටෙලි නාට්‍යයේ 'සුදු නංගි' චරිතය රඟපාමින් ටෙලි නාට්‍ය කෂේත්‍රයට එක්වුණු අයෝමී ශානිකා ගැන ඔයගොල්ලො හොඳට දන්නවා. දැන් ඇය ආයුර්වේද වෛද්‍යවරියක්. ඒ වගේම එක් දරු මවක්.
අයෝමි මේ වෙද්දි ජීවත්වෙන්නේ කොළඹින් සැතපුම් ගණනක් ඈත. ඒ කියන්නේ තමන්ගේ ආදරණීය ස්වාමි පුරුෂයා වූ චින්තකගේ ගම් පළාතේ.
මම කසාද බැන්දට පස්සේ කොළඹ පළාත අතහැර දාලා නුවරට ආවේ අලුත් ජීවිතයක් පටන් ගන්න තිබුණු වුවමනාව නිසාමයි. ඒ හින්දම මම  රඟපෑමට යොමු වීම පවා සීමාකර ගත්තා. ඊට පස්සේ මගේ අධ්‍යාපන වැඩකටයුතු මෙහෙදීම ඉවර කරගත්තා.  දැන් මම ආයුර්වේද වෛද්‍යවරියක් විදිහට පෙෘද්ගලික වෛද්‍ය මධ්‍යස්ථානයක් පවත්වාගෙන යනවා. විශේෂයෙන්ම බබාල නැති අම්මලට තමයි වැඩිපුර ප්‍රතිකාර කරන්නේ..

'රෝගීන්ට ප්‍රතිකාර කරන අතරතුර ඔබත් මවක් වෙන්න යන බව අපිට දැන ගන්න ලැබුණා.. අපේ ප්‍රශ්නයට ශානිකා මහ හයියෙන් හිනා වුණා.
ඔව්..ඔව්.. ඒක ඇත්ත.. දැන් මම ආපහු සැරයක් අම්ම කෙනෙක් වෙන්න යනවා..ලබන අවුරුද්දේ ජනවාරී මාසේ වෙද්දි ඒ අමුත්තා හෝ අමුත්තිය අපේ ගෙදරට ඒවි. ඇය සතුටින් යුතුව කිව්වා. අයෝමි - චින්තක කැදැල්‍ලේ පළමු දරුවා කොල්ලෙක්.  දැන් එයාගේ වයස අවුරුදු දෙකයි. ඒ දඟකාරයා දැන් අම්ම තාත්තා දෙන්නවම පාලනය කරගෙන ඉන්නේ රණ්ඩු වෙවී චණ්ඩිකම් එහෙම පෙන්නගෙනයි.
දැන් එයාට හැමෝම ආදරෙයිනේ...විශේෂයෙන්ම එයාට අපේ අම්මා පණ වගෙයි.. චින්තකගේ අම්මත් එහෙමයි..අපේ අම්මයි තාත්තයි මාව හොයනවට වඩා හොයන්නේ පුතාව.. කොළඹ තියාගෙන හදන්නත් ඉල්ලනවා..
එක කාලයක් ඒ කියන්නේ අයෝමි විවාහ වෙච්ච කා‍ලේ නම් අම්මා අයෝමි එක්ක හිටියේ එතරම් හිත හොඳකින් නමෛයි. අයෝමි ඒ කා‍ලේ ඒක ගැන ලොකු වේදනාවකින් කතා කළ විදිහ අපිට අද වගේ  මතකයි.
 ඔව්..එහෙම එකක් තිබුණා.. ඒත් දැන් අපේ අම්ම අපි එක්ක හුඟාක් යාළුයි.. ඒ වගේම අපිට ආදරෙයි.. පුතාගේ පින්තූර පත්තරවල දැකල, එයාව බලන්න අපේ අම්මා ලොකු ආසාවකින්  ඉඳල තියෙනවා..

පහුගිය කා‍ලේ ඔබ ටෙලි නාට්‍යවල රඟපෑවේ නැහැ.. එත් මෑතකදී ආපහු සැරයක් රංගනයට යොමු වුණා..?
නිතර කොළඹ වගේම ෂූටිං තියෙන දුර පළාත්වලට යන්න බැරි නිසා බොහෝ නාට්‍ය මට මග හැරුණා.. හැබැයි මහනුවර හා මේ අවට වට පිටාවේ යම් නාට්‍යයක් කෙරුණොත් මම ඒවාට කතා කළාම ගියා.. කොහොම හරි පහුගිය දවස්වල මම සිවගුරුනාදන් අයියගේ වගේම ප්‍රසාද් සමරතුංගගේ ටෙලි නාට්‍යයක වැඩ කළා. ඉදිරියේදී නම් රඟපාන්න බැරි වෙනවා. ඊළඟ එක්කෙනා ගෙදරට එනකම් විවේකීව ඉන්න වෙනවා
අයෝමි කියන්නේ තමන්ගේ ජීවිතේ සතුටට හේතුව ඉතා හොඳ සහකරුවෙක් ජීවිතයට ළඟා වූ නිසා කියලයි.  ඒ නිසාම මැරෙනතුරු ඔහු සමගම සිටින බවත් ඇය කියනවා.
අද කා‍ලේ හුඟාක් තරුණ නළු නිළියන් පුංචි කාලයකින් තමන්ගේ විවාහ ජීවිතේ අසාර්ථක කර ගන්නවා. මේ නිසාම බොහෝ දෙනා නිළියන් හැටියට අපි දිහා බලන්නේ වපර ඇහැකින් කියලා අපි දන්නවා..මම හිතන්නේ අද කා‍ලේ බොහෝ දෙනා තීන්දු තීරණ ගන්නේ ක්ෂණිකව. දුරදිග බලනවා අඩුයි. හදිසි වෙනවත් වැඩියි. කේන්තියත් එහෙමයි.. මේ නිසා තමයි ආරවුල් පවා වැඩි.
කොහොම වුණත් මෙහිදී තව දෙයක් මතක් කළ යුතුයි. අද කා‍ලේ පවුල් ආරවුල හා දික්කසාද වීම් වෙනත් ක්ෂේත්‍රවලත් බහුලව සිදුවෙනවා. නමුත් ඒවා එච්චර ප්‍රසිද්ධ වෙන්නෙවත් වැඩිපුර අය කතා කරන්නේවත් නැත්තේ ඒ අය ප්‍රසිද්ධ චරිත නොවන නිසයි..අපි නළු නිළියෝ හැටියට  හුඟාක් ප්‍රවේශම් විය යුතුයි.  මොකද අපි ගන්න තීන්දු තීරණ ඉක්මනින්ම ජනතාව අතරට යන නිසා..

චින්තක එක්ක ඔබ ගෙවන ජීවිතේ ගැන කිව්වොත්
අපි මිනිස්සු.  පුංචි පුංචි වැරදි අපි අතින් සිදුවෙන්න පුළුවන්. හැබැයි ඒවා සාකච්ඡා කරල ජීවිතේ ඉස්සරහට අරගෙන යන්න ඕනෑ.. චින්තකයි, මමයි, දරුවයි හොඳින් ජීවත් වෙනවා.  අපේ පවුල් දෙකේ හැමෝම අපි එක්ක හොඳයි. ඉතිං අපි ජීවිතේ තියෙන තුරු හොඳින් ඉන්න තමයි හිතාගෙන ඉන්නේ..  

සමන් ප්‍රියංකර නම්මුනිගේ

සුභාවිත සංගීතයෙන් සම්මානයට පාත්‍ර වන අතරම, ජනප්‍රිය ධාරාව තුළ ඉහළ තලයකට යා හැකි නම් සැබැවින්ම එය භාග්‍යයක්. එවන් භාග්‍යවන්තියක් විදියට සශිකා නිසංසලා හඳුන්වන්නට පුළුවන්. කාලෙකට පස්සේ අපි සශිකා අපේ කතාබහට එකතු කරගන්න හිතුවේ ඇගේ අලුත්ම තොරතුරු ගැන විමසා බලන්නයි. සැමියයි දරු දෙදෙනයි සමග ගෙවී යන තමන්ගේ පවුල් ජීවිතය ගැන වගේම සංගීත ජීවිතය ගැනත් සශිකා අපත් සමග කතා කළේ කිසිම රහසක් හංගන්නේ නැතිවයි.

සශිකා ගීත ගැයීමේදී තෝරා බේරා ගැනීමක් කරනවාද?
ටෙලි නාට්‍ය, චිත්‍රපට ගී ඇරුණාම මම වසරකට ගීත එකක් විතරයි කරන්නේ. එතැනදි ජනප්‍රිය ධාරාව ගැන හිතලයි ඒ නිර්මාණය කරන්නේ. ඒත් සුභාවිත ගීතවලටත් අනිවාර්යයෙන්ම සම්බන්ධ වෙනවා.

සුභාවිත ගී සම්මානයට පාත්‍ර වුණාට ජනප්‍රිය නැහැ නේද?
විද්‍යුත් මාධ්‍ය අද හැම වෙලාවෙම ජනප්‍රිය ගීත රැල්ල පස්සෙයි පන්නන්නේ. ඔවුන් සුභාවිත ගීතය අමතක කරලා. ඔබ ඔය කියන විදියට සුභාවිත ගීතය ජනප්‍රිය නොවන්නේ එවැනි ගීතවලට විශාල විදියට ඇගයීම් සම්මාන ලැබෙනවා.

ඔබ සම්මානනීය ගායිකාවක්. තෝරා බේරා ගැනීමක් නැතුව ප්‍රසංග වේදිකාවට සහභාගි වන්නෙ ආර්ථික වාසි ගැන හිතලාද?
මට නියමිත සාධාරණ මුදල ලැබෙනවා. හැබැයි ප්‍රසංගයක ආරාධනා ලැබුණාම වාදක කණ්ඩායම කුමක්ද කියලා බලනවා. ඒ හැරුණාම ඉතින් එළිමහන් ප්‍රසංගවල ලොකු තෝරා ගැනීමක් කරන්න අවශ්‍ය වෙන්නේ නැහැ.

පසුගියදා ලැබුණු සම්මානය ගැන කතා කළොත්?
Slim Nielsen people Awards - 2017 දී මට ජනතාවගේ ගායිකාව විදියට සම්මාන ලැබුණා. එදා ඒ සම්මානයට නිර්දේශ වුණේ නන්දා ඇන්ටි (නන්දා මාලිනි) සහ මම. මම මීට කලිනුත් මේ සම්මානය ගත්තා. අවුරුදු ගණනක් පිට පිට ඒ සම්මානයට නිර්දේශ වුණා.

ජනතාව අතරට යාමට 'ජනප්‍රිය චරිතයක් වීමට දක්ෂතාවට අමතරව ආකර්ෂණයත් වැදගත් කියලා ඇතැම් අය කියනවා. ජනප්‍රිය චරිත තමන්ගේ ආදර සම්බන්ධතා පවා හංගන්නේ ජනප්‍රියත්වය අඩුවේවි කියන බයට. මේ ගැන මොකද කියන්නේ?
මම නම් ඔය කාරණය දකින්නේ මේ විදියට. අපි කාගේ හෝ ගීතවලට හඬට ආදරය කරනවා නම් එයාගේ පෞද්ගලික ජීවිතය ගැන උනන්දු වීම සාමාන්‍ය දෙයක්. එතැනදී පුද්ගලයා ආකර්ෂණයට එයාගේ ඇඳුම්, හැසිරීම, පැවැත්ම, බලපානවා. මම සුජාතා අත්තනායක මහත්මියට පුදුමාකාර ඇල්මක් දැක්වූ කෙනෙක්. ඇය අඳින විදිය, වැදගත් හැසිරීම් රටාවට මම ආදරේ කළා. ඇය බිරිඳක් විදියට, මවක් විදියට ගෙවන ජීවිතයට ආදරය කළා. ඇය කිසිදාක කිසිම කට කතාවක් හදා ගත්තෙ නැති ගායිකාවක්. මගේ පරමාදර්ශී චරිතය වුණේ ඇය. අද මටත් මගතොටේදී හමුවන රසික පිරිස විශේෂයෙන් මට වඩා වයසින් වැඩිහිටි අය කියන දේවල් තුළින් මගේ පෞද්ගලික පැවැත්මට ඒ අයගේ ආදරය ලැබෙන බව මට දැනෙනවා. මගේ ඇඳුම් ඒ අය අගය කරනවා. මහත්තයයි දරුවො දෙන්නයි එක්ක සාර්ථක ජීවිතයක් ගෙවන එක අගය කරනවා. තමන් හොඳින් ඉන්නවා නම් කට කතා වුණත් හැදෙන්නේ නෑ.

ඔබ එහෙම කිව්වාට මිනිස්සුන්ට වැදගත් තමන්ගේ කලා නිර්මාණ මිසක් පෞද්ගලිකත්වය ‍නෙවෙයි කියන අය කලාවේ ඉන්නවා.
ඒ කතාවෙන්ම තේරෙනවා. ඒ අයගේ පෞද්ගලිකත්වය තුළ මොකක්දෝ හැංගිච්ච රහසක් තියෙනවා කියලා. කලා ක්‍ෂේත්‍රය අනික් ක්‍ෂේත්‍රවලට වඩා සංකීර්ණයයි. ඒ තුළ විවිධාකාරයේ අය ඉන්නවා. වැඩිපුර ගැවසෙන්නේ පිරිමි. කාන්තාවන්ට වැඩිපුර ගනුදෙනු කරන්න වෙන්නේ පිරිමි එක්කයි. පෞද්ගලික ජීවිතය තුළ ප්‍රශ්න ඇති නොවන විදියට ඉන්න තමන් දැන ගන්න ඕනේ. එහෙම වුණොත් පෞද්ගලික ජීවිතයට ජනතාවගේ ආදරය ගෞරවයට ලබාගන්න බැරි නැහැ.

ඔබේ පෞද්ගලික ජීවිත තොරතුරු දැන ගන්නත් ආදරණීය රිද්ම පාඨකයෝ කැමති වෙයි.
මගේ සැමියා සුරංග මතඟවීර. කලිින් රැකියාවක් කළා. දැන් ඒකෙන් ඉවත් වෙලා ව්‍යාපාරයක් කරගෙන යනවා. මගේ සියලුම කටයුතු වෙනුවෙන් මගේ ළඟම ඉන්න ඕන හින්දයි එයා රැකියාවෙන් ඉවත් වුණේ. ලොකු පුතා මිහින්. දැන් දෙක වසරේ ඉගෙන ගන්නවා. ‍පොඩි පුතා හිරුන්. මොන්ටිසෝරි යනවා. දෙදෙනාම සපුගස්කන්දේ යොෂිඩා ජාත්‍යන්තර පාස‍ලේ ඉගෙන ගන්නවා.

ආරියවංශ කුලතිලක

Page 8 of 9

IMAGE

මඟුල් දා රෑ ඥාතීන් ඇවිත් මනාලිය පැහැරගෙන ගිහින්

IMAGE 2017 May 22 13:53
මීගමුව කොච්චිකඩේ ප්‍රදේශයේ හෝටලයක මධුසමය ගෙවමින් සිටි මනාල යුවලක මනාලිය මංගල රාත්‍රියේදීම...
Views - 1096

වාහන පර්මිට් වික්කෙ මොකද?

IMAGE 2017 May 22 11:13
පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රීවරුන්ට හිමි විශේෂ වරප්‍රසාදයක් වන තීරුබදු රහිත බලපත්‍ර විකුණු...
Views - 1240

නෑ හිතමිතුරන් පළා ගිය පසුත් හාම්පුතාගේ දේහය රැකගත් ජිමී

IMAGE 2017 May 22 10:23
ශ්‍රී ලංකාවේ බඹර ප්‍රහාරවලට නිරතුරුවම ලක්වන්නේ මධ්‍ය කඳුකරයේ වතු කම්කරුවෝය. හැටන්,...
Views - 1033

කාටත් නොකී රහසක් නිරෝෂා හෙළිකරයි

IMAGE 2017 May 21 21:03
නිරෝෂා පෙරේරා ගැන ඔබට මොන වගේ හැඟීමක්ද තියෙන්නේ. මතුපිටින් ඔබ දකින නිරෝෂාට වඩා වෙනස්ම...
Views - 2620

විජේවීරගේ චරිතය රඟපා නිමවන තුරු කළ කැපවීම කමල් හෙළි...

IMAGE 2017 May 21 13:33
ප්‍රතිභාපූර්ණ රංගන ශිල්පියෙකු විදිහට කවුරුත් දැන හඳුනාගෙන සිටින කමල් අද්දර ආරච්චිට පසුගිය...
Views - 2124

දෘෂ්‍යාබාධිතයන්ට සැරයටියක් තනා ලෝකයම දිනූ මාවතගම තාරක

IMAGE 2017 May 21 13:08
තාරක දිල්ෂාන් කුමාර හේරත් මාවතගම මධ්‍ය මහා විද්‍යාලයේ 9වන ශ්‍රේණියේ ඉගෙනුම ලබන රටක් වටින...
Views - 539

Please publish modules in offcanvas position.