Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - lakbimaonline@gmail.com youtube
lakbima.lk

                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්     

ඇය නිරන්තරයෙන් නාලිකාවක් ගානේ විවිධ ටෙලි නාට්‍යය තුළින් අප දකින නිළියක නොවේ. ඉඳ හිට හෝ තමන්ට ගැළපෙන චරිතයකින් රංගනයට  එක්වී ඉන් ප්‍රේක්ෂක ආකර්ෂණය දිනාගැනීම ඇගේ අරමුණයි. නිළියක සේම නිවේදිකාවක ලෙසත් සිය කුසලතා පලකළ නිපුනිකා හේවාගමගේ රංගනයෙන් දායක වන “මිල්ලෑව වලව්ව“ මේ දිනවල පුංචි තිරයේ දිගහැරේ. 
 
නිපුනිකා නිතර දකින්නට ලැබෙන නිළියක් නොවේ ..ඇයි ඒ රංගනයේ යෙදෙන්නේ තෝරා බේරාගෙනද .. ?
මම මහ ලොකු තෝරා ගැනීමක් කරන්නේ නැහැ. ඒත් මගෙ සීමාවන් තුළ කළහැකි චරිත පමණයි මම භාරගන්නේ.අනික මට තෝරාගෙන රඟපාන්න තරම් ආරාධනා රැසක් ලැබෙන්නෙත් නෑ.. 
 
වැඩියෙන්ම ගැමි චරිතම රඟපෑවට නිපුනිකා කොළඹ යුවතියක් .
ඔව් .. ඇත්තටම මෙච්චර කල් මම රඟපෑ චරිත අතුරින් වැඩිම ප්‍රමාණයක් රඟපෑවේ ගැමි චරිත තමයි. ඒත් මම ඉපදුනේ හැදුණේ වැඩුණේ කොළඹ.  මගේ ගම ගල්කිස්ස. ඉගෙනගත්තේ කොළඹ 7 කාන්තා විදුහලින් .
 
එහෙම පසුබිමක මේ තරම් අපූරුවට ගැමි චරිත රඟපාන්නේ කොහොමද.. ?
මම හිතන්නේ මගේ පෙනුම ඊට බලපානවා ඇති. අනික අපේ ගෙදර පරිසරය තුළ තියෙන්නෙත් නාගරික සංකර බවක් ‍නෙවෙයි. පුංචි කා‍ලේ ඉඳන් මම හැදුනෙත් නීතිරීති මැද.
 
පුංචි කා‍ලේ විතරක් ‍නෙවෙයි දැනුත් නිපුනිකා අම්මගෙන් දඬුවම් ලබන අවස්ථා තියෙනවා කියල තමයි ආරංචි
ඒක ඇත්ත. තාත්තා නම් දඬුවම් දෙන්නෙ නැහැ. ඒත් අම්මගෙන් නම් ගුටිකාපු අවස්ථා අනන්තයි අප්‍රමාණයි. 
 
පවු‍ලේ සහෝදර  සහෝදරියන් අතරින් වැඩියෙන්ම ගුටිකාලා තියෙන්නේ නිපුනිකා නේද .?
පවු‍ලේ ඉන්නේ අම්මයි තාත්තයි මමයි මල්ලියි විතරයි. මල්ලි එච්චර දඟ නැහැ. මම නම් පුංචි කා‍ලේ ඉඳන් ටිකක් දඟ චරිතයක් . ඒ හින්දා වැඩියෙන්ම ගුටිකාලා තියෙන්නේ මම.
 
ඒ අතරින් මතකයේ තදින්ම රැඳුණු සිද්ධිය මොකක්ද.. ?
ඒක වුණේ මම උසස්පෙළ හදාරන කාලෙදි. එක දවසක් මොකක්දෝ වරදකට අපේ අම්මා මගේ ටියුෂන් 
ක්ලාස් එක ඉස්සරහදීම මට ප්ලාස්ටික් බෝත‍ලේකින් ගැහුවා. ඒ සිද්ධිය පන්තියේ හැමෝම බලාගෙන හිටියා. 
 
රටම හඳුනන නිළියක් වුණාට පස්සෙ අන්තිමට අම්මගෙන් ගුටි කෑවේ කවදද .. ?
නිළිියක් වුණත් ගෙදරදී මම සාමාන්‍ය ගෑනු ළමයෙක්. අදටත් මම හැදෙන්නේ නීතිරීති මැද.. දැනටත් මම අම්මගෙන් ගුටිකන අවස්ථා තියෙනවා. මීට  මාස කීපයකට කලිනුත් අම්මත් එක්ක එකට එක කියන්න ගිහින් ගුටිකන්න වුණා.
 
නිපුනිකා මේ වෙනවිට ටෙලි නාට්‍යය කීයක රඟපාලා තියෙනවද .. ?
ටෙලි නාට්‍යය 35 ක විතර රඟපාලා තියෙනවා. 
 
ඒ අතුරින් වඩාත්ම ප්‍රිය කරන ටෙලි නාට්‍යය මොකක්ද .. ?
මගේ මුල්ම ටෙලි නාට්‍යය නාලන් මෙන්ඩිස් මහතාගේ “දූවරු” ටෙලි නාට්‍යය. අදටත් මම වඩාත්ම ප්‍රිය කරන්නේ “දූවරු” නාට්‍යයට
 
මොනවද ඉදිරි නිර්මාණ .. ?
මේ දවස්වල අලුත් ටෙලි නාට්‍යය දෙකකට සම්බන්ධවෙලා ඉන්නවා. කලින් කරපු නිර්මාණ කීපයකුත් එන්න තියෙනවා.
 
 ටෙලි නාට්‍යවල ප්‍රේමවන්තිය වන නිපුනිකා සැබෑ ජීවිතේදිත් පෙම්වතියක්ද .. ?
ඔව් ..
 
ඔබේ ප්‍රේමවන්තයා නළුවෙක්ද ... නැත්නම් කලාවට සම්බන්ධ කෙනෙක්ද .. ?
නළුවෙකුත් ‍නෙවෙයි. කලාවට කිසිම සම්බන්ධයකුත් නැහැ.. වැඩි විස්තර ඉදිරියෙදි කියන්නම් .. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක 

නූතන කාන්තාවන් අතර පවත්නා 'පොදු සිහින' පිළිබඳ විමසුමක් කළ හොත් සම සුදු පැහැ කරගැනීම ඉන් මුල් තැනකටම පැමිණෙනු නියතය.

අප බොහෝ දෙනෙකු දන්නා පරිදි කාන්තාවන් තුළ පවත්නා මේ 'සුදු වීමේ උන්මාදය' මෑතකදී ඇරඹි ශීඝ්‍රයෙන් වර්ධනය වන්නකි. එමෙන්ම කාන්තාවන් තුළ පවත්නා මේ සුදු වීමේ උනන්දුව සමාජගත කිරීම සඳහා වෙළඳ ප්‍රජාවෙන් ලැබී ඇති පිටිවහල ද කිසිවෙකුටත් රහසක් නොවේ.

මීට දශක කිහිපයකට පෙර වෙළඳපොළට හඳුන්වා දුන් සම සුදු වීමේ ක්‍රීම් වර්ග වල සිට පෙති වර්ග සේම එන්නත් වර්ගද අතිශයින් ජනප්‍රිය වී තිබේ. නමුදු මේවා හුදෙක් පිළිගත් ඖෂධ නොවන බවද විශේෂයෙන් කිව යුතුය. එබැවින් මේවායින් සිරුරට සිදුවන පිළිකා හානි ඇතුළු බිහිසුණු ප්‍රතිවිපාක ගැන වටහා ගත හැක්කේ කතුන් ඒම ඛේදවාචකයන්ට ලක් වූ පසුවය.  එමෙන්ම එවන් කාන්තාවක් පිළිකා වැනි බිහිසුණු රෝගයකට ලක් වූ පසු හේතුව නිශ්චය කරගැනීම පිණිස වන ක්‍රමෝපායන්ද ඉතා අඩු බව කිව යුතුව තිබේ.

කාන්තාවන් තුළ පවත්නා මෙම 'සුදු වීමේ උන්මාදය' ප්‍රයෝජනයට ගත් පිරිස් අතර රූපලාවන්‍ය ආලේපන, පෙති, එන්නත් නිශ්පාදකයන් සහ අලෙවිකරුවන් සේම රූපලාවන්‍යාගාර හිමියන්ද හිඳිනා බව නොරහසකි. මේ පිළිබඳව ජනමාධ්‍ය කෙරෙහි සංවේදී වන ඔබට ඔවුන් කවුරුන්දැයි පැහැදිළිවම හඳුනාගත හැක. එ‍හෙත් කාන්තාවන් තුළ පවත්නා මේ 'සුදු වීමේ උන්මාදය' ට සැබෑ හේතුව අප මානව, සමාජ සහ මනෝ විද්‍යාත්මකව ද හඳුනා ගත යුතුය.

මේ අතර ඇතැමුන් හට තරුණ වියේ දී වැළදෙන Body Dysmorphic Disorder  රෝග කාණ්ඩයක් තිබේ. ශරීරයේ යම් යම් ඉන්ද්‍රියන්හි ප්‍රමාණය, හැඩය, පැහැය ආදියේ ඌණතාවයන් ඇතැයි සිත තුළ පැන නගින පීඩනය මුල්කොට ගත් මෙම රෝග කාණ්ඩය සඳහා මනෝ වෛද්‍ය ප්‍රතිකාර ගත යුතුමය.

ලොව ප්‍රකට ගායක මයිකල් ජැක්සන් පවා මෙම රෝගයෙන් පෙළුණු බව පැවසේ.

එහෙත් නූතන සමාජයේ පැතිර පවත්නා මේ 'සුදුවීමේ උන්මාදය' තුළ ඇත්තේ එවන් මානසික සෞඛ්‍යය සම්බන්ධ ගැටලුවක් නොවේ. රූමත් බවේ සංකේතය 'සුදු' ය යන ජන විඥානය තුළ පවත්නා පොදු මිථ්‍ය‍ා ආකල්පයයි. එය නූතන වෙළඳ ප්‍රචාරණ මාධ්‍ය මඟින් නැවත නැවත කුලුගැන්වීම නිසා එය  සමාජ උන්මාදයක් බවට පත්ව තිබේ.

'සුදු' යනු රූමත් බවේ සංකේතයක් වන්නේ කෙසේද?

මෙය පළමුව මානව විද්‍යාත්මකව විමැසිය යුතු පැනයකි. දුරාතීතයේ අප රට ඇතුළු ඉන්දියානු උප මහද්වීපයේ  ජීවත් වූයේ 'කළු සම' සහිත මිනිසුන්ය. ඉන්පසුව ඉතිහාසයේ ආදීතම කාලයක මධ්‍ය ආසියාවේ ටෙක්සාස් තණ බිම් ආශ්‍රිතව ජීවත් වූ සුදු පැහැති සම සහිත ජන කොටසක් දේශගුණික විපර්යාස ආදී හේතූන් මත   ඉන්දියානු උප මහද්වීපයටත්, යුරෝපයටත්, මැදපෙරදිගටත් සංක්‍රමණය වූහ.

'ආර්යය' යනුවෙන් පසුව ඉන්දියාවේ දී හැඳින්වෙන ලද්දේ මෙම සුදු පැහැති ජන කොටසය. එ‍හි දී එවක ඉන්දියානු උප මහද්වීපයේ සිටි ස්වදේශිකයන් හෙවත්  කළු සම සහිත වූවන් ගේ සමාජ තලය තලා පෙලා දමන්නට මෙම 'ආර්යයෝ' දැඩි වෙහසක් දැරූහ.

'සුදු' හෙවත් 'ශුක්ල' උසස් ලෙසත්, 'කළු' හෙත් 'කෘෂ්ණ' පහත් ලෙසත් සැලකූ ඔවුහු එවක ඉන්දියාවේ කළු මිනිසුන් ඇදහූ දෙවිවරුන් සම්බන්ධ දේව සංකල්ප වලට නවතම 'පුරාණෝක්ති' ලබා දී කළු පැහැයෙන් යුතු එම දෙවිවරුන් එලෙසින්ම වන්දනා කරන්නට වූහ.

පසුකාලීනව හින්දු ආර්යයන් විසින් ප්‍රමුඛතම තලයෙහි ලා අදහන්නට වූ විෂ්ණු සහ ඔහු ගේ අවතාරයක් වන ක්‍රිෂ්ණ කළු පැහැයෙන් යුතු වන අතර ශිව හෙවත් ඊශ්වරද කළු පැහැයෙන් යුත් දෙවියෙකි. එලෙස කළු පැහැති දෙවිවරුන් අදහන්නට වූ සුදු පැහැති ආර්යයන් කළු පැහැති ජනතාව ආර්ය සමාජයේ දාසයන් සේ සලකන්නට වීම විස්මයකි.

එමෙන්ම අනාදිමත් කාලයක අප රටේ ජීවත් වූ රාවණා, විභීෂණ ආදී දෙවිවරුන්ද ඒකාන්ත වශයෙන්ම කළු පැහැයෙන් යුතු වූ අතර ආර්යයන්ගේ පුරාණෝක්ති වල එන 'සුර අසුර යුද්ධය' මෙම 'සුදු කළු' මිනිසුන් අතර ඇති වූ සමාජ අරගල සංකේතනය කරන්නකි. එහිදී රාම රාවණා යුද්ධයේ දී රාවණ සහ විභීෂණ යන රජවරු 'රාක්ෂස' ලෙස ‍නම් කොට ඇත්තේ ඔවුන්ගේ සමේ පැහැය ද සලකමිනි. එහිදී 'සුර' හෙවත් 'ශුක්ල (සුදු)' පක්ෂය ගන්නා රාම රජු විෂ්ණුගේ දස අවතාර වලින් එකක් සේ  සැලකූ 'ආර්යයන්' කළු සමකින් යුත් විෂ්ණුට  වැඳුම් පිදුම් කිරීම හාස්යෝත්පාදකය.

එමෙන්ම දුරාතිතයේ දී ශ්‍රී ලංකාව 'තම්බපණ්නී' නම් 'යකින්නන් ගේ දේශයක්' ලෙස ආර්යයන්ගේ ලේඛණ වල සඳහන් වෙයි. පන්සිය පනස් ජාතක පොතේ ද 'වලාහස්ස හෙවත් වලාහක' ජාතකය ඊට කදිම නිදසුනකි. එහි පැවසෙනුයේ අතීතයේ මෙහි වාසය කොට ඇත්තේ 'මිනී කන යකින්නක්' බවය. 'මිනී කන යකින්නක්' නම් අනිවාර්යයෙන් කළු පැහැ විය යුතු බවත් සුදු පැහැයෙන් යුතු 'මිනී කන යකින්නන්' සිටිය නොහැකි බවත් අපට බැලූ බැල්මට වුව වැටහෙනු ඇත.

එමෙන්ම දුරාතීතයේ අප රටෙහි ජීවත් වූ යක්ෂ ගෝත්‍රිකයන්ද ඒකාන්ත වශයෙන් 'කළු පැහැ' සමින් යුතු වන්නට ඇති අතර ඔවුන් අතර රුවැති කාන්තාවන් සේම අභිරූපිකාවන්ද සිටි බව පිළිගැනීමට අපට සිදුවේ.

ලක් ඉතිහාසයේ මුල්ම රජ බිසව විය යුතු 'කුවේණිය' ද එවැනි කළු අභිරූපිකාවක බවට සැක නැත. එහෙත් පාලි වංශකතාවේදී ඇය හඳුන්වා ඇත්තේ 'කුවණ්ණා' යනුවෙනි.  'කු+වණ්ණා' යන්නෙහි අරුත අයහපත් වර්ණයක් ඇත්තිය යන්නය. මෙහි ආර්යවාදී ලේඛකයා 'අයහපත් වර්ණය ' ලෙස දකින ලද්දේ කළු පැහැය බව ඒකාන්ත සත්‍යයකි. ආර්යයන්ගේ ප්‍රමුඛතම දෙවියකු වන 'ශිව' හැඳින්වෙනුයේ ද 'මහා කාල' යනුවෙනි. එහි සිංහල අරුත 'මහ කළු' යන්නය. 'කාලි' යන්න 'කාල' යන්නෙහි ස්ත්‍රී වාචිකයයි. එහි වචනාර්ථය වනුයේ ද 'කළු තැනැත්තිය' මිස අන්කිසිවක් නොවේ.

මහා වංශයෙහි දැක්වෙන ආකාරයට යුද්ධයෙන් පැරදී 'වලගම්බා රජු' පලා යන විට ගිරි නිගණ්ඨයා කෑ ගැසුවේ 'පලා යති මහා කාල සීහලෝ' යනුවෙනි. එහි සිංහල අරුත ' මහා කළු සිංහලයා පලා යනවෝ' යන්නය. මෙය 'මහා කළු' බව හා සිංහල කම කෙතරම් සම්බන්ධ දැයි මනාව හුවා දක්වන්නකි. ඒ කෙසේ හෝ මෙකී සකල විධ ජන සංයුතිය තුළ කිසිදු 'කළු අභිරූපිකාවක' නොසිටියේ යැයි නිගමනයට එළඹිය හැක්කේ කෙසේද?

අප ඉහත දැක්වූ ආර්යයන් යුරෝපයට සංක්‍රමණය වීමෙන් පසු එහි ශිෂ්ඨාචාර ගොඩනගා ගනිමින් ශීඝ්‍ර දියුණුවකට පත් වූහ. ඒ වන විට එම රටවල සිටි 'සුදු ජාතිකයන්' සහ සම්මිශ්‍රණය වූ ඔවුහු වෙළඳාම් සහ ආක්‍රමණය පිණිස දේශ සංචාරය කරන්නට ද පටන් ගත්හ. එලෙස අප රටට පැමිණි මුල්ම අපරදිග ආක්‍රමණික පිරිස වූවෝ පෘතුගීසීහුය.

එවක සිටි සිංහලයන් පෘතුගීසීන්ගේ සුදු සම දෙස බලන ලද්දේ අතිශය පිළිකුලෙනි. සිංහලයන් තුළ පැවැති සුදු සම මුල්කොට පැවැති ඒ පිළිකුල කොතෙක්ද යන් ඔවුන් පෘතුගීසීන් හඳුන්වනුයේ 'පරංගි' යන නමිනි. ඊට හේතුව පෘතුගීසින්ගේ සමේ පැහැය අනුව ඔවුන්ට කිසියම් රෝගයක් (Yaws) වැළඳී ඇතැයි එවක ශ්‍රී ලාංකිකයන් අනුමාන කළ බැවිනි. එහෙත් පසුකාලීනව අප රටට පැමිණි ඕලන්ද ජාතිකයන් අප සමාජයේ බටහිර ශිෂ්ටාචාර ලක්ෂණ ව්‍යාප්ත කරත්ම 'සුදු පැහැය' කෙරෙහි සිංහලයන් තුළ පැවැති සාම්ප්‍රදායික පිළිකුල කෙමෙන් අඩුවී ගොස්  'සුදු' වටිනා වර්ණයක් ලෙස ඔවුන්ට දිස්වන්නට විය.

සිංහලයන් තුළ පැවැති මෙම ආකල්ප පෙරළිය උඩුයටිකුරු වීමට පටන් ගත්තේ ඉංග්‍රීසි අධිරාජ්‍යය ලෝකයම යටත් කර ගත් පසුබිමකය.

දහ අට වෙනි සියවසේ යුරෝපයේ ඇති වූ 'කාර්මික විප්ලවය' මුල්කොට ගත් ලෝක පිළිගැනීමද දාහනවවෙනි සියවසේ දී ශ්‍රී ලංකාව ඉංග්‍රීසි යටත් විජිතයක් වීමද සිංහලයන් තුළ පැවැති දේශමාමකත්වය සිදී බිඳී ගොස් අධිරාජ්‍ය ගැති මානසිකත්වයක් දේශීය ජන විඥානය තුළට පිවිසීමට හේතුවිය. ඒ සමඟ ශ්‍රී ලාංකීය ජනතාව තුළ  'සුදු සම' කෙරෙහි අැති ගෞරවණීය ආකල්ප ජනිත වූ බව පෙනේ. මේ වන විටත් ලෝකය පුරා 'සුදු යනු ලස්සනය' යන සමාජ මිථ්‍යාව පැතිර පවතිනුයේ ඉහත සඳහන් සමාජ මනෝ විද්‍යාත්මක සාධකය අනුවය.

සුදු පැහැය කළු පැහැයට වඩා වේගවත්ව නෙත් ඇද ගන්නා බව නොරහසකි. ඒ නිසා කළු කාන්තාවකට වඩා සුදු කාන්තාවක් මූලිකව ආකර්ශනයකට ලක් විය හැක. එහෙත් ඒ නෙත් ඇද ගැනීම 'සිත් ඇද ගැනීමක්' සේ හුවා දැක්වීම ඉඳුරාම වැරදිය.

කාන්තාවකගේ රූමත්කම සඳහා මූලිකව ඉවහල් වනුයේ මුහුණ ඇතුළු ශරීරාංග මනා සේ  පිහිටීමය.  පංච කල්‍යාණයෙහි එන 'ඡවි කල්‍යාණය' සුදු පැහැය ලෙස සමහරුන් අර්ථ දැක්වුවද එය ඉඳුරාම වැරදිය.  එහි දැක්වෙනුයේ සමෙහි 'නිරෝගී බව' පදනම් කර ගත් 'ඔපය' සහ 'පැහැපත් බව' (Fairness) මිස  සුදු පැහැය නොවේ. මා එසේ කියන්නේ 'සුදු පැහැයට' අමතරව තවත් පැහැයන් ඕනෑතරම් ඇති බැවිනි.

ඒ කෙසේ හෝ නවීනතම ලෝක දත්තයන් අනුව 'සුදු සම' කෙරෙහි තිබූ වටිනාකම වර්තමානය තුළ ශීඝ්‍රයෙන් අඩුවෙමින් තිබේ. උපතින්ම 'සුදු සමක්' සහිත යුරෝපීය කතුන් තම පැහැය අඩුකොට 'ලෝකඩ පැහැ' (Bronze Skin) සමක් ඇති කර ගැනීමට දක්වන උනන්දුව සුළුපටු නැත. ඊට අමතරව සුදු සහ නීග්‍රෝ ජාතික මාපියන්ගේ දරුවන්ට හිමි 'මුලාටෝ (Mulatto) ඡවි වර්ණයටත් ඊට අමතරව කළුවර දැව සහිත ඡවි වර්ණයටත් (Ebony) ලොව ඇති පිළිගැනීම ශීඝ්‍රයෙන් ඉහළ යමින් පවතී.

යුරෝපයේ ශීත සෘතුවේදී  නිවර්තන කලාපීය රටවලට පැමිණ සිත් සේ 'හිරු රැස් නාන' කතුන් නැවත එම රටවලට ගොස් ඔබ දැන් 'ලෝකඩ වර්ණයට' නැතහොත් 'කළුවර දැව වර්ණයට'  පැමිණ ඇතැයි සෙස්සන් පවසනු අසා සිටින්නේ මහත් ආඩම්බරයෙනි. එය තම ධනය මත පදනම් කර ගත් නිවර්තන කලාපීය සංචාරය ප්‍රකට කරවන ලක්ෂණයක් ලෙසද ඔවුහු සලකති.

පසුගිය දශක කිහිපය තුළ  කළු ජාතිකයන් සුදු ජාතිකයන් අභිබවා ලෝකයේ ප්‍රමුඛතම ස්ථාන වලට පත් වීම අප රටේ වැසියන් අතීතයේ සුද්දන්ට දැක්වූ ඇල්ම මෙන් වර්තමානයේ සුද්දන් කළු ජාතිකයන්ට දක්වන ඇල්ම මනාව ප්‍රකට කරන්නකි.

කළු පැහැති සමක් හිමි බැරැක් ඔබාමා ලෝකයේ ප්‍රමුඛතම රාජ්‍ය නායකයා බවට පත් වීමත් එවැනිම කළු සමක් හිමි මිචෙල් ඔබාමා ලොව මුල්ම ගැහැනිය බවට පත් වීමත් එහි අග්‍රපලයකි. එමෙන්ම ලෝකප්‍රකට ගායිකාවක වූ විට්නි හූස්ටන් ඇතුළු තවත් ලෝක පූජිත කාන්තාවන් කළු පැහැයෙන් යුතු වීම නිසාත් මේ වන විට ජාත්‍යන්තර රූප රාජිනී තරඟ සඳහා කළු යුවතියන්ගේ ඉදිරිපත් වීම වැඩි වෙමින් පවතී. එනිසාම  ඔවුන්ගේ ජයග්‍රහණයන් ප්‍රමාණයද ශීඝ්‍රයෙන් ඉහළ යමින් තිබේ.

ඒ අතර අප රටේ කාන්තාවන් තුළ වර්තමානයේ පවත්නා 'සුදු වීමේ උන්මාදය' අනාගත තරුණියන් ගේ උපහාසයට ලක් වීම කෙසේ වත් වැලැක්විය නොහැකි යැයි මට සිතේ. ඊට හේතුව අනාගතයේ සුදු පැහැයට වඩා කළු පැහැය රූමත් බවේ සංකේතයක් ලෙස ලෝක පිළිගැනීමට ලක්වන බැවිනි.

මානව වංශ විද්‍යාත්මක සාධක අනුවද එවැන්නක් සිදුවීමේ පසුබිම දැනටම නිර්මාණය වෙමින් පවතී.

එබැවින් කළු යුවතියනි,  සමේ පැහැය නිසා මෙතෙක් සමාජයෙන් කොන් වූ ඔබ 'සුදු' යුවතියන්ද අභිබවා පෙරට එන දිනය උදාවන්නට වැඩි කාලයක් නැත.

තිලක් සේනාසිංහ

දැන් සුරාජ්ගේ අලුත්ම වාහනේ කුණු ට්‍රැක්ටරයලු නේද? 
ජාතික රූපවාහිනියෙන් විකාශය වන “චුට්ටේ” ටෙලි නාට්‍යයේ චුට්ටේ කියන චරිතය නිසා තමයි මට කුණු ට්‍රැක්ටරයක් ලැබුණේ. මේ චරිතය හරහා කුණු ට්‍රැක්ටරයක වැඩ කරන මිනිහෙකුගේ අත්දැකීම කොයි තරම් දුෂ්කරද කියන එකත් මට දැන ගන්න ලැබුණා. ඇත්තටම මේ චරිතය මගේ රංගන ජීවිතය තුළ ලැබුණු විශාලතම අභියෝගය විදියටත් හඳුන්වන්න පුළුවන්. 
 
ඔය කියන “අභියෝගය” ඔබ මොන විදියටද ජය ගත්තේ? 
ට්‍රැක්ටරේ පදවගෙන යන එක මට ගොඩක් අමාරු වුණා. වාහනේ අතට හුරු කරගන්නත් ලොකු කාලයක් වැය කරන්න 
වුණා. මට මේ ටෙලි නාට්‍ය සඳහා අධ්‍යක්ෂවරයාගෙන් ඇරයුම් ලැබෙන කොටත් ඇහුවේ සුරාජ් කුණු ට්‍රැක්ටරයක ඩ්‍රයිවර් කෙනෙක් වෙන්න කැමතිද කියලයි. හැබැයි බාර දුන් චරිතෙ මේ තරම් අභියෝගයක් වෙයි කියලා නම් එදා හිතුණේ නැහැ. 
 
එතකොට “චුට්ටේ” නිසා සුරාජ්ට කපුටෝ කොටන්න ආපු කතාව මොකක්ද? 
ඒක නම් මාරම අත්දැකීමක්. මොරටුව ටවුන් එකේ රූගත කිරීම්වලට යනකොට මැරිච්ච කපුටෙක්ව කුණු ට්‍රැක්ටරේට දාගන්න දර්ශනයක් තිබ්බා. මම ඉතින් කපුටාව අරගෙන කුණු ට්‍රැක්ටරේට දාගන්න යනකොට කපුටෝ රංචුවක් ඇවිත් මාව වට කරගත්තා. 
ඒ විතරක් නම් මදෑ. උන් ටික එකතු වෙලා මට පන්න පන්න කොටන්නත් ගත්තා. හරියට උන්ගේ රෑනේ් එකෙක්ව මම මරා දැම්මා වගේ. 
 
හාර කෝටියේ නැ‍පෝලියන්, චුට්ටේ වගේ වෙනස් විදිහේ චරිතවලටම දැන් සුරාජ්ට ආරාධනා ලැබෙන්නේ පෙම්වතාට දැන් සුරාජ් හරියන්නේ නැති නිසාද? 
කවුද කිව්වේ මම දැන් පෙම්වතාට හරියන්නේ නැහැ කියලා. මට තවමත් පෙම්වතාගේ චරිතේ හොඳට කරන්න පුළුවන්. ඒත් මම අහිංසක පෙම්වතාගේ චරිතෙන් මිදෙන්න ලැබුණ එකම ලොකු දෙයක්. මේ වගේ වෙනස් විදිහේ චරිත වලින්ද සුරාජ්ට අලුත් දේවල් කරන්න පුළුවන් කියන එක දැන් මගේ ආදරණීය ප්‍රේක්ෂකයන්ට දැනගන්න ලැබුණානේ. 
 
මේ වෙනකොට සිනමා සහ ටෙලි නාට්‍ය ක්ෂේත්‍රයේ ඔබට තිබෙන ඉල්ලුම මොන වගේද? 
මට චරිත දෙන්න කියාගෙන මම අධ්‍යක්ෂවරු පස්සෙන් යන්නේ නැහැ. අනිත් එක මට චරිත නොදුන්නත් මට කිසි කෙනෙක් එක්ක අමනාපයක්, තරහක් නැහැ. ඒත් මට චරිත ලැබෙන්න ඕන වේලාවේදී ලැබිලා තියෙනවා. 
 
ඔබ හිතනවාද ඔබ එදා තරමටම ජනප්‍රියයි කියලා? 
මං අදටත් මිනිසුන්ගේ හදවතේ ඉන්න බව නම් මම දන්නවා. අනිත් එක ඉර්ඉ දාගෙන වසරේ ජනප්‍රියම නළුවා වෙන්න මට වුවමනා නැහැ. ජනප්‍රියත්වය කියන්නේ දවසින් දවස වෙනස් වෙන දෙයක්. ටික කලක් යනකොට ජනප්‍රියත්වය දිරන්නත් පුළුවන්. නාස්ති වෙන්නත් පුළුවන්. ඒත් හදවතේ ජනප්‍රිය නළුවා කියන එක සදහටම පවතින දෙයක්.
 
ඔබ එක්තරා රූපවාහිනී නාළිකාවක සුපිරි නර්තන කිරුළ තෝරන විනිශ්චය මණ්ඩලයක සිටියා. නමුත් එක්වරම ඔබ එයින් ඉවත් වුණා. ඒ ඇයි? 
මට ජජ් බෝඩ් එකට ආරාධනා කරන කොටම කිව්වා මට දිගුකාලීනව නම් ඉන්න බැහැ කියලා. මං ආස නැහැ පුංචි ළමයි විනිශ්චය කරලා එයාලව රිද්දන්න. ඉතින් මම වට දෙකකට විතරයි හිටියේ. මම නළුවෙක්නේ. මම කැමති මගේ රංගනයට මුල්තැන දෙන්න. 
 
සුරාජ් වසර ගණනාවක් තිස්සේම පෙම්වතාගේ චරිතේ රඟපෑවනේ. ඔය රඟපෑම සැබෑවක් වන දවස පේන තෙක් මානයේ නැද්ද? 
විවාහ වෙන්න තවම නම් මට කිසිම හදිස්සියක් නැහැ. ඒත් හැමෝම අහනවා සුරාජ්ට පෙම්වතියක් ඉන්නවානේ. ඇය ගැන කියන්න කියලා. සමහරු කියනවා මං යාළුවෙලා ඉන්නෙත් ජනප්‍රිය නිළියක් එක්ක කියලා. ඔව්. මට පෙම්වතියක් ඉන්නවා. ඒත් ඇය ජනප්‍රිය නිළියක් නම් නමෛයි. අපි ආදරේ කරනවා. ආදරේ විඳිනවා. ඒත් විවාහ වෙන දවස ගැන විතරක් තවම හිතලා නැහැ. 
 
සමන්මලී නැලිගම

සුන්දර රුවකින් විලාසිකා ලෝකයේ ඔටුනු කිහිපයක්ම දැරූ ඈ මේ වනවිට දේදුන්නයි ආකාසේ චිත්‍රපටියේ ප්‍රධාන නිළියක ලෙස ප්‍රේක්ෂකයන්ගේ ආදරයද දිනාගෙන සිටියි. සිය පළමු චිත්‍රපටියෙන් ජනතාව අතරට ගිය තමන්ට ලැබෙන ප්‍රතිචාර ගැන මෙන්ම සිය රංගන දිවිය ගැනද තොරතුරු කියන්නට චුලක්ෂි මෙලෙස සංවාදයට එක් වූවාය.
 
දේදුනු ආකාසේ චිත්‍රපටයේ රඟපෑම වෙනුවෙන් ඔබට මේ දිනවල ලැබෙන ප්‍රතිචාර මොන වගේද?
 “දේදුනු ආකාසේ” කියන්නේ මගේ පළමුවෙනි චිත්‍රපටය. ගොඩාක් හොඳ ප්‍රතිචාර ඒ වෙනුවෙන් මට ලැබෙනවා. රංගනයේදී තවත් හදාගන්න ඕනෑ තැනුත් සමහරු පෙන්වලා දෙනවා. මගේ කුළුදුල් චිත්‍රපටිය නිසා මට ඒක ටිකක් අභියෝගාත්මක වුණා. හැබැයි හේමාල් ඇතුළු කණ්ඩායමෙන් ලොකු සහයෝගයක් ලැබුණු නිසා එහි රඟපෑම විශාල අපහසුතාවයක් වූයේ නැහැ.
 
එහිදී ඔබ නිරූපණය කරන චරිතය ගැන කතා කළොත්?
එහි මම රඟපාන්නේ විහඟි කියන චරිතය. ආදරය ජීවිතය කරගත් යුවතියක් තමයි විහඟි කියන්නේ. චිත්‍රපටය නරඹපු අයට දැන් විහඟිව හොඳට හුරුපුරුදු ඇති.
 
අද වනවිට ඔබේ  වෘත්තිය රංගනයද? මෝස්තර නිරූපණයද?
රංගනය සහ නිරූපණය කියන දෙකම දැන් මම කරනවා. මගේ වෘත්තිය රංගනය හෝ නිරූපණය කියලා එකකට විතරක් මම සීමා හදාගෙන නැහැ.
 
අද බොහෝ නිරූපිකාවන් රංගන ශිල්පීන් බවට පත් වෙනවා. නමුත් ඒ අතරින් බොහෝ දෙනා කලා ක්ෂේත්‍රයේ රැඳෙන්නේ ටික කාලයයි නේද?
ඒක තීරණය වෙන්නේ තමන් ගන්නා තීරණ අනුවයි. නිරූපිකාවට රංගනයට එන්න පුළුවන්. ඒ වගේම ටික කාලෙකින් මට ඇති කියලා ඉවත් වෙන්නත් පුළුවන්. ඒක තීරණය වෙන්නේ තමන්ට තිබෙන ආශාව වගේම කැපවීම මතයි කියලයි මට හිතෙන්නේ.
 
සිනමාවට පාතැබුවා වගේ පුංචි තිරයේ රංගනයට එකතු වෙන්නත් කැමැත්තක් නැද්ද?
ටෙලි නාට්‍යවල රඟපාන්න නම් මගේ වැඩි කැමැත්තක් නැහැ. මම චිත්‍රපට නිළියක් විදිහට ක්ෂේත්‍රයේ රැඳෙන්න කැමැති. ඒත් එක දිගටම ‍නෙවෙයි. මට ගැළපෙන දේ විතරක් තෝරාගෙන ඉදිරියට යන්නයි හිතාගෙන ඉන්නේ.
 
නිළියක් වුණාම විවිධ කටකතාවලටත් මුහුණ දෙන්න වෙනවා නේද?
ගොසිප් ඉතිං ප්‍රසිද්ධ වෙන්නත් හැදෙනවානේ. මම නම් හිතන්නේ ගොසිප් කියන්නේ කාලය නාස්ති කිරීමක්. මට නම් ඒවා ගැන හිතලා නාස්ති කරන්න තරම් කාලයක් නැහැ.   
 
චුලක්ෂිගේ ඉදිරි වැඩ කටයුතු ගැනත් මතක් කරමුද?
දැනට වැඩ ඉවර කරපු නව චිත්‍රපටයක් තිරගත වීමට නියමිතව තිබෙනවා. ඒ වගේම ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කරන්නත් බලා‍පොරොත්තුවක් මගේ හිතේ තියෙනවා.
 
සමන්මලී නැලිගම

බාල වයස් කාරියන් ලිංගික අපයෝජනයට ලක් කොට සිර දඬුවම් විඳින පිරිමින් ගේ ගණන දිනෙන් දින ඉහළ නඟින බව නොරහසකි. එහෙත් පහළොස් හැවිරිදි පිරිමි දරුවෙකු ලිංගික අපයෝජනයට ලක් කළ ඔහුගේ සුළු මවක පසුගිය දා විසි එක් වසරක සිර දඬුවමකට ලක් වූවාය.

එම සිද්ධිය වාර්තා වනුයේ අනුරාධපුර මහාධිකරණයෙනි. 2007 වසරේ ජූලි මස 10 වෙනි දින සිට 2008 ජූනි 31 වෙනිදා දක්වා වසරකට ආසන්න කාලයක් තුළ අනුරාධපුර මහාධිකරණ බලප්‍රදේශයට අයත් මරදන්කඩවල ප්‍රදේශයේ දී මෙම විත්තිකාරිය පහළොස් හැවිරිදි ඥාති පුත්‍රයෙකු මෙලෙස වරින් වර ලිංගික අපයෝජනයට ලක් කොට ඇත.

මෙම වරද සම්බන්ධයෙන් විත්තිකාරිය චෝදනා තුනකට වරද කාරිය බව නිගමනය කළ අනුරාධපුර මහාධිකරණ විනිසුරු මහේෂ් වීරමන් මහතා ඇයට විසි එක් වසරක බරපතල වැඩ සහිත සිර දඬුවමක් නියමකොට එය වසර හතකින් ගෙවී යාමට කටයුතු සැලසීය.

ඊට අමතරව ඇය වෙත එල්ල වූ එක් අධිචෝදනාවකට රුපියල් 500/- බැගින් දඬ නියම කළ විනිසුරුවරයා එම මුදල නොගෙවන්නේ නම් මාස 03 බැගින් වන සිරදඬුවම් ද නියම කරන ලදී.

ලෝක නිර්නායක අනුව ළමා ලිංගික අපයෝජනය ජලයේ පාවෙන අයිස් කුට්ටියකට උපමා කෙරේ. ඊ‍ට හේතුව එහි සැබෑ පරිමාව බාහිර සමාජය හමුවේ අනාවරණය නොවීමය. බොහෝ විට එසේ අපයෝජනයට ලක් වන දරුවා තමන් හට දරාගත නොහැකි එම කායික මානසික පීඩනය ලෝකය හමුවේ අනාවරණය නොකිරීම ඊට හේතුවය. ළමා ලිංගික අපයෝජනය පිළිබඳ ලෝක අවධානය යොමුවීමට එයද හේතුවකි.

එමෙන්ම ලිංගික අපයෝජන හේතුවෙන් බොහෝ විට දැරියන්ට ආරක්ෂාව ලබා දෙන අපගේ සමාජය පිරිමි දරුවන් අපයෝජනයට ලක් වීම පිළිබඳ සැලකිළිමත් වනුයේ මඳ වශයෙනි. එයිනුදු පිරිමි දරුවන් හට වැඩිහිටි පිරිමින්ගෙන් එල්ල වන ලිංගික අපයෝජනයන් පිළිබඳ තරමක සමාජ කතිකාවක් ඇතත් කුඩා පිරිමි දරුවන් හට වැඩිහිටි කාන්තාවන් වෙතින් සිදුවන ලිංගික අපයෝජනයන් පිළිබඳ විවෘත කතිකාවක් මේ දක්වාම ගොඩනැගී නැත.

එහෙත් ලිංගික සම්ප්‍රේෂණ රෝග පිළිබඳ සායනයන් වෙත කැඳවාගෙන එනු ලබන කුඩා පිරිමි දරුවන් ගේ සංඛ්‍යාව යම් මට්ටමක හෝ පැවැතීම ආදී හේතු මුල් කොට ඒ පිළිබඳව කරනු ලැබූ සමාජ සමීක්ෂණ වලින් බොහෝ විට හෙලිවී ඇත්තේ වැඩිහිටියන් නොමැති නිවෙස් වල සේවය කරන ගෘහ සේවිකාවන් විසින් එම නිවෙස් වල කුඩා දරුවන් අපයෝජනයට ලක් වීමේ යම් සම්භාවිතාවක් ඇති බවය. එමෙන්ම වැඩිහිටි කාන්තාවන්ගේ රැකවරණයට පත් කරනු ලබන කුඩා ‍පිරිමි දරුවන්ද මෙලෙස ලිංගික අපයෝජනයන්ට ලක් වූ අවස්ථා වරින් වර වාර්තා වී තිබේ. එමෙන්ම ගුරුවරියන් විසින් බාල වයස්කාර සිසුන් අපයෝජනයට ලක් කළ සිදුවීම් එම ගුරුදෙගුරුන්ට පමණක් සීමා වූ රහස් බවට පත්වූ අවස්ථා එමටය. ඊට හේතුව එමඟින් එම විද්‍යාල වල ගෞරවයත් පොදුවේ ගුරු ගෞරවයත් නැසෙන බැවිනි. ඒ අනුව  අධිකරණය හමුවේ එවැනි නඩු ගොනු වූ අවස්ථා අතිශයින් දුලබය.

කාන්තාවන් විසින් පිරිමි දරුවන් අපයෝජනයට ලක් නොකරන බව බොහෝ දෙනෙකු පිළිනොගනුයේ ලිංගිකත්වයෙහි ලා ක්‍රියාකාරී සහකරුගේ භූමිකාව (Active Partner)  පිරිමියා විසින් ඉටුකරන බවට සමාජය පුරා පවත්නා පොදු විස්වාසයයි. එහෙත් පෞරුෂ, පවුල් බිඳවැටීමට ලක් වූ සහ ඉච්ඡාභංගත්වයට පත් කාන්තාවන් සහ යම් යම් මානසික අර්බුද සහ මානසික රෝග වලින් පෙලෙන කාන්තාවන් මෙලෙස කුඩා දරුවන් අපයෝජනයට ලක් කර ගන්නා බව මනෝ විද්‍යාඥයන් සහ සමාජවිද්‍යාඥයෝ පෙන්වා දෙති.

අප රටේ පවත්නා නීතිය අනුව 1995 අංක 22 දරණ දණ්ඩ නීති සංශෝධන පනතේ 360 අ - ආ වගන්ති අනුව ලිංගික අපයෝජනය කරන පුරුෂයන්ට සේම කාන්තාවන්ට එරෙහිව ද නඩු පැවරීමේ බලය තිබේ.

ඒ අනුව ඉහත සඳහන් නඩු තීන්දුව අප සමාජයේ මෙතෙක් සැඟව ගත් අප්‍රකට අමිහිරි රහසක් ප්‍රකට කරවන්නක් වන අතර එය කු‍ඩා පිරිමි දරුවන් සිටින මාපියන්ගේ ඇස් ඇරවීම පිණිස හේතු වනු නොඅනුමානය.

දමයන්ති ගමගේ

කාන්තා යට ඇඳුම් වලට රසායනික ද්‍රව්‍ය  ඉසීමෙන් හෝ  තනපට (බ්‍රසියර්) වල ජෙල් වර්ග තැවරීමෙන් හෝ ආහාර වලට සහ කිරි වලට රසායනික ද්‍රව්‍ය මුසු කිරීමෙන් හෝ කාන්තාවන් 'වඳ' හෙවත් නිසරු භාවයට පත් කළ නොහැකි යැයි විශේෂඥ ප්‍රජා වෛද්‍ය ආරියසේන යූ ගමගේ මහතා පවසා සිටී.

නමුදු සමහර කෘෂි රසායනික සහ ඖෂධ වර්ග කාලාන්තරයක් ගැනීමෙන් නිසරු භාවය ඇති විය හැකි අතර පිළිකා රෝගීන් සඳහා දෙන 'කීමෝ තෙරපි සහ රේඩියෝ තෙරපි' වැනි චිකිත්සක ක්‍රම මඟින් පිරිමින් තුළ වඳ භාවය ඇතිවිය හැකි යැයි අනුමානයෙන් ඔවුන්ගේ ශුක්‍රාණු ඉවත්කර ගැනුණු බව පැවසීය.

ඒ අනුව ආහාර මඟින් වඳ බාවය ඇති කළ නොහැකි බවක් නොපැවසෙන අතර කාන්තාවන් සඳහා වූ ගිලින පෙති, නික්ෂේපන ආදියෙන් ඔවුන් තුළ තාවකාලික නිසරු භාවය ඇති කළ හැකි අතර පවුල් සංවිධාන ක්‍රම වශයෙන් ඒවා රජය මඟින් සහ ලෝක සෞඛ්‍ය සංවිධානය මඟින්ද ලබා දෙන බව පැවසීය.

 

වීඩියෝව මෙතනින්-:

එස්.ටී.පි.සිල්වා

IMAGE

55 වියැති බැංකු ලොක්කා 29 කන්තෝරු නෝනා සමඟ 'හනිමූන්' ගිහින්

IMAGE 2017 Nov 22 12:50
බැංකුවක උසස් නිලයක් දරන පනස්පස් හැවිරිදි සිය සැමියා වසර ගණනාවක් තිස්සේ විසිනව හැවිරිදි රජයේ...
Views - 1943

අහසේ සිට බිමට පනින එස්.ටී.එෆ්. යුවතියෝ

IMAGE 2017 Nov 22 10:55
අම්පාර උහන ගුවන් ධාවන පථයෙන් අහසට නැඟගත්, එම්. අයි. 17 වර්ගයේ හෙලිකොප්ටරය  නිලඹර දෙපළු කරමින්...
Views - 1272

මිහිදුම සහ වැස්ස ගැන 'කාලගුණ විද්‍යාවෙන්' බොරු කී‍වේ ඇයි?

IMAGE 2017 Nov 22 10:43
මේ දිනවල අළුයම් කාලයේ අගනුවර ඇතුළු ප්‍රදේශ රැසක දැඩි මිහිදුම් තත්ත්වයක් දක්නට ලැබුණු බව...
Views - 644

මුගාබේගේ බිරිඳ ද පක්ෂයෙන් නෙරපයි

IMAGE 2017 Nov 21 09:37
වසර 37  ක කාලයක් සිම්බාබ්වේ දේශය පාලනය කළ රොබට් මුගාබේ නිවාස අඩස්සියට ගනිමින් හමුදාව එරට...
Views - 1657

ඒ ආදර කතාව ඉවරයි මම දැන් සින්ගල්

IMAGE 2017 Nov 19 17:31
සිරස ජුනියර් සුපර් ස්ටාර් කියන්නේ මේ දවස්වල ප්‍රේක්ෂකයන් ආදරයෙන් වැළඳ ගත් රියැලිටි...
Views - 5282

කේන්ද්‍රයක මාරක අපල තිබීමටත් වඩා නොතිබීම භයානකය

IMAGE 2017 Nov 19 15:19
මහජන බැංකු විශ්‍රාමික සංගමයේ පිළියන්දල කැස්බෑව ශාඛාවේ අටවන සංවත්සරික සභාව පසුගිය...
Views - 3244

Please publish modules in offcanvas position.

Web Analytics