Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - lakbimaonline@gmail.com youtube
lakbima.lk

                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්     

සෑම ජංගම දුරකතනයකම පෙනෙන පැත්තක් සහ නොපන පැත්තක් තියෙනවා. අප බොහෝ විට දකින්නේ එහි දැකුම්කළු බව, වේගය ආදී දේ පමණයි. එහි සැඟවුණු දේ බොහෝ දෙනෙක් දන්නේ නැහැ. නමුත් එ් සැඟවුණු රහස්වලින් ගත හැකි ප‍්‍රයෝජන නම් බොහොමයක් තියෙනවා. අද කතා කරන්න යන්නේ ජංගම දුරකතන, විශේෂයෙන් ස්මාර්ට් වර්ගයේ දුරකතන භාවිත කරන්නන්ට ප‍්‍රයෝජනවත් වන විදියේ රහස් කිහිපයක් හෙළිදරව් කිරීමයි.
මේ සෑම රහසක්ම අනාවරණය කරගන්නට දොරටුව විවර කරන්නේ ඔබගේ දුරකතනයේ ඩයල් පෑඞ් එක බව මුළින්ම සඳහන් කල යුතු වෙනවා. මේවා හඳුන්වන්නේ ‘රහස් කේත’ නමින්. ඔබගේ ඩයල් පෑඞ් එකෙන් මේ කේත ඩයල් කිරීමෙන් මේ රහස් හෙළිදරව් කරගන්නට පුළුවන්.
 
1. #31#
මෙය ඩයල් කිරීමෙන් ඔබ ලබා ගන්නා ඇමතුම්වල ඔබගේ අනන්‍යතාව සඟවන්නට පුළුවන්. එ් කියන්නේ අනෙක් පැත්තේ පුද්ගලයාට ඔබගේ අංකය කුමක්ද කියා පෙන්වන්නේ නැහැ. කොහොම වුනත් ඔබ භාවිත කරන ජංගම දුරකතන ජාල පද්ධතිය මේ සඳහා අවසර දී ඇත්නම් පමණයි මෙය ක‍්‍රියාත්මක වෙන්නේ. 
 
2. *#06#
මේක ඉතා වැදගත් කේතයයක්. ඔබගේ හැඳුනුම්පත් අංකය වගේම ඔබගේ දුරකතනයටත් හැඳුනුම් පත් අංකයක් තියෙනවා. ජංගම දුරකතන ජාල පද්ධතිය ඔබගේ දුරකතනය හඳුනාගන්නේ මේ අංකයෙන්. අපි සාමාන්‍යයෙන් කට වචනයට මෙයට කියන්නේ ‘ඉමි’ (IMEI) අංකය කියලා. එ් වචනය සැදී තිබෙන්නේ International Mobile Equipment Identity කියන වචනවල මුල් අකුරු එකතු වීමෙන්. මේ කේතය  ඕනෑම ජංගම දුරතනයක ඩයල් පෑඞ් එකෙන් ඩයල් කිරීමෙන් ඔබගේ ඉමි අංකය පරීක්ෂා කරන්න පුළුවන්. යම් විදියකින් ඔබගේ ජංගම දුරකතනය නැති වුනොත් පොලීසියේ සහ විදුලි සංදේශන නියාමන කොමිසමේ පැමිණිල්ලක් දැමිය යුත්තේ මේ අංකයත් සමගයි. එ් නිසා මේ අංකය බලා විතරක් මදි. කොහේ හරි මතක තියෙන තැනක ලියා තියාගන්නවා නම් තවත් හොඳයි.
 
3. *#30#
ඔබ ඇමතුම ලබා ගන්නා පුද්ගලයාට ඔබගේ අංකය සඟවන්නට මේ කේතය භාවිත කළ හැකියි. නමුත් මේ පහසුකම ලබා ගත හැක්කේ ද ජංගම දුරකතන ජාල පද්ධතිය හිමි සමාගම එයට අවසර දෙනවා නම් පමණයි.
 
4. *33*#
ඔබට හොරෙන් කවුරුන් හෝ ඔබගේ ජංගම දුරකතනයෙන් ඇමතුම් ලබා ගන්නවා කියා සැක පහළ වුණොත් මේ කේතය ඔබට ප‍්‍රයෝජනවත්. මෙයින් පුළුවන් ඔබගේ දුරකතනයෙන් පිටතට ගන්නා ඇමතුම් අවලංගු කොට දමන්නට. නමුත් ඔබට ඇමතුමක් ගන්නට අවශ්‍ය වූ විට *33*#PIN# ඩයල් කිරීමෙන් පිටතට ඇමතුම් ලබාගන්නට පුළුවන්. මෙහිදී PIN යනු ඔබගේ ජංගම දුරකතනයට අදාළ PUK කේතයයි. එය ජංගම දුරකතන සමාගමින් දැනගත හැකි කේතයක්.
 
5. *3370#
ජංගම දුරකතනය ඔස්සේ අප සියලූම පහසුකම් ලබා ගන්නේ ජංගම දුරකතන තරංග ඔස්සේ. ඇතැම් පළාත්වලට මේවා ලැබෙන්නේ දුර්වල මට්ටමින්. එවිට ලබාගන්නා ඇමතුම් පැහැදිලි මදි. නමුත් මේ තත්වය යම් තරමකින් වර්ධනය කරගන්නට නම් ජංගම දුරකතනයේ ඇති EFR කියන පහසුකම ක‍්‍රියාතමක කරගත යුතුයි. ඉහත කේතය ඩයල් කිරීමෙන් මෙම පහසුකම ලබා ගන්නට පුළුවන්.
 
6. *#5005*7672#
ජංගම දුරකතනයකින් කෙටි පණිවිඩ යවද්දී වැදගත් ම දෙයක් තමයි අපට සේවා සපයන සමාගමේ සේවා අංකය. සාමාන්‍යයෙන් සිම් පතක් ජංගම දුරකතනයට දැමූ විට මේ අංකය අදාළ ස්ථානයට පිටපත් වීම සිදු වෙනවා. නමුත් කුමක් හෝ දෝෂයක් සිදු වී මෙය මැකී ගියොත් එය සොයා ගන්නට ඉහත අංකය ඩයල් කළ හැකියි.
 
7. *3001#12345#*
සාමාන්‍යයෙන් ජංගම දුරකතනය සංඥා පෙන්වන්නේ සිරස් අතට ඇති තීරු ආකාරයෙන්. නමුත් මේ කේතය ඩයල් කළ පසු එය අංක ලෙස බලා ගන්නට ඔබට හැකියාව තිබෙනවා. 
 
නිරංජන් චාමින්ද කරුණාතිලක

පරම්පරාගත උරුමයෙන් කලාවට පිවිසි ඇය කලාවේ ඉසව් රැසක දස්කම් පෑ කලාකාරියකි. ගායිකාවක සේම නිවේදිකාවක් ලෙසත් සිය කුසලතා පළකළ මෙම කලා ශිල්පිනිය අභිෂේකා විමලවීරයි. මෙවර රැජිණ තුළින් අප අභිෂේකාව ඔබ වෙත කැඳවාගෙන එන්නට සිතුවේ මේ දිනවල “සිරස ටීවී” ඔස්සේ විකාශය වන “ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්” තුළින් අභිෂේකා විනිසුරුවරියක ලෙස ඉදිරිපත් කරන නවතම භූමිකාව අද වනවිට බොහෝ අයගේ කතාබහට ලක්ව ඇති නිසාමය.
 
අභිෂේකාට කලාව හිමිවුණේ උපතින්.. ඔබ පරම්පරා උරුමයෙන් කලාවට පිවිසි කලාකාරියක් ... 
මගේ තාත්තා සුනිල් විමලවීර ගීත රචකයෙක් වගේම චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂවරයෙක්. , ලොකු තාත්තා සරත් විමලවීර ගී පද රචකයෙක් වගේම නිවේදකයෙක් . අම්මා දමයන්ති විමලවීර ගායනයට නාවත් හොඳ ගායන කුසලතාවක් තිබූ කෙනෙක්. කලා පසුබිම අපේ පවුල තුළ තිබුණා. මම කලාවට යොමුවන්නට එයත් බලපාන්නට ඇති.  
 
අභිෂේකා කලාවට පිවිසුණේ බාලවියේදීම නේද.. ?
මම මුලින්ම ගීතයක් ගායනා කළේ  “ සංජානා” චිත්‍රපටයේ. එතකොට මට වයස 10 ක් විතර ඇති. ඒ වගේම මම ස්වාධීන රූපවාහිනිය ඔස්සේ ළමා නිවේදිකාවක් වුණෙත් ගුවන් විදුලිය තුළින් ළමා ගායිකාවක් වුණෙත් එම වයසේදීම තමයි. මම සංගීතයෙන් ඉදිරියට යා යුත්තේ ඒ ගැන හැදෑරීමක් සමග බවයි මගේ මව්පියන්ගේ තීරණය වුණේ. වයස 10 දීම මම සනත් නන්දසිරි සර් යටතේ සංගීතය හදාරන්න පටන්ගත්තේ ඒ හින්දා. 
 
මේ වනවිට ඔබ දායක වී ඇති නිර්මාණ ගැන කතාකළොත් .. ?
ටෙලි නාට්‍යය 7 ක සහ චිත්‍රපට 8 ක පසුබිම් ගායනයට එක් වී සිටිනවා. ඊට අමතරව මගේ ගී සහ රූප රචනා තියෙනවා. 
 
නිරන්තරයෙන් ටීවී එකෙන් දකින කාර්යබහුල කලාකරුවන් සිටිනවා.. ඒත් අභිෂේකා මාධ්‍ය තුළ නිතර හමුවන කාර්යබහුල කලාකාරියක් ‍නෙවෙයි ?
ඇත්ත . මම අන්තිමට ගීතයක් කළේ මීට වසර දෙකකට කළින් . ඒ “රිදි රිදී” ගීිතය.  අලුත් ගීතයක් සහ රූප රචනාවක් කරන්න තවම බැරිවුණා. මම ප්‍රසංග වේදිකාවේ ගී ගයන්නෙත් නෑ. මම මගේ ආත්ම තෘප්තිය වෙනුවෙනුයි කලාව කරන්නේ. මුදල් හම්බකරන්න මගේ ව්‍යාපාර තියෙනවා. ඒ හින්දා තමයි මම 
කාර්යබහුල කලාකාරියක් නොවන්නේ ..
 
අධ්‍යක්ෂවරුන්ගේ දූ දරුවෝ පියාවරුන් විසින් රංගනයට ගෙන ආ අවස්ථා කලා ලොවේ දකින්නට ලැබෙනවා. තාත්තා අධ්‍යක්ෂකවරයෙක් හින්දා අභිෂේකාටත් පහසුවෙන්ම නිළිකමට එන්න තිබුණා නේද.. ? 
මට රඟපෑමේ හැකියාව නැහැ. අනික මම දැන් පුංචි දුවක් ඉන්න අම්මා කෙනෙක් . අපි කොයි තරම් හොඳින් හිටියත් කටකතා හැදෙන්න පුළුවන්. මගේ දුවට මාව පෙන්නලා අර ඉන්නේ මගේ අම්මා කියන්න පුළුවන් වතාවරණයක් තියෙන්න ඕන.. ඒ හින්ද මම යන මේ ගමන හොඳයි .
 
අභිෂේකා මේ දිනවල “සිරස ටීවී” තුළින් ඉදිරිපත් වන “ ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්” වැඩසටහනේ විනිසුරුවරියක්..... ඒ ගැනත් යමක් සඳහන් කරමු .. ?
සති දෙක තුනක් තුළ එම වැඩ සටහන විශාල ජනතා ආකර්ෂණයක් ලබල තියෙනවා. මට ඒ ගැන ගොඩක් සතුටුයි. වැඩසටහන ආරම්භ වූ දා පටන් විවිධ මත ගොඩනැගුණා . ඒ එම වැඩසටහන බොහෝ් අයගේ අවධානයට යොමු වූ හින්දා.. මේ තරගයට ඉදිරිපත් වූ ඇතැම් දරුවන්ගේ ගීත අන්තර්ජාලයේ ලක්ෂ ගණන් නැරඹූ බව දකින්නට පුළුවනි. ඇත්තෙන්ම “සිරස ජූනියර් සුපර් ස්ටාර්” සඳහා සම්බන්ධ වීමට ලැබිම සතුටක් .. 
 
තරගයේදී ඔබ ඇතුළු විනිසුරුවන් ඇතැම් තරගකරුවන්ට විශේෂත්වයක් දක්වන බවක් හැඟෙනවා...
කිසිසේත්ම නැහැ.. මෙය සම්පූර්ණයෙන් විනිවිධ භාවයෙන් යුතු බව අවධාරණයෙන් කිව යුතුයි . මම , ප්‍රදීප් සහ හේෂාන් තිදෙනා සහ තරගකරුවන් තරග පරිශ්‍රය තුළදී  මුණ ගැසෙන්නේවත් නැහැ.. ආහාර ගැනීමට විවේක ගැනීමට පවා අපිට වෙන් වෙන් වශයෙනුයි ඉඩ වෙන්වී තිබෙන්නේ .  අනික ඒ හැම ළමයෙකුගේම මව්පියන් එතැන සිටිනවා. ඉතින් අපිට බැහැ කාටවත් විශේෂත්වයක් දක්වන්න .
 
මෙවැනි රියැලිටි තරගවලදී තරග විනිශ්චය තුළ විනිසුරුවන් ගැටෙන අවස්ථා තියෙනවා.. ඒත් හේෂාන් , ප්‍රදීප් සහ ඔබ ඇතැම් අවස්ථාවල ඇතැමුන්ට ප්‍රතිචාර දක්වන්නේ හරියට කලින් සැලසුම් කරගෙන සිටියා වගේ කියලා ඇතැමුන් පවසනවා. ..?
එය සම්පූර්ණයෙන්ම වැරදි මතයක් . අපි අතර එවැනි සැලසුමක් නැහැ. ඔය විදියේ ප්‍රතිචාර නගන අය ඒ වගේ තීරණ ගන්නේ මේ විකාශය වූ වැඩසටහන් බලලා... නමුත් අවසන් 12 දී අපිට වෙන් වෙන් වශයෙන් තරගකරුවන් ලැබෙනවා. ඒ අය ඉදිරියට යවන අවස්ථාවේදී අප අතර ඇතිවන මත ගැටුම් ඉදිරියේදී පෙනේවි. 
 
අභිෂේකාගේ පෞද්ගලික තොරතුරු ටිකක් කතාකළොත්..
මගේ සැමියා නිරාන් අලහකෝන් . ඔහු ඉංජිනේරුවෙක්. මගේ පළමු ගීත රූප රචනය “ සීමා නෑ” රූප රචනයේ ඔහු රඟපෑවා. මගේ දුව “ෆියුරි අභිලාෂ්‍යා අලහකෝන්”ට දැන් වයස 4 යි. අපේ ජීවිත සතුටින් ගෙවී යනවා. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක

මගතොටදී කාන්තාවක මුණගැසෙන බොහෝ දෙනකු පවසන ‍පොදු කරුණක් ඇත. ඒ අනේ ඔයා හොඳටම මහත්වෙලානේ යන්නය. එහෙත් එය හුදෙක් ආවාට ගියාට කරනා ප්‍රකාශයක් නොවනා බව දැන් සැබැවින්ම තහවුරුව ඇත. පසුගියදා ජන හා සංඛ්‍යා‍ලේඛන දෙපාර්තමේන්තුව සිදු කළ පර්යේෂණයකින්ද අනාවරණය වූයේ මෙරට කාන්තාවන්ගෙන් සියයට 30ක් දෙනා අධි බරින් යුක්ත වන බවය. එම ප්‍රතිශතය කොළඹ දිස්ත්‍රික්කය තුළ පමණක් සියයට 50ක් බව එම සමීක්ෂණයෙන් වැඩි දුරටත් අනාවරණය වී තිබේ. 
කෙසේ නමුත් කාන්තාවන්ගේ ස්ථූලභාවය හෙවත් බර වැඩි වීම ඇය හෘද රෝග, දියවැඩියාව, අධි රුධිර පීඩනය, ආඝාතය හා පිළිකාව වැනි බෝ නොවන රෝග රැසකට ගොදුරු වීම වැළැක්විය නොහැකි බව මේ වන විටත් හෙළිව තිබේ. ශ්‍රී ලංකාවේ පවුල් ඒකක කාන්තාවන් මුල් කර බිහිව ඇති බැවින් නිවසේ මවගේ සෞඛ්‍ය පිරිහීම සමස්ත පවු‍ලේම දියුණුවට බාධාවක් වන බව නොරහසකි.
කාන්තාවකගේ බර වැඩි වීම ආරම්බ වන්නේ වයස අවුරුදු 9 දීය. එනම් පාස‍ලේ හතර, පහ වසරට පිය නැගීමත් සමගය. ඊට ප්‍රධාන හේතුව ශිෂ්‍යත්ව විභාගය ඉලක්ක කර ගනිමින් ආරම්භ වන  අධ්‍යාපනයේ තරගකාරී බවය. දරුවන් පුටුවට සීමා කරවන තරගකාරී අධ්‍යාපනය නිසා ඔවුන් රෝගීන් බවට පත්වන බව බොහෝ දෙනා නොසිතන්නේය.  ඊට හේතුව  එම කාලය තුළ දෙමාපියන් දරුවන්ගේ අධ්‍යාපනයට මුල් තැන දෙන නමුත් ඔවුන්ගේ ‍පෝෂණයට ලබා දෙන්නේ දෙවන හෝ තුන්වන තැන වීමය. මේ අනුව දරුවන්ට සමබල ආහාර වේලක් ලැබෙන්නේ කලාතුරකිනි. ඔවුන්  නිතරම බුක්ති විඳිනුයේ තෙල්, සීනි, ලුණු, පිටි අධික  කෑම බිමය. රෝල්ස්, කට්ලට්, බනිස්, බයිට්, පැණි බිම දරුවන්ගේ ආහාර රටාවේ ප්‍රධාන අංගයන් බවට අද පත්ව තිබේ.
එසේ ක්ෂණික හා කෙටි කෑම බිමවලට  යොමු වන අතරම ‍පොත පතට පමණක් දවසේ වැඩි කාලයක් ගත කිරීමට සිදු වීම තුළ දරුවන්ට සෙල්ලම් කිරීමට විනෝද වීමට කාලයක් නොලැබේ. මේ අනුව  ශරීරයට නිසි ව්‍යායාමයක් නොලැබෙන අතර ඔවුන්ගේ ශරීරවල අතිරික්ත කැලරි දහනය කිරීමට නොහැකි වීම ශරීරයේ බර වැඩි වීමට ප්‍රධාන හේතුව වන්නේය.
පාසල් කාලය තුළදී මෙසේ බර වැඩි වන ගැහැනු  දරුවන් ක්‍රමයෙන් එම බර අඩු කර ගැනීම වෙනුවට සිදු වන්නේ එම බර තව දුරටත් එසේම පවත්වාගෙන යාම හෝ වැඩි කර ගැනීමය. දරුවන් එකතැන වාඩි වී ක්‍රියාශීලී බවින් ඈත්ව කටයුතු කිරීමෙන් හුරු කර ගන්නා අලස ජීවන රටාවෙන් මිදීමට අකමැත්තක් පෙන්වති. පහ වසර ශිෂ්‍යත්ව විභාගයෙන් ආරම්භ වන අලස ජීවිතය අ‍පොස සාපෙළ , උසස් පෙළ, විශ්වවිද්‍යාල අධ්‍යාපනය දක්වා  පමණක් නොව ඔවුන්ගේ මුළු ජීවිතය පුරාම පවතිනු ඇත.
ඉන් අනතුරුව කාන්තාවකගේ දෙවන වරට  බර වැඩි වන්නේ දරුවෙකු ප්‍රසූත කිරීමෙන් පසුවය. දරුවෙකු ලැබිමට සිටින කාන්තාවක් දෙදෙනකුට සෑහෙන ආහාර ගත යුතු බව පවසමින් අධිකව ආහාර ලබා දීමට අපේ ඇතැම් වැඩිහිටියෝ පෙළඹෙති. මේ හේතුවෙන් ගර්භණී මව්වරුන්ගෙන් සියයට 25ක් දෙනා අධි බරෙන් යුක්ත බව ද මෑතක කරන ලද සමීක්ෂණවලින් තහවුරුව ඇත. 
එපමණක් නොව දරුවා බිහිකළ පසුව  දරුවාට කිරි දීමට අවශ්‍ය බව පවසා ගර්භණී කාලය තුළ ලබා දුන් ‍පෝෂණයේ කිසිදු අඩුවක් නොකර ඇතැම් විට ඊටත් වඩා ආහාර ප්‍රමාණයේ වැඩි වීමක් කර එම කාන්තාවට ලබා දේ. මෙසේ ලබා දුන්නද ඇය කය වෙහෙසා දහඩිය පිට වන සේ වැඩ පලක් නොකරන බැවින් කැලරි දහනය අවම තත්ත්වයේ පවතී.  මේ තත්ත්වය නිසි ව්‍යායාමයෙන් තොර කල් පවතින සෞඛ්‍ය ගැටලු රැසක් ලාංකික කාන්තාවන්ට ඇති කර තිබේ. එකවර දෙදෙනකුට සෑහෙන්න ආහාර  ලබා දීම කිසිසේත් සුදුසු නොවේ. වැදගත්ම කරුණ වනුයේ ලාංකික ආහාර රටාවේ වැඩියෙන් ඇත්තේ පිෂ්ඨය වන නිසා බොහෝ විට අපට ලැබෙනුයේ පිෂ්ඨය මිස ‍ප්‍රෝටීන් නොවීමයි.
කාන්තාවකගේ තුන්වන වරට බර වැඩි වන්නේ වයස අවුරුදු 40 ඉක්ම ගිය පසුවය. සාමාන්‍යයෙන් කාන්තාවගේ පරිවෘත්තීය ක්‍රියාවන් වයස අවුරුදු 40 ඉක්ම යාමත් සමග අඩු වේ. ඒත් සමගම ශරීරයේ හෝමෝනයන්හි ක්‍රියාකාරකම් වෙනස් වීම, ආර්ථව චක්‍රය නතර වීම වැනි හේතු මත කාන්තාවක් තමන් දිනකට  ගන්නා කැලරි ප්‍රමාණය අඩු කළ  යුතුය. එක් අතකින් ඔවුන්ගේ පරිවෘත්තීය ක්‍රියාවන් අඩු වීමත් සමග ශරීරයට අවශ්‍ය  කැලරි ප්‍රමාණය අඩු කළ යුතුය. එසේම වයස් ගත වීමත් සමග ක්‍රියාශීලීව වැඩ කිරීමට නොහැකි වීම හේතුවන් ද ගන්නා ආහාර ප්‍රමාණයන් ක්‍රමයෙන් අඩු කළ යුතු වන්නේය. 
 සාමාන්‍යයෙන් වයස අවුරුදු 40 ඉක්ම වන  කාන්තාවක් දිනකට ගන්නා ආහාරයේ අන්තර්ගත කැලරි ප්‍රමාණයෙන් 200ක් අඩු කර ගත යුතු වන්නේය. එහෙත් කනගාටුවට කරුණක් වන්නේ අපේ කාන්තාවන් තම ආහාර වේල තුළ අන්තර්ගත කැලරි අඩු කරනවා වෙනුවට සිදු කරන්නේ වැඩි කිරීමය. මේ හේතුවෙන් අපගේ කාන්තාවන් බහුතරයක්  වයස් ගත වීමත් සමග බර වැඩි වීමක් පෙන්නුම් කරනු ඇත.
කෙසේ නමුත් අපගේ ඇතැම් වැඩිහිටියන්ගේ මතයක් වී ඇත්තේ වයස්ගත වීමත් සමග හොඳින් ‍පෝෂණය ලබා දිය යුතු බව පවසමින් ආහාර පාන වැඩි වශයෙන් ලබා දේ. ඒත් එහි කිසිදු සත්‍යතාවක් නොමැත. සිදු වන්නේ ශරීරයේ බර වැඩි වීම හා ඒ හරහා රෝගී වීම පමණි.
වැයවන ශක්තිය අනුව ආහාර ලබාගැනීම සඳහා නිසි ‍පෝෂණයෙන් යුත් ආහාර, විධිමත් ප්‍රමාණයකින් ලබා ගැනීම වැනි දේ මගින් නිරෝගිමත් ජීවිතයක් ලබා ගැනීමට හැකිවනු ඇත.
 
ශ්‍රියානි විජේසිංහ

හිසට සෙවණක් ලබා ගැනීම කියන මූලික අවශ්‍යතාවයවත් සපුරා ගන්න බැරුව අන්ත අසරණ තත්ත්වයකට පත්වූ පවුල් ගැන විටින් විට මාධ්‍ය ඔස්සේ අසන්නට ලැබුණා. එවැනි පුවතකින් දැනුවත් වූ ජනප්‍රිය තරුණ රංගන ශිල්පියෙක් අසරණ පවුලකට පසුගියදා පිහිට වුණා. ඒ රංගන ශිල්පියා තමයි විශ්ව කොඩිකාර. විශ්ව කොඩිකාර තමන්ගේ පියා වන පද්මසිරි කොඩිකාර සමග එක්වෙලයි මේ කටයුත්තට දායක වෙලා තිබුණේ. ඒ ගැන වැඩිදුර තොරතුරු විශ්ව ‘රිද්ම’ට කීවේ මේ අයුරිනුයි. 
 
විශ්ව පසුගියදාක ලොකු පින්කමක් කළා නේද? 
ඔව්. අපි හැමෝගේම මූලිකම අවශ්‍යතාවක් තමයි නිවහනක් ලබා ගන්න එක. ඒ වාසනාව නොතිබුණු පවුලකට උපකාරයක් වීමයි මම කරපු ඒ පින්කම. ඉන්න හිටින්න තැනක් නැතුව පරණ අබලන් වෙච්ච වාහනයක ජීවත් වන පවුලක් ගැන පුවතක් දෙරණ නාලිකාවෙන් විකාශය වෙලා තිබුණා. අම්මා ඒක දැකලා මට ඒ ගැන දැනුම් දුන්නේ. පස්සේ මමයි තාත්තයි එකතුවෙලා දෙරණට කතා කරලා ඔවුන්ගේ තොරතුරු අරගෙන ඒ අයට ඉඩමක් පරිත්‍යාග කළා.
බෙලිඅත්තේ ව්‍යාපාරිකයකු වන මධුසංඛ එම ඉඩමෙහි නිවස හදාදෙන්නට ඉදිරිපත් වුණා.
 
විශ්ව මේවගේ දෙයක් කරපු පළමු වතාව මෙය නොවෙයි නේද? 
2013 වසරේ මගේ උපන්දිනය දවසේ පවුල් 5කට පර්චස් 20 බැගින් ඉඩමක් කොටස් කරලා ත්‍යාග කළා. 2014දී පවුල් දෙකකට ඉඩම් ලබා දුන්නා. පූජා භූමියකටත් ඉඩමක් පූජා කළා. මේ වගේ පින් අතේ වැඩ මට අලුත් දෙයක් ‍නෙවෙයි. 
 
විශ්ව මේ වෙද්දී ඉඩම් කොපමණ ප්‍රමාණයක් මේ විදියට දන් දීලා තියෙනවාද? 
අක්කර 4ක් පමණ දන් දීලා තිබෙනවා. හැබැයි ඒ ගැන විශේෂයෙන් දෙයක් කියන්න තියෙනවා. 
 
මොකක්ද ඒ... ? 
මේ සියලුම ඉඩම් කට්ටි මගේ තාත්තාට (පද්මසිරි කොඩිකාර) අයිති ඒවා. ඒවා කවදාහරි මටයි අක්කටයි තමයි අයිතිවෙන්නේ. අපි දෙන්නයි අම්මයි තුන්දෙනාම තාත්තා කරන කටයුත්තට සහය දුන්නා. 
 
මේ විදියට ඉඩම් කට්ටි පරිත්‍යාග කරන්න හිතුවේ ඇයි ? 
තාත්තා පුංචි කා‍ලේ ඉඳන් අපිට ඉගැන්නුවේ ඕනෑම දෙයක් අපිට අවශ්‍ය ප්‍රමාණයට  විතරක් තියාගන්න කියලයි. වැඩිපුර තියන දේවල් තවත් කෙනෙකුට දෙන්න කියන පාඩම අපි කුඩා කා‍ලේ දීම ඉගෙන ගත්තු දෙයක්. 
 
විශ්වගේ බිරිඳ මේ කටයුතුවලට මොකද දක්වන ප්‍රතිචාරය?
ඇය මම කරන හැම කටයුත්තකටම උපරිම සහය ලබාදෙන බිරිඳක්. මේ වගේ පුණ්‍ය කටයුතුවලට දායක වෙන්න ඇයත් ගොඩක් ආසයි. 
 
විශ්ව මේ වෙද්දී දරුවෝ දෙන්නෙකුගේ තාත්තා කෙනෙක්. දැන් පවුල් ජීවිතේ වගකීමුත් වැඩිවෙලා නේද?
ඔව්. ලොකු දුවට දැන් අවුරුදු දෙකයි. පුතාට මාස 2යි. ලොකු දුව එයාගේ මල්ලිට ගොඩක් ආදරෙයි. මම ගෙදර ඉන්න වෙලාවට දෙන්නම මට ළංවෙලා ඉන්න තමයි කැමති.
 
පවුල් ජීවිතයේ වැඩ රාජකාරි රංගන ජීවිතයට බාධාවක් නැද්ද?  
අ‍පොයි නෑ, රංගන කටයුතුවලත් මම සුපුරුදු විදියටම යෙදෙනවා. අලුත්ම ටෙලි නාට්‍යයකට පසුගියදා සම්බන්ධ වුණා.
 
චන්ද්‍රලතා තන්ත්‍රිගේ
 
ඡායාරූපය - කසුන් - කමෝජ්

ඔස්ටින් අයියා'' යන නම කියූ සැණින් බොහෝ දෙනාගේ සිහියට නැගෙනු  ඇත්තේ මේ දිනවල විකාශය වන ජනප්‍රිය ටෙලි නාට්‍යයක චරිතයක්. එම චරිතය ඇතුළත් වෙන්නේ කූඹියෝ ටෙලි නාට්‍යයේ. ටෙලි නාට්‍යය තුළ නිතර පෙනී නොසිටියත්, ලැබෙන සෑම අවස්ථාවකදීම පාහේ ප්‍රේක්ෂකයන්ට මතක හිටින යමක් ඉතිරි කිරීම නිසාවෙන් ඔස්ටින් අයියා ගේ චරිතයට අද වෙද්දී බොහෝ ප්‍රේක්ෂකයන් ඇළුම් කරනවා. අපට ඔස්ටින් අයියා ගැන මෙබඳු සටහනක් තබන්නට සිදුවූයේ එම චරිතය පිටුපස සිටි ප්‍රතිභාපූර්ණ රංගන ශිල්පියා මීට දින කිහිපයකට පෙර හදිසියේ මෙලොවින් සමුගත් නිසායි. කූඹියෝ මෙන්ම 'ගිනි අවි සහ ගිනිකෙළි', 'ඇඩ්‍රස් නෑ' ආදි කලා නිර්මාණවලින්ද ඔහු ප්‍රකට කළ ප්‍රතිභාව ප්‍රේක්ෂක ජනතාවට අමතක නැතුවාට සැකයක් නැහැ. ඔහු ප්‍රවීණ රංගන ශිල්පී සේනක ටයිටස් ඇන්තනී. ටෙලි නාට්‍ය සහ වේදිකා නාට්‍ය රැසකට සිය රංගන දායකත්වය සැපයූ ඔහු, වේදිකා නාට්‍යයක් රංගගත කිරීම සඳහා විදෙස් ගතව සිටියදීයි මෙලොව හැර ගියේ. සේනක, ප්‍රවීණ කලාකරු ජැක්සන් ඇන්තනීගේ වැඩිමල් සොහොයුරායි. සිය සොහොයුරාගේ හදිසි වියෝවෙන් පසු ජැක්සන් 'රිද්ම' සමග ඔහු ගැන මතකය දිග හැරියේ මේ අයුරින්. 
 
සේනක ටයිටස් කියන කලාකරුවා ගැන කතාබහ කරන්න සුදුසුම පුද්ගලයා තමයි ඔබ. මොකද, කලාවේදී වගේම පෞද්ගලික ජීවිතයේදීත් ඔබ තමයි ඔහුව ළඟින්ම ඇසුරු කළේ? 
ඔව්, අපේ පවු‍ලේ සහෝදරයෝ පස්දෙනයි. වැඩිමලා තමයි අයියා. මම පවු‍ලේ දෙවැනියා. අපි දෙන්නා අතරේ වයස් පරතරය අවුරුදු එකහමාරක් දෙකක් විතර ඇති. ළමා කාලයේදී සහෝදරයෝ වගේම යාළුවෝ විදියට තමයි අපි දෙන්නා එකට හැදුණේ වැඩුණේ.
 
ඔබට සොහොයුරා ගැන අමතක කරන්න බැරි ළමා වියේ මතකයන් ඇති? 
ළමා කාලය ගැන සිහිපත් කරද්දී මට අයියා ගැන එක්වරම සිහියට එන එක්තරා සිදුවීමක් තියෙනවා. ‍පොඩි කා‍ලේ අපි ජීවත් වුණේ පේරාදෙණියේ කුලී නිවසක. අපේ අම්මාට තුන්වැනි දරුවා ලැබෙන්න සිටියදී මාවයි අයියවයි අල්ලපු ගෙදර නවත්තලා අම්මයි තාත්තයි මහගෙදර ගියා. අපිට ඒ කා‍ලේ හරිම දුකයි. වෙනදාට හැමදාම කඩල කන්න කියලා ගෙදරින් ලැබුණු සත පහත් ඒ දවස්වල අපට නැතිව ගියා. දවසක් අපි දෙන්නා බඩගින්නට කඩල ටිකක් හොරකම් කරන්න හිතුවා. මම තමයි ඒ හොරකම කරන්න ඉදිරිපත් වුණේ. නමුත්, ඒ හොරකම කරද්දී මාව අහුවුණා. අපිව ‍පොලීසියට අල්ලලා දෙනවා කියලා මිනිස්සු අපව බය කරද්දී අයියා තමන් පන්තියේ පළමුවැනියා බව සටහන් වෙලා තිබුණු රි‍පෝට් කාඩ් එක පෙන්නලා අනුකම්පාව දිනාගෙන මාව බේරගත්තා. 
 
සේනක සහ ජැක්සන් (ඉදිරිපස වාඩිවී) සිය සොහොයුරන් සමග කලකට ඉහත දී ගත් ඡායාරූපයක්
 
ඔබ දෙදෙනා කලා කටයුතු පටන් ගත්තෙත් එකටමයි? 
ඔව්, රාගම ‍පොඩිවී කුඹුරේ පදිංචියට ආවාට පස්සේ අපි දෙන්නා වේදිකා නාට්‍ය පෙන්වන්න පටන් ගත්තා. අපේ තාත්තා ඒකට අපිට වේදිකාවකුත් හදලා දීලා තිබුණා. 1977 අවුරුද්දේ අපි දෙන්නා නෙවිල් ඩයස් සුබසිංහගේ වාරුවෙන් යන මිනිස්සු වේදිකා නාට්‍යයේ රඟපෑවා. අයියා තමයි එහි ප්‍රධාන චරිතය රඟපෑවේ. මම කළේ සුළු චරිතයක්. ඒ නාට්‍යය සම්මාන හතක් දිනා ගනිද්දී ඒ අතරින් එකක් ලැබුණේ අයියාට.
 
ඒ අතරතුර ඔහු පුවත්පත් කලාවේදියෙකු ලෙසත් නමක් දිනාගන්නවා
මම විශ්ව විද්‍යාලයට යන කා‍ලේ වෙනකොට අයියා මල්ටිපැක්ස් පුවත්පත් ආයතනයේ සේවයට බැඳුණා. පුවත්පත් කලාවේදීයෙක් විදිහටත් ඔහු බොහෝ අයට උදව් උපකාර කළා. ජයන්ත චන්ද්‍රසිරිගේ පවා පළමු පුවත්පත් ලිපිය කරන්න අයියා තමයි ඔහුව ආතර් යූ. අමරසේන මහතාට හඳුන්වා දුන්නේ. මම ඇඳපු මුල්ම චිත්‍ර කතාවට කතාව ලිව්වෙත් අයියා. මේවගේ අපි හැමෝගෙම ජීවිතවල සේනක ටයිටස් කියන චරිතය හිටියා.
 
ඔබ දෙදෙනා එකට රඟපෑ නිර්මාණ අතරේ ප්‍රේක්ෂකයන්ගේ තදින් මතකයේ රැඳුණු විදිහේ ඒවාත් තියෙනවා නේද?
ඔව්, වීර විකුම් පෑ ජෙනරල් වැලන්ටයින් උතුමාණෙනි කියන ගීතය ඇතුළත් වෙන්නේ මෙතනින් මාරුවෙනු කියන වේදිකා නාට්‍යයේ. ඒ ගීතය අදටත් හිටි ගමන් රූපවාහිනියෙන් විකාශය වෙනවා. හැබැයි එම දර්ශනයේ මා සමග රඟපාන්නේ මගේ අයියා කියලා හුඟක් අය දන්නේ නැහැ. ඔහු තමයි එහි පැබ්ලෝ ගේ චරිතය නිරූපණය කළේ.
 
ඔබේ නිර්මාණවලට ඔහු ඉතා කැමැත්තෙන් දායක වුණා නේද?
ඔව්, ජුලියට්ගේ භූමිකාවෙන් පටන් ගත්තාම, අබා, ඇඩ්‍රස් නෑ, සී රජ ආදිය ඇතුළුව මගේ හැම නිර්මාණයකට පාහේ අයියා රංගනයෙන් දායක වුණා.
 
දශක ගණනාවක් කලා ක්‍ෂේත්‍රයේ රැඳී සිටි ප්‍රතිභාපූර්ණ නළුවකු වූ ඔහුට කලා ජීවිතයේදී සිය හැකියාවන් එළිදැක්වීමට ලැබුණු අවස්ථාවන් ගැන ඔබට මොනවාද හිතෙන්නේ?
ඔහු හොඳ කටහඬක් තිබුණු, ඉතා දක්ෂ චරිතාංග නළුවෙක්, නමුත් අපේ රටේ එවැනි චරිතාංග නළුවන්ට නිසි තැනක් ලැබෙන්නේ නැහැ. ඒ නිසා දන්නා කියන නිර්මාණකරුවන්ගේ කලා නිර්මාණවලට පමණයි ඔහුට දායක වෙන්න ලැබුණේ. කූඹියෝ ටෙලි නාට්‍යයේ ඔස්ටින් අයියාගේ චරිතය නිසා ඔහු ගැන ලොකු අවධානයක් ඇති වෙමින් තිබුණා. ඉදිරියේදී එහි ඔහුගේ චරිතය තවත් ප්‍රබල ලෙස ඉස්මතු වේවි. සාමාන්‍ය ප්‍රේක්ෂකයා තුළ ඔහු ගැන කතාබහක් ඇති වෙමින් තිබියදී තමයි ඔහු වියෝ වුණේ. ඇත්තටම ඔහු ජීවත්ව සිටිය යුතුව තිබුණු කාලයේ තමයි ඔහුට මෙලොව හැරයාමට සිදුවුණේ. 
 
කිෂාන් කනංකෙ

ශනුද්‍රි, සාමාන්‍ය ජීවිතයේදී සතුටින් සැහැල්ලුවෙන් ඉන්න කෙනෙක්ද? එහෙම නැත්නම් ‍පොඩි දේටත් හඬා වැටෙන චරිතයක්ද? 
මං හිතන්නේ මම ඔය අන්ත දෙකේ අතරමැද ඉන්න චරිතයක්. 
 
ඒ කියන්නේ ඔබ සතුටයි, දුකයි නිහඬවම දරාගන්න කෙනෙක්? 
දුක නම් නිහඬව දරාගන්නවා. හැබැයි සතුට නිහඬව දරා ගන්නේ නැහැ. 
 
සතුටට කොයි විදියටද මුහුණ දෙන්නේ? 
මහ හයියෙන් කෑ ගහලා හිනාවෙලා අනිත් අයටත් මගේ සතුටට හේතුව කියලා ඒ අය එක්කත් සතුට බෙදාගෙන තමයි මම සතුටට මුහුණ දෙන්නේ. 
 
ඔබ දුක කියන හැඟීමට මුහුණ දෙන්නේ ඒ විදියට නමෛයි?
ඉවසන්නම බැරි දුකක් ආවොත් සමීපතම අයට කියනවා. නැත්නම් කාටත් හොරෙන් අඬනවා. හැබැයි සමාජය ඉදිරියේ නම් මම මගේ කඳුළු පෙන්නන්නේ නැහැ. මොන දුකක් ආවත් ඒක වහගෙන හිනාවෙලා ඉන්නවා.
 
ශනුද්‍රි වැඩියෙන්ම දුක්වෙන්නේ මොන වගේ දේවල්වලටද? 
එකක් කියලා නැහැ කාගෙන් හරි රිදෙන වචනයක් කියවුණොත් මට දුක හිතෙනවා. වෙන කෙනෙකුට අතුරු ආන්තරාවක් වුණත් මගෙ හිත රිදිලා දුකක් දැනෙනවා. 
 
ඒ විදියට තදින්ම දුක්වුණ අවස්ථාවක් මතකද? 
ඒ වගේ අවස්ථා නම් ගොඩක් තියෙනවා. මෑත කාලයේ ඒ වගේ අවස්ථාවක් වුණේ දසුන් අයියගේ (දසුන් නිශාන්) මරණය වෙනුවෙන්. 
 
කට කතා හින්දා දුක්වූ අවස්ථා නැද්ද? 
තමන් ගැන කටකතාවක් ඇහෙද්දි කාටද දුක හිතෙන්නේ නැත්තේ? මටත් එහෙමයි. ඒත් මම කටකතා ගැන වැඩිදුර හිතන්න යන්නේ නැහැ.  
 
රූපවාහිනී වැඩසටහනකදී නිවේදක අහපු ප්‍රශ්නෙකට වැරදි පිළිතුරක් දීලා අන්තර්ජාලයේ දිගට හරහට ශනුද්‍රිට මඩ ගහද්දිත් දුක් නොවී ගණන් ගන්නේ නැතුව හිටියද? 
ඒ වේලාවේ නම් දුකක් දැනුණා තමයි. ඒත් පස්සේ ඒ දුක සතුටකට හැරුණා. ඔය අන්තර්ජාල මඩ ප්‍රහාරවලින් මාව වට්ටන්න බැහැ. 
 
කොහොමද ඒ දුක සතුටකට හැරුණේ? 
ඔය සිද්ධිය වුණේ මම උසස් පෙළට ලියන කාලෙදි. ඒ විදියට අන්තර්ජාලයෙන් දිගට හරහට මඩ ගහලා මානසිකව වට්ටන්න හැදුවේ උසස් පෙළට මුහුණ දෙන ළමයෙකුව. මම ඒ වෙලාවේ ඒ ගැන හිතන්නේ නැතුව පාඩම් කළා. මම ඉහළින්ම උසස් පෙළ සමත් වුණා. ඒ වේලාවේ අර දුක සතුටකට හැරුණා. 
 
ජීවිතේ වැඩියෙන්ම සතුටු වුණේ එදාද? 
එදත් සතුටු වුණා. මගේ උපාධියේ පළමු කොටස සමත් වූ අවස්ථාවේදීත් සතුටු වුණා.
 
කලා ජීවිතේ වැඩියෙන්ම සතුටු වුණේ? 
පුංචි කා‍ලේ රඟපෑවත් ඉන්පසු කලාවෙන් ඈත්වෙලා ඉඳලා මම දෙවැනි වතාවට රඟපාන්න ආවේ දෙවැනි ඉනිමෙන්. ඒ ටෙලිනට්‍යය හිතුවටත් වඩා ජනප්‍රියත්වයක් මට ලබා දුන්නා. අද පාරේ යද්දි පුංචි දරුවෝ පවා මට ආදරෙන් කතා කරනවා. ඒ ගැන හිතන විට නම් ලොකු සතුටක් ඇතිවනවා. 
 
ඒත් ජනප්‍රිය නිළි සම්මානය ලැබුණේ දෙවැනි ඉනිමේ ඔබ සමග රඟපෑ අනිත් නිළිය නයනතාරාට. ඒ වේලාවේ නම් දුකක් ඇතිවෙන්න ඇති. 
අයියෝ කිසිම දුකක් ඇති වුණේ නැහැ. එයාට ලැබිය යුතු දේ එයාට ලැබුණා. නයනතාරාට ජනප්‍රිය නිළි සම්මානය ලැබුණාම මම දුක්වෙන්නේ ඇයි? 
 
ශනුද්‍රි ඔහොම කිවුවට ජනප්‍රිය සම්මානය හින්දා ශනුයි නයනතාරයි අතර පුංචි විරසකයක් ඇති බව අන්තර්ජාලයෙන් හුවමාරු වූ දේවලින් පෙනුනා. දුකක් නැත්නම් ඇයි එහෙම වෙන්නේ. 
අන්තර්ජාලයෙන් ඔය වගේ දේවල් පළ වෙනකොට ඒ දිහා බලලා නයනතාරයි මමයි හිනාවෙන බව ඔය වගේ දේවල් පළකරන අය දන්නේ නැහැ. අපි දෙන්න දෙවැනි ඉනිම දර්ශන තලයේදී ෆුල් ජොලියෙන් ඉන්න චරිත දෙකක්. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක
 
ඡායාරූප - මංජුල පෙරේරා
IMAGE

55 වියැති බැංකු ලොක්කා 29 කන්තෝරු නෝනා සමඟ 'හනිමූන්' ගිහින්

IMAGE 2017 Nov 22 12:50
බැංකුවක උසස් නිලයක් දරන පනස්පස් හැවිරිදි සිය සැමියා වසර ගණනාවක් තිස්සේ විසිනව හැවිරිදි රජයේ...
Views - 1943

අහසේ සිට බිමට පනින එස්.ටී.එෆ්. යුවතියෝ

IMAGE 2017 Nov 22 10:55
අම්පාර උහන ගුවන් ධාවන පථයෙන් අහසට නැඟගත්, එම්. අයි. 17 වර්ගයේ හෙලිකොප්ටරය  නිලඹර දෙපළු කරමින්...
Views - 1272

මිහිදුම සහ වැස්ස ගැන 'කාලගුණ විද්‍යාවෙන්' බොරු කී‍වේ ඇයි?

IMAGE 2017 Nov 22 10:43
මේ දිනවල අළුයම් කාලයේ අගනුවර ඇතුළු ප්‍රදේශ රැසක දැඩි මිහිදුම් තත්ත්වයක් දක්නට ලැබුණු බව...
Views - 644

මුගාබේගේ බිරිඳ ද පක්ෂයෙන් නෙරපයි

IMAGE 2017 Nov 21 09:37
වසර 37  ක කාලයක් සිම්බාබ්වේ දේශය පාලනය කළ රොබට් මුගාබේ නිවාස අඩස්සියට ගනිමින් හමුදාව එරට...
Views - 1657

ඒ ආදර කතාව ඉවරයි මම දැන් සින්ගල්

IMAGE 2017 Nov 19 17:31
සිරස ජුනියර් සුපර් ස්ටාර් කියන්නේ මේ දවස්වල ප්‍රේක්ෂකයන් ආදරයෙන් වැළඳ ගත් රියැලිටි...
Views - 5282

කේන්ද්‍රයක මාරක අපල තිබීමටත් වඩා නොතිබීම භයානකය

IMAGE 2017 Nov 19 15:19
මහජන බැංකු විශ්‍රාමික සංගමයේ පිළියන්දල කැස්බෑව ශාඛාවේ අටවන සංවත්සරික සභාව පසුගිය...
Views - 3244

Please publish modules in offcanvas position.

Web Analytics