lakbima.lk
2017-05-19 ඇමෙරිකා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.150.6200 , විකුණුම් මිල රු.154.4200 | බි‍්‍රතාන්‍යය පවුම ගැනුම් මිල රු.194.2500 , විකුණුම් මිල රු.200.8600 | යුරෝ යුරෝපය ගැනුම් මිල රු.166.2500, විකුණුම් මිල රු.172.5500 | ස්වීස් ප‍්‍රෑන්ක් ගැනුම් මිල රු.152.6900 , විකුණුම් මිල රු.158.7400 | කැනඩා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.110.0200 , විකුණුම් මිල රු.114.3800 | ඔස්ට්‍රේලියා ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.110.6800 , විකුණුම් මිල රු.115.6600 | සිංගප්පූරු ඩොලරය ගැනුම් මිල රු.107.6900 , විකුණුම් මිල රු.111.6300 | ජපානය යෙන් ගැනුම් මිල රු.1.3482, විකුණුම් මිල රු.1.3993 |

එළිමහන් ප්‍රසංග වේදිකාවේ ජනප්‍රිය ගායකයකු හෝ ගායිකාවක බවට පත්වීම ලෙහෙසි පහසු දෙයක් ‍නෙවෙයි. අද වෙද්දී ඒ අභියෝගය ජයගෙන තිබෙන ගායකයෙක් විදිහට චාමර රණවක හඳුන්වන්න පුළුවන්. ප්‍රසංග වේදිකාවේදී නරඹන්නන් ගායනයෙන් පිනවීමට විතරක් නොවෙයි, ඔවුන්ගේ හදවතට දැනෙන විදිහට ආමන්ත්‍රණය කිරීම නිසාත් අද චාමර බොහෝ දෙනෙකුගේ ආදරය දිනාගෙන සිටිනවා. රිද්ම සමග මෙලෙස සංවාදයට එක්වූ චාමර, වේදිකාවේදී වගේම බොහොම විවෘතව අදහස් පළ කළා. 
 
ප්‍රසංග වේදිකාවේදී ගායකයෙක් විදිහට චාමර අනුගමනය කරන්නේ වෙනස්ම ෙශෙලියක් කියලා කීවොත් නිවැරදිද? 
 මම වෙනස්ද නැද්ද කියන්න මම දන්නේ නැහැ. හැබැයි ප්‍රසංගය නරඹන අයට සතුටක් ලැබෙන විදිහටයි මම මගේ ඉදිරිපත් කිරීම කරන්නේ. මොකද ගායකයෙක් ප්‍රසංග වේදිකාවේ නිකම්ම හිටගෙන ගීත ගායනා කරලා වැඩක් නැහැනේ. 
 
එකිනෙකට වෙනස් විදිහේ ගීත ගයන ගායකයෙක් විදිහටත් ඔබ ප්‍රසිද්ධයි? 
ඔව්. මම රොක්, රෙගේ මේ ආදී හැම ෙශෙලියකම ගීත ගායනා කරනවා. එතැනදී මම ගීත ගායනයට විතරක් සීමා වෙන්නෙ නැහැ. 
 
ඔබ මව්ගුණ ගැන කියැවෙන කවි පවා ගායනා කරනවා. ඇයි ප්‍රසංග වේදිකාවේදී එවැනි දෙයක් කරන්න හිතුවේ? 
ඒවා මානකඳුරේ ප්‍රඥාසාර හාමුදුරුවන්ගේ කවි. ඒ ස්වාමින් වහන්සේම තමයි ‘චාමර මහත්තයා මේ කවි ලස්සනට කියනවා' කියලා මට දිගටම ඒවා ගායනා කරන්න කිව්වේ. 
 
ප්‍රසංග වේදිකාවේදී ගයන සියලු ගීත ඔබේම ඒවාද?
අ‍පොයි ඔව්. මම වෙනත් ගායකයන්ගේ ගීත ගයන්නේ නැහැ. ඉංග්‍රීසි ගීත හැරුණාම අනිත් සියලු ඒවා මගේම ගීත ඒවා ලියලා සංගීතවත් කරන්නේ මමම තමයි. 
 
ඇයි වෙනත් අය රචනා කරන සහ සංගීතවත් කරන ගීත ගායනා නොකරන්නේ?
කිහිප දෙනෙක් දායක වුණාම ඒ ගීතයට වෙන්නේ ආඩි හත්දෙනාගේ කැඳ හැලියට වෙච්ච දේ තමයි. 
 
ඔබේම අත්දැකීම් අනුවද ඔබේ ගීත රචනා වෙන්නෙ?
ඔව්. ඒවා මගේම අත්දැකීම්.
 
මේ සියල්ල තනිවම කරන්න තරම් ඔබට හොඳ සංගීත දැනුමක් ඇති?
ඒ හැමදේම මම තනිවම ඉගෙනගත් දේවල් තමයි. මට සංගීත ගුරුවරයෙක් නැහැ. ලොකු අධ්‍යාපන පසුබිමකුත් නැහැ. මගේ අම්මා තාත්තාට සින්දු කියන්නත් බැහැ. අද මම මේ ඇවිල්ලා තියෙන ගමන ගැන මටම පුදුමයි. 
 
කොහොමද ඔය ගමන ආරම්භ වුණේ?
1989 අවුරුද්දේ මුලින්ම ගමේ ප්‍රසංගයකදී සින්දු කිව්වා. පස්සේ මාරිම්බා සංගීත කණ්ඩායමේ අවුරුදු 10ක් විතර හිටියා. දැන් තනිවම ගමනක් යනවා.
 
ප්‍රසංග කීයකට විතර දවසකට සහභාගි වෙනවාද?
ආරාධනා කොච්චර ලැබුණත් එක දවසකට එක ප්‍රසංගයයි බාරගන්නේ. ඒ බාරගන්නා ප්‍රසංගයේදී මම මහන්සිවෙලා මගේ වැඩේ කරනවා.
 
ඒ නිසාද වැඩි මුදලක් ප්‍රසංගයක් සඳහා අය කරන්නේ?
එළිමහන් ප්‍රසංග වේදිකාවේ වැඩිම මුදලක් අයකරන ගායකයා මමයි කියලා සමහරු කියනවා මටත් ආරංචි වෙලා තියෙනවා මම මගේ උපරිමයෙන් රාජකාරිය කරන නිසා මගේ අය කිරීම සාධාරණයි කියලා මට හිතෙන්නේ.
 
චාමර සමහර වෙලාවට වේදිකාවේදී කමිසය පවා ගලවා දමලා පිස්සු නටනවා කියල සමහරු කියනවා?
දාඩිය දාන වෙලාවට එහෙට මෙහෙට දුවලා පැනලා කමිසය ගලවලා දාන අවස්ථා තියෙනවා තමයි. නරඹන අය සතුටු කරන්නයි මේ හැම දෙයක්ම මම කරන්නේ. අනික මම වේදිකාවේ කුණු හරුප කියන්නේවත්, වෙනත් වැරදි වැඩක් කරන්නේවත් නැහැනේ. ඉතින් කමිසය ටිකක් ගැලෙව්වා කියලා මොකද වෙන්නෙ?
 
එළිමහන් ප්‍රසංග වේදිකාව සහ මත්ද්‍රව්‍ය අතරත් ලොකු සම්බන්ධයක් ගොඩනැගිලා තියෙනවා නේද? 
මාත් මත්පැන් බොනවා. හැබැයි හැමතිස්සේම ‍නෙවෙයි. 'චාමර ටිකක් ගනිමු' කියලා යාළුවෝ කිව්වාම නොබි බැහැනේ. නමුත් ඉස්සර කරපු දේවල් නම් දැන් මම කරන්නේ නැහැ. 
 
චාමර ඉස්සර වෙනස් චරිතයක්ද? 
මමත්  ඉස්සර කුඩු ගැහුවා හැම මත්ද්‍රව්‍යයක්ම වගේ භාවිතා කළා. ඒ දේවල් දිගටම කරගන ආවා නම් මම අද ජීවතුන් අතරත් නැහැ. හොඳ සමාජ ආශ්‍රයක් නැතුව මම අයා‍ලේ ගිහිල්ලයි හිටියේ. හැබැයි වයසින් වැඩෙද්දී ඒ නරක පුරුදු අත්හැරියා. 
 
ඔබ වටේ සිටින රසික පිරිස ගැනත් ඔබට විශේෂ දෙයක් කියන්න තියෙනවා නේද? 
ඔව්. අනිත් ගායකයන්ට ආකර්ෂණය වෙන්නේ ගැහැනු ළමයිනේ. නමුත් මගේ වටේ කොල්ලෝ තමයි එක් රොක් වෙන්නේ. ඒ ආදරය නිසා තමයි මම අද මෙතැන ඉන්නේ. 
 
ඔබ මේ වන විට විවාහකයි? 
ඔව්. දරුවෝ නැතුව අවුරුදු 15ක් තිස්සේ දුක් වින්දා. දැන් මට මාස හයක පුංචි පුතෙක් ඉන්නවා. 
 
එළිමහන් ප්‍රසංග වේදිකාවේ ජනප්‍රිය චරිතයක් වෙන්න ලැබිම ගැන ආඩම්බරයක්ද තියෙන්නේ? 
මට හිතෙන්නේ නැහැ මම ජනප්‍රියයි කියලා. ජනප්‍රියයි කියන එක ඔළුවට ගත්තොත් කරදරයි. අදටත් මම සරම ඇඳගෙන ඉස්සර ගමේ හිටපු කොල්ලාම තමයි. 
 
කිෂාන් කනංකෙ

විශාරද චන්ද්‍රිකා සිරිවර්ධනට මීට මසකට පමණ කලින් බොහොම සංවේගජනක අත්දැකීමකට මුහුණ දෙන්න සිදුවුණා. ඒ තමයි ඇගේ ආදරණීය සැමියා වූ ඇන්ටන් අල්විස් මහතා මෙලොවින් සදහටම නික්ම යාම. ඇන්ටන් අල්විස් කියන්නේ කලා 
ක්ෂේත්‍රයේත් අංශ කිහිපයකින්ම දක්ෂතා ප්‍රකට කළ කලාකරුවෙක්. සැමියාගේ වියෝවෙන් මසක් ගත වුණා. තවමත් පහ නොවූ ශෝකයෙන් යුතුව අප හා කතාබහට එක්වූ චන්ද්‍රිකා සිරිවර්ධන සැමියා ගැනත් තමන්ගේ කලා කටයුතු ගැනත් බොහෝ දෑ හෙළි කළා. 
 
සැමියාගේ වියෝවෙන් මාසයකුත් ගතවෙලා නේද? 
 
ඔව්. බොහොම දුකෙන් සහ පාළුවෙනුයි මම මේ දිනවල කාලය ගත කරන්නේ. කිසිම කලා කටයුත්තකට සම්බන්ධ වෙන්න පුළුවන් විදිහේ මානසික තත්ත්වයක් මට දැන් නැහැ. මට මගේ සැමියා නැති වුණා. දුවටයි පුතාටයි ඔවුන්ගේ ආදරණීය පියාණන් නැති වුණා. 
 
ඔහු කාලයක් තිස්සේ අසනීපෙන්ද හිටියේ? 
 
ඔව්. ඔහුට කිසිදු අසනීපයක් තිබෙනවා කියලා කලින් හඳුනාගෙන තිබුණෙ නැහැ. මහත්තයාට පෙණහලු පිළිකාවක් කියලා දැනගන්නා විටත් පරක්කු වැඩියි. ඒ සියල්ල සිද්ධ වෙන්න ගතවුණේ මාස තුනක් වගේ කාලයක් විතරයි. 
 
සැමියාගෙන් ඔබේ කලා ජීවිතයට විශාල පන්නරයක් ලැබෙන්න ඇති? 
 
ගීත රචකයෙක්, තිරපිටපත් රචකයෙක්, චිත්‍රපට නිෂ්පාදකයෙක් වගේම මාධ්‍යවේදියෙකු ලෙසත් ඔහු කටයුතු කළා. ඇත්තටම මගේ කලා ජීවිතේ සෙවණැල්ල බවට පත්වෙලා හිටියේ ඔහුයි. ඔහුගේ වියෝවෙන් අද මගේ මුළු ලෝකයම කඩා වැටිලා වගෙයි මට දැනෙන්නේ.
 
ඔබ දෙදෙනාව එකතු කළෙත් කලාවද? 
 
ඔව්. අපි විවාහ වෙලා අවුරුදු 43ක් එකට ගත කළා. 'හිතක පිපුණු මල්' කියන චිත්‍රපටයේ රඟපෑම සඳහා මට ආරාධනා කරන්න ඇවිල්ලයි ඔහු මාව මුලින්ම හඳුනාගත්තේ. ෂෙල්ටන් ප්‍රේමරත්නත් එදා ඔහු සමග හිටියා. රඟපෑමට කරපු ආරාධනාව ප්‍රතික්ෂේප කරලා ගීත ගයන්න පමණක් මම කැමැත්ත පළකළා. ඒ විදියට ඇතිවුණු දැනහැඳුනුම්කම තමයි විවාහය දක්වා දුරදිග ගියේ. 
 
සැමියාගේ වියෝවට කලින් මෑත කාලීනව ඔබේ අලුත් ගීත අහන්නට ලැබුණේ බොහොම අඩුවෙන් නේද? 
 
ඔව්. අලුත් පද රචිකාවකගේ ගීතයක් පමණයි මම මෑතකදී පටිගත කළේ. ඒක කළෙත් ඇයගේ පෙරැත්තය නිසාමයි. 
 
ගායන කටයුතුවල යෙදුනා ඇති කියලා හිතුණු නිසාද ගායනය සීමාකළේ? 
 
එහෙම දෙයක් නෑ. මගේ උගුරේ ඇතිවුණු ආබාධයක් නිසයි මට මගේ ගායනයත් සීමාකරන්න වුණේ. මගේ තයිරොයිඩ් ග්‍රන්ථියේ ඇතිවුණු වර්ධනයක් බොහොම නරක තත්ත්වයකට හැරුණා. අන්තිමේදී මහත්තයා ප්‍රතිකාර සඳහා මාව සිංගප්පූරුවට රැගෙන ගියා. එහිදී කරපු ප්‍රතිකාරවලින් මගේ හයි ටෝන් එකට අදාළ මාංශ පේශීය අහිමි වුණා. 
 
ඒක ඔබේ ගායන දිවියට විශාල බලපෑමක් එල්ල කරාවිද? 
 
ඔය කියන ගැටලුව නිසා මට ගායනයේදී අවශ්‍ය පරාසයන්ට යෑමේ අපහසුවක් තියෙනවා. වෛද්‍යවරු නම් කියන්නේ ව්‍යායාම කළොත් කටහඬ නැවත යථා තත්ත්වයට පත්කරගන්න පුළුවන් වේවි කියලයි. 
 
ඔබ කාලයක් රියැලිටි තරග විනිශ්චය මණ්ඩලවල සුපුරුදු මුහුණක් බවට පත්වී හිටියා. දැන් ඒවාට දායක වීමත් සීමා කරලාද? 
 
එහෙම දෙයක් නෑ. ආරාධනා ලැබෙන විදිහට මම ඒවා සඳහා දායක වෙනවා. 
 
ගායක ගායිකාවන් තෝරන රියැලිටි තරගවලදී විනිශ්චය මණ්ඩලය අදහස් පළකරන්නේ අදාළ වැඩසටහනේ 
නිෂ්පාදකවරුන්ට අවශ්‍ය විදිහටයි කියලා අදහසක් ජනතාව අතරෙ තිබෙනවා. ඒ කතාව ඇත්තක්ද? 
 
ඒ කාරණය මුළුමනින්ම අසත්‍යයක්. මට නම් කවදාවත් එවැනි බලපෑම් එල්ල වෙලා නැහැ. එවැනි බලපෑම් කළා නම් මම ඒ විනිශ්චය මණ්ඩලවල ඉන්නෙත් නැහැ.
 
කිෂාන් කනංකේ

ලස්සන මලක් පිපිලා සුවඳ දිදී ඒ මේ අත සැලෙද්දී පාරේ යන එන අයත් නැවතිලා එහි හැඩ වැඩ බලනවා මල වටා රඟන බඹරුන්ගේ ගුමු ගුමු සද්දේ පළාතේම විහිදිල යනවා. ඔය අතරේ ඒ මල පරවෙලා පෙති හැලිල ගියාම මේ ගහේ මලක් පිපිලා තිබුණද කියලා හොයලා බලන්නවත් කෙනෙක් ඉතුරු වෙන්නේ නැති තරම්. ඒක තමයි ලෝක ස්වභාවය. ඒක අපේ ජීවිතවලටත් ඒ විදියටම ‍පොදුයි. 
කාලයක් සිනමාවයි, පුංචිතිරයයි හැඩ කළ අනූෂා සොනාලි කාලයත් එක්ක කලා ලොවෙන් ඈත් වුණා. පෞද්ගලික ජීවිතේ හැල හැප්පීම් මුල් කරගෙන ඉන්පසුව ඈ පිළිබඳව විවිධාකාර පුවත් මැවුණා. 
රුවින් හා රංගනයෙන් එදා ජන හද බැඳ ගත් අනූෂා සොනාලි අද දිවි ගෙවන්නේ රෝද පුටුවක බව කීවොත් ඔබ පුදුමයට පත්වෙන්නටත් පුළුවන්. අද අනූෂාගේ තනියට ඉන්නේ ඇගේ අම්මයි එකම පුතයි විතරයි. අනූෂාගේ අම්මත් ඉන්නේ රෝද පුටුවක. අනූෂාටයි අම්මටයි දෙන්නටම ඇප උපස්ථාන කරන්න වෙලා තියෙන්නේ අනූෂාගේ පුතාටයි. අනූෂාට යම් තරමට හෝ රැකවරණයක් වූ එකම මල්ලිත් හෘදයාබාධයකට ලක්වෙලා රෝහල් ගතවෙලා. අද වනවිට ආර්ථික අර්බුද රැසකට මැදිවෙලා ඉන්න අනූෂා හෙට දවසක් ගැන හිතන්න බැරි තරම් අසරණ වෙලා ඉන්නේ. 
“දැන් මට ඊළඟට කරන්න තියෙන්නේ මගේ ජීවිතේ නැති කරගන්න එක විතරයි.”
අද අනූෂාගේ මුවග නිතර රැඳිලා තියෙන්නේ ඒ වදන් වැල.
මේ අවස්ථාවේ අනූෂා සොනාලි වෙනුවෙන් “රිද්ම” තුළින් ඉඩක් වෙන්කිරීමයි අපේ යුතුකම. ජීවිතයේ කිසිම දාක වැරැද්දක් නොකළ අයෙක්, ඒ වගේම කවදාවත් ජීවිතය වරද්දා නොගත් අයෙක් මේ ලෝකේ කොහෙවත් නෑ. ජීවිතය වරද්දාගත් තැන් අනුෂා සොනාලිටත් තියෙනවා. ඒත් ඇය නිළියක් බව, ගැහැනියක් බව, අප අමතක කළ යුතු නැහැ. 
“සුමිත්‍රා පීරිස් මහත්මිය ‘ගැහැනු ළමයි‘ ටෙලි නාට්‍යයට මාව තෝරගන්නකොට මම සාමාන්‍ය පෙළ හදාරනවා. ඊට පස්සේ ‘ලොකු දුව‘ ‘විසි දැල’ ‘හඬන කිංකිනි’ ඇතුළු චිත්‍රපට කිහිපයකට මට ආරාධනා ලැබුණා. ටෙලි නාට්‍ය නම් ගොඩක් කළා. කලාව තුළ දිග ගමනක් යන්න ඒ කා‍ලේ මම බොහෝ හීන මැවුවා. පාසල් ජීවිතයටත් ආයුබෝවන් කියලා රංගනයටම එකතු වුණා. 1995 හොඳම නැගී එන නිළියට හිමි සම්මානය ලැබුණෙත් මටයි“ 
අනූෂා සොනාලි අතීතය ආවර්ජනය කරමින් අපේ කතාබහට එකතු වුණා. බොහෝ අය තමන්ගේ ජීවිතයේ අඳුරු අහුමළු හෙළි කරන්න මැලිවෙනවා. ඒත් අනූෂා හෘදයාංගමව ජීවිතයේ හැමදේම අපට හෙළිදරව් කළා. 
 
“මම ගැන පසුගිය කා‍ලේ විවිධ කට කතා පැතිරුණා. ඒ හැම එකක්ම අභූත චෝදනා කියලා මම කියන්නේ නැහැ. ඒ අතරින් සමහර ඒවා ඇත්ත. ඒත් දැන් මගේ පුතාට අවුරුදු 19යි. ඒ හින්දා හැමදේම පත්තරේකට සඳහන් කරන්න බැහැ...” 
අනූෂාගේ හඬේ තියෙන්නේ ආයාචනාත්මක ස්වරයක්.
 
අනූෂාට ජීවිතයේ වැරදුනේ කොතැනදීද? 
පිරිමි වැරදි කරන තාක් කල් ගෑනු වරදෙ බැඳෙනවා. 
 
අනූෂා එහෙම කියලා දිගු කතාවකට මුල පිරුවා. 
නිළියක් විදියට මට හොඳ කාලයක් තිබුණා. මට චිත්‍රපට, ටෙලි නාට්‍යය ලැබුණා. ඒත් අපේ පෞද්ගලික ජීවිත අපි කරන වෘත්තියට බලපෑම් කරනවා. පෞද්ගලික ජීවිතේ ගොඩක් හැලහැප්පීම් වුණා. මම දෙවතාවක්  විවාහ වුණත් ඒ දෙන්නා මගේ දේවල් ගත්තට මට ඒ අයගෙන් ලැබුණු දෙයක් නැහැ. 
ඔය අතරේ බොහෝ ගැටුම්කාරී දේවල් ජීවිතයට එල්ල වුණා. ඒ විදියට ජීවිතේ හැල හැප්පීම් සිදුවෙනකොට ජීවිතේ වෙනමම පැත්තකට ගියා. ඒත් එක්කම කලා ජීවිතයත් ඈත් වුණා. 
 
අනූෂා සොනාලි ලෙඩ ඇඳට වැටුණේ කොහොමද? 
මටයි අම්මටයි දෙන්නාටම තියෙන්නේ මාංශ පේශි අක්‍රියවීමේ රෝගය. අම්මට නම් ඇඳෙන් රෝද පුටුවට යන්නවත් බැහැ. කවුරුහරි උස්සලා තමයි රෝද පුටුවෙන්  තියන්න ඕන. මට නම් අල්ලගෙන රෝද පුටුවට එන්න පුළුවනි. මීට අවුරුදු හතරකට විතර කලින් තමයි මට මූලික රෝග ලක්ෂණ පහල වුණේ. කකු‍ලේ මාංශ පේශී මුලින් අක්‍රිය වුණා. ඇවිදීමේ අපහසුව, වැටෙන්න යන එක තමයි මුලදි ඇතිවුණේ. ඔය අතරේ මම වැටුණා. වැටුණට පස්සේ කකු‍ලේ අස්ථියක් බිඳිලා ගියා. ඒකට ප්‍රතිකාර කළා. ඒත් දැන් මගේ ශරීරයේ තුනටියෙන් පහළ පණ නෑ. ගේ දොර කටයුතු උයන පිහන කටයුතු ඔක්කොම කරන්නේ රෝද පුටුවේ ඉඳගෙන...
 
 
අද වන විට ආර්ථික ගැටලු ගොඩක් ඇති
මම ඉන්නේ කුලී ගෙදරක. කුලිය ගෙවන්න බැරිව ගෙදරින් යන්න වුණොත් යන්න වෙන්නෙ මහ පාරටයි. පිට ඉඳන් බලන අය හිතන්නේ නළු නිළියෝ සුපිරි ජීවිත ගතකරනවා කියලා. ඒත් අපේ රටේ නළු නිළියන්ට ගෙවන්නේ කීයද කියලා දන්නේ අපියි. නිළියක් විදියට ඉහළ තැනක ඉන්න කාලෙවත් රඟපාලා ලොකු ගාණක් මට ලැබිලා නැහැ. ඉතුරු කරගත්තු දෙයකුත් නැහැ. කැළුම්, ප්‍රියන්ත, සනෝජා විනෝජා, සුනිල් ටී. සර්, ජයන්ත ධර්මදාස මහතා මට උදව් කරලා තියනවා. ගෙවල් කුලී ගෙවාගන්න විතරක් නමෛයි එදා වේල කන එකටත් අද අනිත් අයගෙන් උදව් ඉල්ලන්න වෙලා. 
 
ඔබේ පුතා? 
මගේ පුතා රෙහාන් දීලක. ඉගෙන ගත්තේ සාන්ත තෝමස් විදුහ‍ලේ. සාමාන්‍ය පෙළ හොඳින්ම සමත්. ඒත් උසස් පෙළට යවන්න බැරි වුණේ ආර්ථික ප්‍රශ්න හින්දා. ඒවගේ පාසලක ඉගෙන ගත්තු දරුවෙක් ඕ ලෙවල් පාස්වෙලා ආර්ථික ප්‍රශ්න හින්දා ඇඩ්වාන්ස් ලෙවල් නොකර පාසල් ගමන නතර කරලා කිවුවොත් ඔයා වුණත් විශ්වාස කරන එකක් නැහැ. ඒත් ඒ තමයි අපේ ෙදෙවය. අද පුතාව රස්සාවකට යවන්න විදියක් නැත්තේ අම්මගෙයි මගෙයි කටයුතු හින්දා. අපි දෙන්නා මැරිල ගියා නම් පුතා එයාගේ අනාගතයත් ගොඩනගා ගනියි කියලා වෙලාවකට හිතෙනවා. පුතාට වයස 19යි. අඩි 5යි අඟල් 9ක් උසයි. මට ආසයි පුතා නළුවෙක් කරන්න. ඒත් ඉතින් මට දැන් කලා ක්‍ෂේත්‍රය එක්ක සම්බන්ධයක් නැහැනේ. 
 
මේ ප්‍රශ්නවලට අනූෂා කොහොමද විසඳුම් හොයන්නේ? 
ජනාධිපතිතුමාටයි සජිත් ප්‍රේමදාස මැතිතුමාටයි ඉල්ලීම් කරලා තියෙන්නේ මට ගෙයක් ලබාදෙන්න කියලා. ලයිට් නැතත් කමක් නැහැ පහනක් පත්තු කරගෙන වැටිලා ඉන්න කාමර දෙකයි කුස්සියකුයි තියෙන ‍පොඩි ගෙයක් ලැබුණොත් ඇති. බඩගින්නේ හරි වැටිලා ඉන්න පුළුවන්නේ. ඉදිරිය කොයිවගේ වෙයිද කියලා දන්නේ නැහැ කරන්නට දෙයක් නැත්නම් ජීවිතේ නැතිකරගන්න එක තමයි දැන් මට කරන්න ඉතිරි වෙලා තියෙන්නේ. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක 
 
ඡායාරූප - මංජුල පෙරේරා

මෑත ඉතිහාසයේ සමස්ත ඉන්දියාවම ප‍්‍රකම්පනයට පත් කළ 23 හැවිරිදි භෞතචිකිත්සක සිසුවියක සමූහ දූෂණයට ලක් කිරීමේ අපරාධයට සම්බන්ධ වරදකරුවන් වූ සිව් දෙනාට ස්ථිරවම මරණ දඩුවම හිමි විය යුතු බව ඉන්දියානු ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය තහවුරු කොට ඇත. ඒ විත්තිකරුවන්ගේ පාර්ශවය වෙනුවෙන් ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණයට යොමු කොට ඇති අභියාචනය ප‍්‍රතික්ෂේප කරමිනි.

සිසුවියගේ දෙමාපියෝ

2012 වසරේ දෙසැම්බර් 16 වන දින තම මිතුරෙකු ද සමඟ යමින් සිිටි භෞත චිකිත්සක ශිෂ්‍යාවක බස් රථයක් තුළ දී සමූහ දූෂණයට ලක් වූ අතර ඇගේ මිතුරා දරුණු පහර කෑමකට ලක් විය. අසාධ්‍ය තත්ත්වයෙන් පසු වූ සිසුවිය රෝහල් ගත කොට පසුව සිංගප්පූරූවේ Mount Elizabeth රෝහල වෙත මාරුකරනු ලදුව දෙසැම්බර් 29 වන දින මිය ගියාය. පශ්චාත් මරණ පරීක්ෂණයේ දී අනාවරණය වූයේ එම සමූහ දූෂණයේ දී ඇගේ් ශරීරයේ අභ්‍යන්තර ඉන්ද්‍රියයන්ට සිදු වූ බරපතල හානි මෙම මරණයට හේතු වූ බවයි.


මේ සිද්ධියත් සමඟ මුළු මහත් ඉන්දියානු සමාජයම කැළඹීමකට පත් වූ අතර සාමාන්‍ය ජනතාව පවා වීදි බැස උද්ඝෝෂණය කරන්නට වූහ. අපරාධකරුවන්ට දඩුවම් ලබා දීමට පසුබට වීම මුල්කොට ගෙන ඉන්දියානු අපරාධ නීති සංග‍්‍රහයට පවා දැඩි විවේචන එල්ල විය.මෙම ජන අරගල මර්දනය කිරීම පිණිස මහත් උත්සාහයක් දැරීමට ඉන්දීය පොලීසියට සිදුවිය.

කෙසේ හෝ මෙම දූෂණය සිදු වූ දිනට පසුදින රාම් සිං නමැති එම බස් රථයේ රියදුරා අත්අඩංගුවට ගැනිණ. ඉන්පසු ඔහුගේ ප‍්‍රකාශය මත එම සමූහ දූෂණයට සම්බන්ධ වූ ඔහුගේ මිතුරන් පස් දෙනා ද අත්අඩංගුවට ගන්නා ලදී. මේ අතර 2013 මාර්තු 11 වන දා එම රාම් සිං නමැත්තා බන්ධනාගාර මැදිරියක් තුළ දී ඇඳ ඇතිරිල්ලකින් ගෙල වැළ ලාගෙන දිවි නසාගත් බව පොලිසිය ප‍්‍රකාශ කළ ද ඇතැමුන් පවසන්නේ ඔහු සෙසු බන්ධනාගාර රැදවියන් අතින් ඝාතනයට ලක් වූ බව ය.

ඉන්පසු එම වසරේ අගෝස්තු 31 වන දින එක් සැකකරුවකු පුනරුත්ථාපන භාරයට පත් කෙරුණු අතර එමඟින් ද ඉන්දියානු සමාජය යළි මහත් කැළඹීමකට පත් වනුයේ මෙවැනි අපරාධකරුවන් එල්ලා මරනු මිස පුනරුත්ථාපනය කිරීමෙන් පළක් නොවන බව පවසමිනි. නමුත් එම සැකකරු ඒ වනවිට 17 හැවිරිදි වියේ පසුවූ බැවින් සාමාන්‍ය අපරාධ නීතිය යටතේ ඔහුට දඩුවම් ලබා දිය නොහැකි බව ඉන්දියානු අධිකරණය විසින් ප‍්‍රකාශ කරන ලදී. ඉන්පසු 2013 වසරේ සැප්තැම්බර් 13 වන දා විශේෂ අධිකරණයක් මඟින් සෙසු වරදකරුවන් සිව් දෙනාට මරණ දඩුවම නියම කෙරුණු අතර 2014 මාර්තු 13 වන දා දිල්ලි මහාධිකරණය විසින් එම දඩුවම සනාථ කරන ලදී. එහෙත් එම තීන්දුවට එරෙහිව විත්තිකරුවන් විසින් ඉන්දියානු ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය හමුවේ අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කොට තිබූ බැවින් එම මරණ දඩුවම තාවකාලිකව අත්හිටුවා තිබුණි.

නමුදු එම අභියාචනය ප‍්‍රතික්ෂේප කරමින් එම මරණ දඩුවම තහවුරු කළ ඉන්දීය ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ විනිසුරු ආර්. භානුමතී මහත්මිය කියා සිටියේ මෙය කෲරතර අපරාධයක් බැවින් මොවුන් සිව් දෙනාට නියත ලෙසම මරණ දඩුවම හිමි විය යුතු බව ය. කෙසේ හෝ මෙම තරුණියට සිදු වූ අපරාධය මුල්කොට ඉන්දියානු මාධ්‍ය අතිශයින් විනයවත් සහ සදාචාරාත්මක ලෙස කටයුතු කළ අතර එම තරුණිය ඇගේ නියම නමින් හඳුන්වා නොදීමටත් ඡායාරූප මඟින් ඇය සමාජයට හඳුන්වා නොදීමටත් තරම් මානුෂික විය.

එසේම ඇගේ පෞද්ගලික වගතුග ආදී කිසිවක් මුලින් අනාවරණය නොකළ ඉන්දියානු මාධ්‍ය පසුව ඒවා අනාවරණය කරන ලද්දේ ඉන් ඇගේ නාමයට සහ ඇගේ පවුලේ ඥාතීන්ගේ ආත්ම ගෞරවයටත් සමස්ත සමාජයටත් ඇතිවන බලපෑම පිළිබඳ නිසි විමසුවකින් පසුව ය.මේ අනුව අප රටේ තත්වය පිළිබඳව අපි යළි යළිත් සිතාබැලිය යුතුය.

ඒ කෙසේ හෝ ඇයට සිදු වූ අපරාධය මුල්කොට ස්ත‍්‍රියට එරෙහි ලිංගික ප‍්‍රචණ්ඩත්වය පිටුදැකීම සඳහා ගාමක බලවේගයක් පැන නැගුණු අතර පසුව ඇය ලොව පුරා ප‍්‍රසිද්ධ වී ඇත්තේ ‘‘නිර්භයා’’ යන ආරූඪ නමකිනි. පසුව ඇයට සිදු වූ මෙම අපරාධය මුල්කොට බී.බී.සී. ආයතනය මඟින් නිර්භයා ඉන්දියාවේ දියණිය - Nirbhaya India's Daughter යනුවෙන් වාර්තා චිත‍්‍රපටයක් ද නිපදවා ඇත.

කෙසේ හෝ ඉන්දියානු තරුණියකට සිදු වූ මේ කෲරතර අපරාධය අප රටේ කොටකෙතන ස්ත‍්‍රී සමූහ ඝාතනය මෙන් තවත් ඛේදවාචකයක් පමණක් වීමට ඉඩ නොදී සමස්ත ඉන්දියානු ජනතාව සහ සමස්ත ස්ත‍්‍රී පරපුරේ යහ පැවැත්ම වෙනුවෙන් යම් ප‍්‍රබල පියවරක් ගැනීමට හැකිවීම මඳ හෝ සැනසුමට කරුණකැයි සමාජ විශ්ලේෂකයෝ කියති. එමෙන්ම මෙම අපරාධකරුවන් සිව්දෙනා පෝරකයට යැවීමත් සමඟම ඉන්දියානු ස්ත‍්‍රීත්වයට එරෙහිව එල්ල වන ප‍්‍රචණ්ඩත්වය අංශු මාත‍්‍රිකව හෝ අවම වනු ඇතැයි විශ්වාස කරයි.



දමයන්ති ගමගේ

වර්තමාන සමාජයේ සුලබම රෝග අතරින් ආතති හිසරදය(Tension Headaches)ට හිමි වන්නේ මුල් තැනකි. සිතට කුමක් හෝ පීඩාවක් දැනුණු සැනින් වැළඳෙන එම හිසරදය අද වන විට බොහෝ දෙනෙකු ගේ එදිනෙදා කටයුතු අඩාල සහ අක්‍රමවත් කරවීමට තරම් ප්‍රබල වී තිබේ. එනිසාම අද පැරසිටමෝල් ගණයේ වේදනා නාශක පෙති පැකට්ටුද බොහෝ දෙනෙක් තම අත්බෑග් තුළ පවා රඳවාගැනීමට පුරුදු වී සිටිති. එහෙත් එම පෙති ඒ  හිසරද තත්වයන්ට නිශ්චිත ප්‍රතිකාර නොවනුයේ ඒවා මගින් තාවකාලික සහනයක් හිමි වුවද යළි දැඩි මානසික ආතතියක් පිවිසි සැනින් එම හිසරදය පෙර පරිදිම යළි ඉස්මතු වී ඒමය. ඒ අනුව අද සමාජයේ බොහෝ දෙනකු තුළ පවතින හිසරදය සහ වේදනා නාශක පෙති භාවිතය අතර නොබිඳිය හැකි සබඳතාවක් ගොඩ නැගී තිබේ.

එහෙත් මා ඉහත සඳහන් කළ ආතති හිසරදයේ සිට අපට එදිනෙදා ජීවිතයේ වැළඳෙන නොයෙකුත් රෝග පීඩා සඳහා ඖෂධ භාවිතයකින් තොරව නිශ්චිත සුවපත් බවක් ලබා දීමේ හැකියාවක් උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීතය සතුව පවතින බව ඔබ මෙතෙක් දැන සිටියාද?

පෙරදිග සංගීතයේ එන ‘රාගය’ සාමාන්‍ය වශයෙන් නිර්වචනය කළ හැක්කේ යම් මනෝ භාවයක්, හැඟීම් සමුදායක් සෞන්දර්යාත්මක ලෙස ප්‍රකාශ කිරීම පිණිස යොදා ගනු ලබන නාද රටා සහ ස්වර සංකලනයයි. එහෙත් උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීතය පිළිබඳව මානව විද්‍යාත්මකව විමසා බැලීමේ දී ඉන් ඊට වඩා ගැඹුරු දාර්ශනික හරයක් ඉස්මතු කර ගත හැකිවෙයි. එනම් ක්‍රි.පූ.1500- 500 දක්වා අතීතයකට දිව යන ඉතිහාසයකට යොමු වන පූර්ව වෛදික යුගයේ ඇරඹුණු වේදමන්ත්‍ර (Vedic chants) වල සිට විකාශනයට සංවර්ධනයට සහ පරිනාමයට ලක්වූ විශ්වයේ පවත්නා අනේක විධ ශබ්ද සහ නාද රටා සෞන්දර්යාත්මක ආරෝපණයකට ලකිරීම් තුළින් මෙම භාරතීය රාගධාරී සංගීතය බිහි වී ඇති බවය. අප ජීවත්වන විශ්වයේ පවත්නා අනන්ත අපරිමාන ශක්ති ප්‍රභවයන් අතීතයේ විසු මහා ප්‍රඥා සම්පත්තියක් සේම සුවිශේෂ ප්‍රතිභාවක් සහ සංගීත රසඥතාවයන් ගෙන් යුතු සෘෂිවරුන් විසින් බිහි කරන ලද මෙම රාගධාරී සංගීත සම්ප්‍රදාය මිනිසාට සොබාදහම හා ඒකාත්මික වීමේ නිවැරදි මං පෙතක් ලෙස සහ විෂය පථයක් ලෙස ප්‍රකට වී ඇත. ලොව බොහෝ සංගීත සම්ප්‍රදායන්ට පුර්වගාමී සහ ආධ්‍යාත්මික ලක්ෂණ වලින් සපිරි මෙම රාගධාරී සංගීත සම්ප්‍රදායට සොබාදහම ආමන්ත්‍රණය කිරීමේ විස්මිත හාස්කම් බලයක් ඇතැයි විශ්වාස කෙරේ.

නිදසුනක් ලෙස දීපක් නම් රාගය(raag Deepak)ඉතා  නිවැරදි ලෙස ගායනා කිරීමෙන් හෝ වැයීමෙන් උණුසුම ද මේග් මල්හාර් (raag megh malhar)නම් රාගය ඉතා නිවැරදි ලෙස ගැයීමෙන් හෝ වැයීමෙන් වර්ෂාවද ලබා ගත හැකි බවට ද විශ්වාසයක් පවති.

ක්‍රිස්තු වර්ෂ දහසය වන සියවසේ අගභාගයේ ඉන්දියාවේ මෝගල් අධිරාජ්‍යය පාලනය කළ නරපතියා වන අක්බර් රජු (මෙම රජුගේ පුරාවෘත්තය සහිත ටෙලි නාට්‍යයක් මේ දිනවල විකාශය කෙරේ) සමීපයේ හින්දුස්ථාන් සංගීත නිපුනයකු වන තාන් සෙන් සහ ඔහුගේ ගුරුවරයා වන ස්වාමි හරිදාස් උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීතයේ එන මෙම හාස්කම් බලය මනාව ඔප්පු කළ බවට ඓතිහාසික සාක්ෂි තිබේ.

මේ තත්වය යටතේ භාරතීය රාගධාරී සංගීතය මුල් කොට මිනිසුන් තුළ ඇති කායික මානසික විෂමතාවයක් සමනය කිරීමේ හැකියාව(healing) පිළිබඳව අද ද ඉන්දියාවේ නවීන විද්‍යාත්මක පර්යේෂණ සිදු කෙරේ. මෙහිදී එක් පාර්ශවයක් සංගීත මාධ්‍යය ඇසුරු කරමින් ද තවත් පාර්ශවයක් ධවනි විද්‍යාව (phonetice phonology) මුල් කොට ගෙනද පර්යේෂණ මෙහෙයවති. මෙය පුරාතන භාරතීයයන් හඳන්වන ලද්දේ නාද යෝග ලෙසිනි. මේ සඳහා ගත හැකි සරළම නිදසුන වනුයේ ස-රි-ග-ම-ප-ධ-නි-ස යනුවෙන් සප්ත ස්වරය ආරෝහණ ලෙස හඬ නැංවීමේදී යමකු තුළ ස්වභාවිකව ඇතිවන මානසික උද්දීපනය ස-නි-ධ-ප-ම-ග-රි-ස යනුවෙන් අවරෝහණ ලෙස හඬ නැංවීමේ දී අවම වී යාමය.

පසුගිය කාලයේ දී ඉන්දියාවේ සංගීත චිකිත්සක පර්යේෂණ ආයතනයක් විසින් අධික රුධිර පීඩනයෙන් පෙළෙන රෝගීන් සිය දෙනකුගේ එම රුධිර පීඩන මට්ටම මනින අතරේ ඔවුන්හට පැයක පමණ කාලයක් උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීත සම්ප්‍රදායට අයත් හංසද්වනි නම් රාගය (Raag Hansadhwani) අයත් සංගීත ඛණ්ඩයක් ඇසීමට ඉඩ සලස්වන ලදී. එම සංගීත ඛන්ඩය ශ්‍රවණය කිරීමෙන් පසු ඔවුන්ගෙන් හැත්තෑ  තුන් දෙනකු තුළ තිබූ අධික රුධිර පීඩන තත්වය සාමාන්‍ය තත්වයට පත්ව ඇති බව අනාවරණය විය. මෙහි දී උත්තර භාරතීය රාගධාරී සංගීතය චිකිත්සක ක්‍රමයක් ලෙස යොදා ගැනීම සම්බන්ධයෙන් වර්තමානයේ කැපී පෙනෙන විද්වතකු ලෙස නවදිල්ලියේ හරි නගර් හි සංගීත චිකිත්සාව පිළිබඳ නාද මධ්‍යස්ථානයේ සභාපති වෛද්‍ය ටී.වී.සායි රාම් විශේෂයෙන් කැපී පෙනෙයි.

දැනට භාරතයේ සිදු කෙරී ඇති පර්යේෂණ අනුව මා ඉහත සඳහන් කළ මානසික ආතතිය මුල්කොට ගත් හිසරදය වලක්වා ගැනීම පිණිස ඉහත සඳහන් කළ හංසද්වනී රාගයට අමතරව ඩර්බාරි කානඩා (Raag Darbari kangda) කමාජ් (raag Khamaj) පූරියා (Raag Pooria) වැනි රාග සම්බන්ධ ගායන වාදන යොදා ගත හැක. මීට අමතරව හිසරදය මුල්කොට ගත් ශරීරයේ ඉන්ද්‍රිය වේදනා සහ දුබලතා දුරු කරවන රාගයක් ලෙස මාල්කවුන්ස් (Raag malkauns) යොදා ගත හැක. මේ සම්බන්ධයෙන් ප්‍රායෝගික අත්දැකීමක් ලැබිමට කැමති ඔබට අන්තර්ජාලයේ youtube වෙබ් අඩවිය ඔස්සේ ඉහත සඳහන් රාග ආශ්‍රිත ගායනවාදන රැසකට කන් දීමට පුළුවන; එය සැබැවින්ම හිසරදයට පමණක් නොව කායික මානසික රෝග රැසකට මුල්වන මානසික පීඩාව, ආතතිය දුරලන ක්ෂණික මනෝ චිකිත්සක ප්‍රතිකාරයක් බව මම පෞද්ගලිකව ද අත් දැක ඇත්තෙමි. එමෙන්ම එය පැරසිටමෝල් පානයේදී මෙන් නැවත නැවතත් මතු වන හිසරදයක් නොවනුයේ එම රාග ශ්‍රවණය කිරීමට හුරු වීමෙන් ඊට මුල් වූ මානසික ආතතියද කෙමෙන් පහව යන බැවිනි.

Hari om (Raga Malkauns ) From film ‘Baiju Bawra’  යන සෙවුම ඔස්සේ අන්තර් ජාලයට පිවිසෙන ඔබට බයිජු බව්රා නම් හින්දි චිත්‍රපටයේ එන සංගීත චිකිත්සක බලයක් ඇති ගායනයකට සහ ඊට අදාල රූප රාමු පෙළකට යොමු වීමට අවකාශ ලැබේ. එම සුවිශේෂි ගායනය ඉදිරිපත් කරනුයේ ලෝක ප්‍රකට භාරතීය ගායක මොහොම්මද් රාෆි විසිනි.

තවත් රෝග සඳහා සංගීත චිකිත්සක ප්‍රතිකාර ඉදිරියේ දී බලාපොරොත්තු වන්න.

ශාස්ත්‍රපති වාද්‍ය නිපුන් තිසුන් කෝවිද වෛද්‍යරත්න
දුශ්‍යකලා , සැලසුම්කරණ සහ ප්‍රාසංගික කලා අධ්‍යයන අංශය, කැලණිය විශ්ව විද්‍යාලය, කැලණිය

ලොව වයස්ගතම පිරිමි පුද්ගලයා ලෙස සැලකෙන ඉන්දුනීසියානු ජාතික සොදිමේජෝ නම් පුද්ගලයා මිය ගොස් ඇත. මධ්‍යම ජාවා ප්‍රදේශයේ වාසය කළ ඔහු ම්බාහ් ගොටෝ නමින්ද  හැඳින්වූ අතර  මියයන විට වයස අවුරුදු 146කි.

1870 දෙසැම්බර් මස උපත ලැබූ ඔහු තම සහෝදර සෙහෝදරියන් දස දෙනාටත් සිය බිරින්දෑවරුන් 4 දෙනාටත් වඩා වැඩි කලක් ජීවත්වී ඇත.

උපත් පිළිබඳව ඉන්දුනීසියාවේ සටහන් තැබීම ආරම්භ වි ඇත්තේ 1900දී නමුත්  සොදිමේජෝ උපත ලබා ඇත්තේ ඊට පෙර බව ඉන්දුනීසියා බලධාරීන්ද සඳහන් කර ඇත.







Page 5 of 9

IMAGE

තම රෝගය අමතක කර රෝගියෙකු බේරා ගත් හිත හොඳ දොස්තර

IMAGE 2017 May 28 17:31
  විශේෂඥ ශල්‍ය වෛද්‍ය උදයංග ශාමින්ද මැදගොඩ හෙට්ටි, පසුගිය සති අන්තයේ සිට මෙම සතියේ මුල් දින...
Views - 730

මිහිඳු හිමි දෙවනපෑතිස් හමුව සිදුවූයේ සැණකෙළි බිමකදී ද?

IMAGE 2017 May 26 13:18
පොසොන් පුන් පෝ දිනක මිහින්තලා පර්වතය අභියසදී සිදු වූ මිහිඳු හිමි -  දෙවනපෑතිස් රජු හමුව අහඹු...
Views - 733

මිනිසුන් ගංවතුර අනතුරුවලට ලක්වන හැටි දැන ගනිමු

IMAGE 2017 May 26 11:36
ගංවතුරින් ඇතිවන ආපදා ප්‍රධාන වශයෙන් කොටස් දෙකකට බෙදිය හැක. ඒ ජීවිත සහ දේපළ හානි වශයෙනි....
Views - 1752

ප්‍රින්සිපල් සර් මට ඕන නැති තට්ටු දානවා

IMAGE 2017 May 24 09:00
මම වැඩකර කර ඉද්දිත් ප්‍රින්සිපල් සර් මගේ පිට අතගානවා. පිටට තට්ටු දානවා. එක දවසක් කබඩ් එකේ...
Views - 11307

ජ්‍යෙතිෂ මිතුරා කාලගුණ අනාවැකි හරියටම කියූ හැටි

IMAGE 2017 May 23 11:20
මා කාලගුණ විද්‍යා දෙපාර්තමේන්තුවේ සේවය කරන අවදියේ දුරකථන මගින් වරින් වර කාලගුණික තොරතුරු...
Views - 4730

මඟුල් දා රෑ ඥාතීන් ඇවිත් මනාලිය පැහැරගෙන ගිහින්

IMAGE 2017 May 22 13:53
මීගමුව කොච්චිකඩේ ප්‍රදේශයේ හෝටලයක මධුසමය ගෙවමින් සිටි මනාල යුවලක මනාලිය මංගල රාත්‍රියේදීම...
Views - 6295

Please publish modules in offcanvas position.