Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - lakbimaonline@gmail.com youtube
Coss Ear2
lakbima.lk
COSS Ear 1
                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්     

පෞද්ගලික රූපවාහිනී නාලිකා මේ රටේ ඇති කළ වෙනස තුළ බිහි වූ ප්‍රබල චරිතයක් තමයි තනුජා ජයවර්ධන කියන්නේ “සිරස” හා තනුජා අතර තිබුණේ වෙන් කරන්න බැරි තරම් ලොකු බැඳීමක්. ඒත් පසුගියදා හදිසියේම ඒ බැඳීම බිඳිලා ගියා. තනුජා සිරස මාධ්‍ය ජාලයෙන් ඉවත්වීමට ගත් තීරණයයි ඊට හේතු වුණේ. 
 
සිරසයි තනුජයි කිව්වම හරියට ගහයි ‍පොත්තයි වගේ. ඒ තරමට එකට බැඳී හිටපු ඔබ එකවරම සිරසින් ඉවත් වෙනවා. මොකක්ද ඒකට හේතුව? 
මම නොවැම්බර් 30 වැනිදා මගේ ඉල්ලා අස්වීමේ ලිපිය කළමනාකාරීත්වයට බාර දුන්නා. දෙසැම්බර් 6 වැනි දින  තමයි එය අනුමත කෙරුණේ. දෙසැම්බර් 6 වැනිදා පටන්  මම සිරස මාධ්‍ය ජාලයේ නැහැ. මම සිරසින් ඉවත් වුණේ හේතු කිහිපයක්ම නිසා. සමහරක් දේවල් මට මේ මොහොතේ මාධ්‍යයට කියන්න බැහැ. 
 
සිරසින් ඉවත්ව යන විට ඔබ මාධ්‍ය ජාලය තුළ කවුරුන් විදියටද වැඩ කළේ? 
මම එම්.ටී.වී. හා එම්.බි.සී. ප්‍රවර්ධන අධ්‍යක්ෂ විදියට ඉඳලා MBC මහරාජා broadcasting අධ්‍යක්ෂ හා YFM නාලිකා ප්‍රධානී තනතුරට ගියා. එම තනතුරේ සිටියදී තමයි මම සිරසින් ඉවත් වුණේ. 
 
දශක දෙකකට කලින් රූපවාහිනි නිවේදිකාවක් විදියට “රස රිසි ගී” තුළින් ඇවිත් ඉහළම පුටුවකට ගිය තනුජා හිටි හැටියේ මේ වගේ තීරණයක් ගත්තේ ඇයි? 
මම වසර 19ක් මාධ්‍ය ජාලය තුළ රැඳී හිටියා. ඒ තුළ කතා බහට ලක්වන යමක් කළ බව මා දන්නවා. ඒත් මේ සියලු කටයුතුවලින් ඉවත් වෙලා මගේම දෙයක් ගැන හිතන්න මම කල්පනා කළා. 
 
රැඳී සිටි කටයුතු එක්ක තනුජා හෙම්බත් වුණාද? 
මම හෙම්බත් වන කෙනෙක් නමෛයි. කරන කටයුත්තෙන් තෘප්තිමත් වන කෙනෙක්. වෙනසක් ඕන හින්දයි මා ඉවත් වුණේ. 
 
වෙනත් නාලිකාවකින් මීටත් වඩා ලොකු තනතුරකට ඇරයුම් ලැබුණාද? 
ඒ වගේ ඇරයුම් නම් බොහොමයක් ලැබිලා තියෙනවා. ඔය වගේ හේතුවක් මත මේ වගේ තීරණයක් ගත්තා නම් මීට කලින්ම ඒ තීරණේ ගන්නවානේ. 
 
තනුජා සිරසත් එකක් මොකක් හරි හිත් අමනාපයක් ඇතිවෙලාද මේ තීරණේ ගත්තේ? 
කිසිසේත්ම නැහැ. මගේ ඉල්ලා අස්වීම අනුමත කරන්න ඒ අය පමා කළේ ඒ නිසා. ඉතාම ගෞරවනීය විදියටයි මම සිරසින් ඉවත් වුණේ. 
 
වසර 19ක් රැඳී සිටි තැනින් ඉවත් වෙනකොට ඔබට දුකක් දැනුණේ නැද්ද? 
ලොකු දුකක් දැනුණා. එහෙම වුණේ නැත්නම් තමයි පුදුමේ. මම මේ තීරණය ගත්තේ මාස 1  1/2කට කලින්. ඒ කාලය පුරා මම කළේ හිත හදාගත්ත එකයි. අපිට මේ හැමදේම දාලා යන්න වෙනවා. කිසි දෙයක් සදාකාලික නැහැ. මම ඒ සත්‍ය වටහාගෙන හිත හදාගෙනයි මේ තීරණය ගත්තේ. 
 
අලුත් වෙනසක් වෙනුවෙන් නේද මේ තීරණේ ගත්තා කිව්වේ? 
ඔව්. 
 
වෙනත් නාලිකාවකට යාම ගැන ස්ථිර අදහසක් නැත්නම් සිරස එක්ක අමනාපයකුත් නැත්නම් මේ තීරණය ගත්තේ තමන්ගේම මාධ්‍ය ආයතනයක්වත් අරඹන්නද? 
(හිනැහි) අයියෝ මම එච්චර සල්ලි කාරියක් ‍නෙවෙයිනේ. 
 
එහෙනම් හැමදේම අතෑරලා පතිකුලයටවත් යන්න හදනවාද? 
මාධ්‍ය කලාව කියන්නේ මගේ ජීවිතය. විවාහ වෙන්න එයින් ඉවත් වනවා නම් ඉතින් මම බඳින කෙනා මම මේ ක්ෂේත්‍රය තුළ ඉන්නවට අකමැති වීමනේ හේතුව වෙන්න ඕනේ. මම බොහොම ස්වාධීන  ගැහැනියක්. ඔය වගේ අදහස් තියෙන, මට සීමා පනවන කෙනෙක්ව මම තෝරා ගනී කියලා ඔයා හිතනවාද? 
 
එහෙනම් මොකක්ද මේ අලුත් වෙනස? 
ඒක මම ළඟදීම ‘රිද්මට’ කියන්නම්. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක
ඡායාරූපය - තුෂාර සංජීව

නව පරපුරේ සංගීතවේදියකු වන ඉරාජ් වීරරත්න මීට මාස කිහිපයකට පෙර නිර්මාණය කළ දැණුනා නම්වූ මියුසික් වීඩියෝව බොහෝ සෙයින් ආන්දෝලනයට තුඩුදුන්  එකක් බවට පත්වුණා. ඊට හේතුව වුණේ එම මියුසික් වීඩියෝව ප්‍රවීණ සංගීතවේදී ආචාර්ය වික්ටර් රත්නායකයන්ගේ පෞද්ගලික ජීවිතයේ ඇතැම් සිදුවීම් අළලා නිර්මාණය වූවක් බව බොහෝදෙනාගේ අදහස වූ නිසයි. වික්ටර් රත්නායකයන්ගේ දෙවැනි විවාහය හේතුවෙන් ඔහු සමග මේ වන විට අමනාපයෙන් පසුවන ඔහුගේ වැඩිමහල් පුත් ජයන්ත රත්නායක පවා මෙම මියුසික් වීඩියෝව සම්බන්ධයෙන් මාධ්‍ය හරහා ඉරාජ්ව දැඩි ලෙස විවේචනයට ලක් කළා.
කෙසේ වෙතත්  මීට දින කිහිපයකට පෙර සිය ෆේස්බුක් පිටුව වෙත ඔහු සහ ජයන්ත එකට සිට ගත් ඡායාරූපයක් මුදාහරිමින් ඉරාජ් ඊට කෙටි සටහනක්ද ඇතුළත් කර  තිබුණා. එහි සඳහන් වුණේ වික්ටර් රත්නායකගේ  පුතණුවන් වන අපේ ජයන්ත රත්නායක අයියාව හමුවුණා අද තිබුණ Event එකකදී. ගොඩක් වටින දේවල් කතා කළා ලාංකීය සංගීතය ගැන යනුවෙන්. ඉතා ඉහළ අවධානයක් හිමිකර ගත් මෙම ඡායාරූපයෙන් පසු ඉරාජ්, ඔහු සමග ජයන්ත රත්නායක කළ කෙටි සංවාදයක්ද සිය ෆේස්බුක් ගිණුම වෙත මුදාහැර තිබුණේ ඉරාජ්ව දැඩි ලෙස විවේචනයට ලක්කළ ජයන්ත දැන් ඉරාජ් සමග එකට ගමනක් යාමට සැරසෙනවාද යන සැකය පවා ඇතැමුන්ගේ සිත් තුළට ඇතුළු කරමිනුයි. මේ ගැන ඇත්ත නැත්ත දැන ගැනීම සඳහා 'රිද්ම' අපි ජයන්ත රත්නායක  සංවාදයකට එක්කාසු කරගනිද්දී ඔහු තමන් සහ සිය සොහොයුරා වන ලෙලුම් රත්නායකට එල්ල වූ තහනමක් ගැනත් කිසිවකු නොදන්නා තතු අප වෙත හෙළි කළා.
 
මොකක්ද මේ හිටිහැටියේ වැටුණා කියන තහංචිය?
අපේ තාත්තාගේ ගීත සම්බන්ධයෙනුයි අපට ඒ තහංචිය වැටිලා තියෙන්නේ. තාත්තා නීතිඥයකුගේ මාර්ගයෙන් පසුගිය දවසක අපට ලිපියක් එවලා තිබුණා මටත්, මගේ මල්ලි ලෙලුම්ටත් තාත්තාගේ ගීත මින් ඉදිරියට ගායනා කිරීම තහනම් කරලා.
 
ඔය කියන තහනම ඔබේත්, ලෙලුම්ගේත්  කලා ජීවිතවලට විශාල බලපෑමක් එල්ල කරාවිද?
මම හිතන්නේ නැහැ එහෙම වේවි කියලා. මොකද අපි මෙච්චර කාලයක් තාත්තාගේ ගීත ගායනා කරලා ‍නෙවෙයි මුදල් හම්බ කළේ. මා ගැන කියනවා නම්  මම උත්සව ආදියට සංගීතය සපයන්න සහභාගි වුණාම බොහෝ ගායකයන්ගේ ගීත ගායනා කරනවා. ජෝතිපාල, එම්.එස්. ප්‍රනාන්දු පමණක් ‍නෙවෙයි ජගත් වික්‍රමසිංහ, කසුන් කල්හාර වැනි ගායකයන්ගේ ගීතත් ගායනා කරනවා. මම වික්ටර් රත්නායකගේ  පුතා බව දැන ගත්තාම තමයි හුඟදෙනෙක් දිගටම තාත්තාගේ ගීත මගෙන් ඉල්ලන්නේ.
 
හිත් අමනාපකම් ඇතිවෙන්න කලින් ඔබ ඔබේ පියාගේ ප්‍රසංගවලට සංගීත අධ්‍යක්ෂණයෙන් දායක වුණා. දැන් ඒවාට සම්බන්ධ නොවීමත් එක්ක ඔබේ ජීවිතේ මොන විදිහේ වෙනසක්ද ඇතිවෙලා තියෙන්නේ?
ඒක මගේ ආර්ථිකයටත් අද වෙද්දී බොහොම තදින් බලපාලා තියනවා. ඉස්සර තාත්තාගේ හැම ප්‍රසංගයක්ම  මම තමයි සංගීතවත් කළේ. අපි අතර ඇතිවූ ප්‍රශ්නයෙන් පස්සේ ඔහුගේ ප්‍රසංග මට නොලැබි ගියා. මම මාස 11කින් කිසිම ප්‍රසංගයකට සංගීත අධ්‍යක්ෂණයෙන් දායක වෙලා නැහැ.
 
පියාගේ සෙවණැල්ලෙන් මිදිලා වෙනම ගමනක් ගියා නම් අද ඔබට ඔය විදියේ අත්දැකීම්වලට මුහුණදෙන්න සිදුවෙන්නේ නැහැ නේද?
මටත් වුවමනා නම් අද ඉන්න සමහර සංගීතඥයෝ වගේ රැල්ලට යන්න තිබුණා. නමුත් මම කවදාවත් එහෙම කළේ නැහැ. මොකද වික්ටර් රත්නායකගේ පුතා කියන ගෞරවය තියන්නයි මම හැමවිටම උත්සාහ කළේ.
 
ඔබ සමග ගත් ඡායාරූපයක් සහ ඔබ සමග කළ සංවාදය පසුගිය දිනෙක ඉරාජ් වීරරත්න ඔහුගේ ෆේස්බුක් ගිණුමට මුදාහැර තිබුණා. ඒ කියන්නේ ඉරාජ් එක්ක ඔබේ තිබුණු හිත් අමනාපකම් දැන් දුරුවෙලා ගිහින්ද?
මම මොකටද ඉරාජ් එක්ක අමනාප වෙන්නේ? ඔහු සමග තරහා වෙන්න මට කිසිම හේතුවක් නෑ.
 
ඔබේ පියාගේ කතාව බව හඟවන මියුසික් වීඩියෝවක් මෑතකදී ඉරාජ් නිර්මාණය කළ අවස්ථාවේ ඔබම තමයි මාධ්‍ය ඔස්සේ ඔහුගේ පතුරු හැරියේ. ඒ කියන්නේ එදා ඔබ කළේ බොරුවක්ද?
කිසිසේත්ම නැහැ.  මම ඉරාජ් ගැන එදා හිටපු ස්ථාවරයේම තමයි අදත් ඉන්නේ. මම අදත් කියනවා ඉරාජ් කියන්නේ බිස්නස් කාරයෙක් මිස සංගීතඥයෙක් නමෛයි කියලා. ඉරාජ්ලාගේ සංගීතය ගැන මට තිබුණු විවේචනය අදත් වෙනස් වෙලා නැහැ. ඉරාජ් වගේ අය තාක්ෂණය අතින් ඉදිරියෙන් ඉන්නවා. හැබැයි ඔවුන්ගෙන් ක්‍ෂේත්‍රයට කිසිම ගුණාත්මක දෙයක් ලැබෙන්නේ නැහැ. කොටින්ම කියනවානම් ඒ සංගීතයේ මෙලෝ රසයක් නෑ. ඉරාජ් ගත්තොත්, ඔහු ඕනෑම දෙයක් විකුණලා මුදල් හම්බකර ගන්න තමයි බලාගෙන ඉන්නේ.  සමහරවිට මා සමග කරපු සංවාදයේ වීඩියෝවෙනුත් ඔහු මුදල් හම්බ කර ගනීවි.
 
ඔබ දැන දැනම ඔබත් ඉරාජ්ට අහු වුණාද?
අ‍පොයි නැහැ. 'අයියේ මම මේක වීඩියෝ කරනවා' කියලා මට කියලයි ඉරාජ් සහ මගේ සංවාදය වීඩියෝ ගත කර ගත්තේ. ඒක මගේ අවසරය ඇතිව කරපු දෙයක්.
 
ඔය විදිහට සංගීතය පැත්තෙන් දෙපිලක සිටියදී  ඔබට ඉරාජ් එක්ක ඔයතරම් සුහදතාවක් ඇතිවෙන්න තරම් හේතුව මොකක්ද?
ඉරාජ් එක්ක විතරක් ‍නෙවෙයි මම හැමෝම එක්ක සුහදශීලීව ඉන්න කෙනෙක්. ඉරාජ් වෘත්තීය ජීවිතයේදී කරන දේවල් ගැන මට විවේචනයක් තියෙන බව ඇත්ත. හොරෙක් වුණත් තමන්ගේ ළමයින්ට කන්න අඳින්න දෙන්නනේ හොරකම් කරන්නේ. ඒත් පෞද්ගලික ජීවිතයේදී ඔහු එක්ක තරහ වෙන්න තරම් හේතුවක් මට නැහැ. ඉරාජ් විතරක් ‍නෙවෙයි භාතිය-සන්තුෂ් 
ඇතුළුව ඒ පරපුරේ බොහෝ අය මම බොහොම සුහදව ආශ්‍රය කරනවා. ඔවුන් එක්ක මගේ කිසිම පෞද්ගලික තරහක් නැහැ.
 
ඉරාජ්ගේ මිසියුසික් වීඩියෝව දැකපු වෙලාවේ සංගීතඥයෙක් විදිහට ‍නෙවෙයි වික්ටර් රත්නායකගේ පුතෙක් විදිහට ඔබට වේදනාවක් දැනුණේ නැද්ද?
තාත්තා ඔහුගේ ගෙදර තිබුණු අපේ ඡායාරූප පවා නගර සභාවේ කුණු ලොරියට  විසි කළා කියලා අපට ආරංචි වුණා. ඔහු අපිත් සමග ගත කරපු යටගියාව දැන් සම්පූර්ණයෙන්ම අමතක කරලයි තියෙන්නේ. මොකද එක් කාන්තාවක් විතරයි දැන් ඔහුගේ ලෝකයේ ඉන්නේ. මම, මගේ අම්මා සහ සහෝදර සහෝදරියන් ඔහු වෙනුවෙන් විශාල කැප කිරීම් කරපු බව දැන් ඔහුට අමතකයි. නමුත් තාත්තා අපට මොනදේ කළත් ඉරාජ්ගේ මියුසික් වීඩියෝව දැකපු වෙලාවේ මගේ හිතට විශාල කේන්තියක් ආවා.
 
ඉරාජ්ගේ මිසියුක් වීඩියෝව නිසා ඔබටත් යම් යම් අවස්ථාවලදී අමිහිරි අත්දැකීම්වලට මුහුණදෙන්න සිදුවුණාලු නේද?
ඔව්. ඒ වීඩියෝව දැකපු හුඟක් අයත් තාත්තාව විවේචනය කිරීම නවත්වලා ඔහුට අනුකම්පා කරන්න පටන් ගත් බවකුත් පෙනුණා. වික්ටර්ට මෙහෙම වුණේ දරුවෝ සලකපු නැති නිසායි කියලත් සමහරු කියන්න වුණා. අපි අපේ ප්‍රසංගවලට අනුග්‍රාහකයෝ හොයද්දී අපි තාත්තාට සැලකුවේ නැති පුත්තු කියලා සමහර ආයතන අපිව ප්‍රතික්ෂේප කළා. ඒ වගේම තාත්තාට සැලකුවේ නැහැ කියලා ඇතැම් අය අපි එක්ක රණ්ඩු වෙලත් තියෙනවා. මොකද අපි තාත්තාට සලකපු බව හුඟක් අය දන්නේ නැහැ.
 
මේ යන විදිහට කවදාහරි ඔබ ඉරාජ් එක්ක වුණත් ගීතයක් නිර්මාණය කරන්න බැරි නැහැ කියලත් සමහරු මුහුණු ‍පොතේ සඳහන් කරලා තිබුණා. ඔබට මොකක්ද ඒ ගැන කියන්න තියෙන්නේ?
ඔව්, එහෙම වෙන්න පුළුවන්. හැබැයි ගීතයේ පද රචනාව සහ සංගීතය මොන වගේද කියලා බලලා ඒ ගීතය මට ගායනා කරන්න සුදුසු විදිහේ එකක් නම් විතරයි මම එවැනි ආරාධනාවක් බාර ගන්නේ.
 
කිෂාන් කනංකෙ

නිවෙස්වලට කඩාවැදී ගෙහිමියන්ට වින පමුණුවන භූතයන් ගැන අපි කොතෙකුත් අසා ඇත්තෙමු. එහෙත්, කිසිවකුටත් නොදැනෙන සේ රාත්‍රී කාලවල නිවසට ඇතුළු වී ගෙහිමියන්ට හසුවන තැනක රුපියල් දහසේ මුදල් නෝට්ටු තබා රහසිගතව පිටට යන ත්‍යාගශීලී භූතයකු පිළිබඳව ඔබ මින් පෙර අසා නොමැතිවාට සැක නැත. එහෙත් කෙසේවත් නොසිතූ පරිදි මටද ඒ විස්මිත පුවත අසන්නට ලැබුණේ පැල්මඩුල්ල ප්‍රදේශයේ කාන්තාවකගෙන් ලැබුණු දුරකථන ඇමතුමකිනි.
අපේ අම්මා ඉන්න කාමරේට තමයි ඔය භූතයා ඔහොම සල්ලි ගෙනත් තියන්නේ. මාසෙකට සැරයක් දෙකක් අම්මා උදේ නැගිටලා බලනකොට අම්මා නිදාගන්න ඇඳේ කොට්ටේ යට හරි, එහෙම නැත්නම් ඒ කාමරේ තියෙන ටී‍පෝ එක උඩ හරි රුපියල් දාහේ කොළයක් තියනවා. හැබැයි අම්මා කියන්නේ ඒවායින් පින්දහම් කරනවා හැරෙන්න වෙන මුකුත්ම කරන්න බැරිලු. ඒත් තවමත් අපි මේ කතාව කිසිම කෙනෙකුට කියලා නැහැ. අනික මෙහෙම කතාවක් කිව්වට කිසිම කෙනෙක් විශ්වාස කරන එකකුත් නැහැ. එම කාන්තාව කීවාය.
ඉනික්බිතිව ඇය වැඩිදුරටත් කියා සිටියේ භූතයකුගෙන් හෝ එලෙස වරින් වර මුදල් ලබාගැනීමේ වරදක් නොමැති මුත් ඒ භූතයා කවරෙක්ද? යන්න සහ එම මුදල් ගැනීමෙන් තම පවුලට නපුරක් අයහපතක් සිදුවේද යන්න නිරාකරණය කර ගත නොහැකිව තමන්, තම සැමියා සේම දියණියන් දෙදෙනා ඉමහත් මානසික තිගැස්මකට ලක්ව හිඳින බවය.
ඒ අනුව එවැනි සංසිද්ධියක් විමර්ශනය කිරීම පිණිස ඒ සම්බන්ධ ස්ථානීය ගවේෂණයක් කළ යුතු බව ඇයට දන්වා සිටි මම ඒ පවු‍ලේ සැමගේ ‍පොදු අනුමැතිය මත පසුගිය දිනයක පැල්මඩුල්‍ලේ පිහිටි ඔවුන්ගේ නිවෙස බලා පිටත්වීමි.
රත්නපුරය හරහා වැටීගත් කොළඹ බදුල්ල ප්‍රධාන මාර්ගයේ සිට කිලෝ මීටරයක පමණ දුරින් පිහිටි එම නිවස අවට වූයේ වගුරු බිමකි. ඒ අවට අතහැර දමන ලද මැණික් පතල් කිහිපයක්ද දක්නට තිබිණ. අවට ප්‍රදේශයේ පැවැති තෙත් බව කොතෙක්ද යත් එම ගෙමිදු‍ලේ පවා මීවන කුලයේ ශාක සරුවට වැවී තිබෙනු දක්නා ලදී.
එම නිවසේ ගෘහපතියා වයස අවුරුදු පනස් පහක පමණ අයකු වූ අතර ඔහු කලින් කලට විවිධ සුළු ව්‍යාපාරවල යෙදී ඇති බව මට දැනගත හැකි විය. බිරිඳ ඔහුට වඩා පස් වසරකින් ළාබාල වූ අතර වයස අවුරුදු විස්ස, දහසය සහ දහතුන යන වයස් කාණ්ඩවල දියණිවරු තිදෙනෙක් එම නිවසේ වූහ.
කුඩා කාමර තුනකින් යුතු එම නිවසේ එක් කාමරයක් එම යුවළ සඳහා වෙන්ව තිබිණ. ඊළඟ කාමරය දියණියන් තිදෙනා පරිහරණය කළ අතර එම බිරිඳගේ මව එහි අනෙක් කාමරයේ පදිංචිව සිටියාය. ගෙහිමියන්ගේ අවසරය මත එම නිවසට පිවිසි මා එහි සැකැස්ම විමසා බැලූ අතර මගේ විශේෂ අවධානයට ලක්වූයේ එම වියපත් කාන්තාව ජීවත් වූ කාමරයයි. ඒ කාමරයේ එක් මුල්ලක් හසුවන සේ බිත්තියේ සවි කෙරුණු රාක්කයක් මත කුඩා බුද්ධ ප්‍රතිමාවක් සහ විෂ්ණු, කතරගම, සමන් සහ පත්තිනි යන දෙවිවරුන්ගේ රාමු කරන ලද කුඩා චිත්‍රද දැකිය හැකි විය. එම රාක්කය රතු සහ නිල් ... තිරවලින් වසා තිබිණ.
එම කාන්තාව එම කාමරය තුළ උදය සවස බුදුන් වැඳ පුදන බව මා යන විටද කාමරය පුරා පැතිර තිබූ හඳුන්කූරු සුවඳින් මනාව වටහා ගත හැකි විණි.
මම හැමදාම හවසට බුදුන් වැඳලා පිරිත් කියලා තමයි නිඳාගන්නේ. එක දවසක් මම උදේ නැගිටින කොට මගේ කොට්ට උරේ යට තිබිලා මොකක් හරි කඩදාසියක් වගේ දෙයක් හම්බ වුණා. අත දාලා බලනකොට රුපියල් දාහේ කොළයක්. ඒක දැක්ක හැටියේ මට අදහාගන්න බැරි වුණා. ඊට පස්සේ මේ ළමයින්ගෙනුත් ඇහුවා උඹලා කවුරු හරි මගේ කොට්ටේ යටින් සල්ලි හැංගුවද කියලත්. 
කොහොම හරි පහුවෙනකොට සති දෙක තුනකට සැරයක් මම උදේ නැගිටිනකොට එක්කෝ මේ ටී‍පෝ එක උඩ, එහෙමත් නැත්නම් අර කාපට් එක උඩ අර විදිහටම රුපියල් දාහේ කොළයක් තියනවා. මට කීයටවත් හිතාගන්න බැරි විදිහට. හැබැයි ඉතින් මම ඒවා පින් දහම් වැඩවලට මිසක් වෙන කිසිම දේකට ගත්තේ නැහැ.
වැඩිදුරටත් එම කාන්තාව කියා සිටියේ වරින්වර මෙලෙස තමන්ට රහසින් මුදල් ලබාදෙනුයේ තම මියගිය ඥාතිවරයකු විය හැකි මුත් ඒ කවුරුන්දැයි තමන්ට නිශ්චයක් නොමැති බවය.
ඉන්පසුව එම වැඩිහිටි කාන්තාව, ඇගේ දියණිය සහ දියණියගේ සැමියා සමග වෙන් වෙන්ව කතා බස් කළ මම මින් ඉදිරියට කවර ක්‍රමයකින් හෝ එම නිවස තුළට ගෙනෙන සෑම රුපියල් දහසේ නෝට්ටුවකටම අංකය වෙනම ‍පොතක සටහන් කර ගන්නා මෙන් ඉල්ලා සිටියෙමි. එම වැඩිහිටි කාන්තාවගේ අතට පත්වන රුපියල් දහසේ මුදල් නෝට්ටුවල අංකය විශේෂයෙන් සටහන් විය යුතු බව පැවැසූ මම යළි එලෙස අද්භූත අයුරින් ලැබෙන රුපියල් දහසේ නෝට්ටුවල අංකයන්ද වෙනම සටහන් කොට ගන්නා මෙන්ද ඔවුනට උපදෙස් දුනිමි.
එම ස්ථානීය නිරීක්ෂණයෙන් මාස කිහිපයකට පසුව එම පැල්මඩුල්‍ලේ කාන්තාවගෙන් යළි මට දුරකථන ඇමතුමක් ලැබිණ. එහිදී ඇය කියා සිටියේ මගේ පැමිණීමෙන් පසු එකම දිනකවත් එම භූතයා එලෙස මුදල් ලබා නොදුන් බවය.
මෙහිදී සැබැවින්ම සිදුව ඇත්තේ කුමක්ද? එම වැඩිහිටි කාන්තාව තම දියණිය සමීපයේ එක්තරා අන්දමක සංතෘප්තිමත් දිවි පවෛතක් ගතකරමින් සිටියාය. ඒ ඇගේ එදිනෙදා බොහෝ ඕනෑ එපාකම් ඇගේ දියණිය සහ බෑනණුවන් වෙතින් ඉටුවූ බැවිනි. එහෙත් තමන් විසින් ගතකරනු ලබන ආගමික දිවි පවෛත කෙරෙහි තම දියණිය, බෑණා තුළ සේම ඔවුන්ගේ දියණිවරුන් තුළද නිසි හැඟීමක් තැකීමක් නොමැති බව මුල සිටම වටහාගත් මෙම වැඩිහිටි කාන්තාව තමන්ගේ පින් දහම් කටයුතු සම්බන්ධයෙන් ඔවුන්ගෙන් ලැබෙන සහාය කෙසේවත් ප්‍රමාණවත් නොවන බවද කලක් තිස්සේ සිත තුළ ධාරණය කරගෙන සිටියාය.
එම කාන්තාවට රුපියල් දහසේ නෝට්ටු මවා දෙන 'භූතයා ගේ ක්‍රියාකාරිත්වය එම පවුල හමුවේ ඉදිරිපත් වනුයේ එම කාන්තාවගේ එම ව්‍යාකූල මානසික පසුබිම තුළිනි. මෙහිදී භූතයකු ලෙසින් තමන් සතු රුපියල් දහසේ නෝට්ටු තමන් හමුවේම යළි මවා පෑම ඇය විසින්ම තමන්ටද රහසින් සිදු කර ගනු ලබන යටි සිතේ බලපෑමෙන් සිදුවන ක්‍රියාවකි. මෙම තත්ත්වය විඝටන ආබාධය යනුවෙන් විද්‍යාත්මකව විස්තර කෙරේ.
එහෙත් මෙහිදී නිවසට එන සෑම රුපියල් දහසේ නෝට්ටුවකම අංකය ලියා ගන්නා ලෙස මා ඔවුන්ට දුන් උපදෙස හමුවේ තවදුරටත් එම භූත ක්‍රියාව හෙවත් මුදල් මැවීම කළ නොහැකි බව එම කාන්තාවගේ යටි සිත තේරුම් ගෙන තිබේ. තවදුරටත් මෙම රුපියල් දහසේ මුදල් නෝට්ටුව මැව්වහොත් වැඩ වරදින බව ඇය තම යටි සිතෙන් මතුවන භූතයාට දන්වා ඇත්තේ ඒ අනුවය. 
ඒ කෙසේ හෝ මසකට දෙවරක් වශයෙන් සෑහෙන කලක් තිස්සේ එම භූතයා විසින් එම පවුල හමුවේ මවා පා ඇත්තේ එකම මුදල් නෝට්ටුව හෝ නෝට්ටු දෙක තුනක් බව මගේ පෞද්ගලික හැඟීමය.
 
තිලක් සේනාසිංහ

ඔබටත් ෆේස්බුක් ගිණුමක් තිබෙනවාද? එසේ ගිණුමක් තිබෙනවා නම් ඔබ ඒ සඳහා දවසකට; සතියකට හෝ මාසයකට පැය කීයක් ගතකරනවාද? ඒ කාලය තුළ ඔබ කොතරම් ෆෝස්ටු ඊට එක් කරනවාද? ඒ ෆෝස්ටු වලට ඇතුලත් වන්නේ මොනවාද? ඒවාට ලැබෙන ප්‍රතිචාර කෙතරම් ඉහළ මට්ටමක තිබෙනවාද?

මා ඉහත විමසූ ප්‍රශ්න වලට ඔබගෙන් විවිධ පිළිතුරු ලද හැකිය. එහෙත් ඔබ  ෆේස්බුක් ගිණුම භාවිතා කරන ආකාරය ඔබගේ මානසික සෞඛ්‍යයේ කැඩපතක් සේ සමාජයට හැඟී යා හැකි බව ඔබ නිකමටවත් හිතුවාද?

ෆේස්බුක් ඇතුළු සමාජ ජාල වෙබ් අඩවි භාවිතය මගින් මානසික සෞඛ්‍යය පිළිබඳව සෘජු යමක් කිව නොහැකි වුවද එය භාවිතා කරන ආකාරයෙන් ඔබ පිළිබඳව ඔබ නොදත්; ඔබ නොසිතන බොහෝ දේ අන් අයට කීමට පුළුවන. විශේෂයෙන් මනෝ විද්‍යාව සහ මනෝ වෙද්‍යෙ විද්‍යාව හැදෑරූ අය හට එම අවස්ථාව වැඩිපුර උදාකර ගත හැක.

දවසේ වැඩිම වේලාවක් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියේ රැඳී සිටීම; ඒවායේ ඇති පෝස්ටු විමසමින් ඒවාට Like සහ Comment දැමීම මූලික මානසික අර්බුදයක් සේ සැලකිය නොහැක. එහෙත් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියෙන් බැහැරව සිටිය නොහැකිව යළි යළිත් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියට යොමු වීමට ඔබේ සිත බලකරයි නම් එය ෆේස්බුක් ඇබ්බැහියාව (Face book Addiction) ලෙස හඳුනාගත හැක.  

Face book Addictionයනුවෙන් මානසික රෝගයක් හෝ අර්බුදයක් නොමැත. එහෙත් යමක් කෙරෙහි දක්වන ඇබ්බැහියාව මානසික අර්බුදයක හෝ මානසික රෝගයක ලක්ෂණයක් ලෙස ගත හැකි අතර එසේ නොවුණද එය යමෙකුගේ මානසික සමතුලිතතාවයට බරපතල හානි පමුණුවන්නක් බව කිව යුතුය.

සමහරුන් තමන්ගේ ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවිය මගින් තමන් පිළිබඳ කරුණු අසීමාන්තික ලෙස සමාජගත කිරීමට උත්සාහ දරයි. ගමනක් බිමනක් යාමට හැඩ වැඩ වී තමන්ගේ ඡායාරූපයක් ෆේස්බුක් ගිණුමට දමා ඊට අන්‍යන්ගේ ප්‍රතිචාර බලාපොරොත්තු වන්නෝ බොහේ දෙනෙක් සිටිති. එමෙන්ම තමන්ගේ නිදන කාමරයේ යහන තිබූ තැන වෙනස් කළ පසුවද එහි ජායාරූපයක් ගෙන ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියට ඇතුල්කරන්නන් වරින් වර දැකිය හැක. එමෙන්ම තමන්ගේ සැමියාට කරනු ලබන උපන්දින සුබ පැතුම වැනි පෞද්ගලික සන්නිවේදන ද සමහරෙක් ෆේස්බුක් මගින් සමාජගත කරති.

සාමාන්‍යයෙන් අප ගමනක් බිමනක් යාමට විශේෂ ඇඳුමක් ඇඳ මඟට බසින විට මේ ඇඳුමට මම ලස්සන දැයි ඉදිරියට හමුවන්නවුන්ගෙන් අසන්නේ නැත; එහෙත් සමහරෙක් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවිය මඟින් ඒ දේ එලෙසම කරති. මෙලෙස තමන් පිළිබඳව අති පෞද්ගලික දෑ සමාජගත කිරීම මූලික වශයෙන් වරදක් නොවුවද නිතර නිතර එවැනි දේ කෙරෙහි යොමු වීම ඒ තැනැත්තාගේ පෞරුෂය පිළිබඳව දෙවරක් සිතා බැලීමට අප පොළඹවනු ඇත.

එලෙස තමන් පිළිබඳව සීමාව ඉක්මවා සිතීම සහ අන්‍යයන් පහත් කොට තැකීම ආත්මරාගී පෞරුෂ ආබාධය (Narcissistic Personality Disorder) නම් මානසික අර්බුදයේ ලක්ෂණයකි. එහෙත් මේ සම්බන්ධයෙන් විද්‍යාත්මකව විශ්ලේෂණය කිරීමට නම් ඒ තැනැත්තා සායනික මනෝ වෛද්‍ය පරීක්ෂණයකට සහභාගි කළ යුතු බවද කිව යුතුය.

මේ අතරේ සමාජයේ ප්‍රකට පුද්ගලයන් ප්‍රබල සංවිධාන දැඩි ලෙස විවේචනය කිරීම ද ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියේ බහුලව දැකිය හැකිය. එම විවේචන ඇතැම් විට සාධාරණ වන අතර තවත් බොහෝ විවේචන වලින් ඒ සාධාරණත්වය ඉක්මවා එම මත පළකරන්නවුන්ගේ ද්වේෂය ඉස්මතුවෙයි. විවිධ ප්‍රකට පුද්ගලයන්ට සහ ප්‍රබල සමාජ සංවිධාන වලට දැඩිව පහරදීම ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවිය මගින් නිතරම කරන්නේ නම් හෝ එමගින් පළවන අදහස් වලට වඩා ඒ පුද්ගලයාගේ ද්වේශය ඉස්මතුවන්නේ නම් එය ඔහු තුළ පවත්නා සමාජ විරෝධී පවුරුෂ අර්බුදයක් (Antisocial Personality Disorder) ලෙසට මූලික වශයෙන් අනුමාන කළ හැක. එමෙන්ම මෙය හීනමාන සංකීර්ණය (Inferiority) නම් මානසික අර්බුදයේ ලක්ෂණයක් ද විය හැකි අතර එහෙත් යමෙක් තුළ එවන් තත්ත්වයන් තිබේ දැයි නිශ්චයකට පැමිණිය හැක්කේ ද සායනික මනෝ වෛද්‍ය පරීක්ෂණයකින් පමණි.

මීට අමතරව සමහරුන් ගේ ෆේස්බුක් පෝස්ටු කෙරෙහි බොහේ දෙනෙක් උරණවන අවස්ථා සහ ෆේස්බුක් හිමියා ඔවුන් සමග Reply මගින් අමුතිත්ත කුණුහරුපයෙන් බැණ ගන්න අවස්ථා පවා අපිට දැක ගත හැකිය. ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවිය ඒ සියළු දේ සඳහා විවෘත අවකාශයක් ලබා දී ඇති බව නොරහසකි. එහෙත් ප්‍රසිද්ධියේ තම දෙමාපිය ඥාතිමිත්‍රාදීන් ඉදිරියේ අසභ්‍ය වචන නොපවසන්නෝ ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවිය  තුළින් අසභ්‍ය වචනින් බැණ ගැනීමෙන් ඒවා ඒ සියළු දෙනාටම දැනගැනීමේ විවෘත අවකාශයක් සලසති. මේ අතර තවත් සමහරු විරූපී, අස්වාභාවික, විකෘති සහ බිහිසුණු ඡායාරූප සහ වීඩියෝ දර්ශන තම ෆේස්බුක් අඩවියට සමහරුන් ඇතුලු කර ගනු  දක්නට ලැබේ.

මෘත දේහයක් පශ්චාත් මරණ පරීක්ෂණයකට ලක් කරන ඡායාරූපයක්  පළකොට 'සංසාරේ හැටි මෙහෙම තමා' යනුවෙන් වදනක් ද එයට එක් කරන විට එහි කිසියම් යුක්ති සහගත බවක් දැක ගත හැක. ඒ සමගම දැඩි විරූපී බවට පත් පුද්ගලයෙකුගේ රූපයක් පළ කොට ඒ සමග 'මේ අසරණයාට පිහිට වන්න' යනුවෙන් සඳහන් කිරීමෙන් ද එහි කිසියම් සාධාරණත්වයක් ඇතැයි අපට හැ‍ගෙනු ඇත. තවද ගවයන් ආදී සතුන් ඝාතනය කරන වීඩියෝ ඇතමුන්ගේ ෆේස්බුක් ගිණුම්වල තිබී අපට කොතෙ‍කුත් හමුවේ. එහෙත් එවැන්නවුන්ගේ ෆේස්බුක් ගිණුමේ පැරණි පෝස්ටු එකිනෙක විමසා බැලීමේ දී එහි ඇති ඡායාරූප සහ වීඩියෝ වලින් වැඩි ප්‍රමාණයක් එවැනි විකෘති සහ විරූපී අස්වාභාවික ඡායාරූප නම් එමගින් ඔහුගේ මානසිකත්වය පිළිබඳ විමසීමට අප මූලිකව පෙළබවිය හැක.

කිසියම් නිශ්චිත අරමුණක් මුල්කොට එවැනි ‍විකෘති ඡායාරූපයක් ෆේස්බුක් අඩවියට එක් කිරීමේ වරදක් නැත. එහෙත් සමාජ මාධ්‍යයක් වන එය බොහෝ දෙනෙකුගේ නෙත ගැටෙන බැවින් එවැන්නක් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියට එක් කිරීමට පෙර නැවත සිතා බැලිය යුතුය. නමුදු අත්‍යාවශම කරුණක දී නම් එහි කිසියම් වරදක් නැති බව ‍යමෙකුට හැඟී යා හැක. එහෙත් කිසියම් පුද්ගලයෙකුගේ ෆේස්බුක් ගිණුම තුළ විවිධ කරුණු මතු කරමින් එවැනි විරූපී, විකෘති, අස්වාභාවික සහ බිහිසුණු ඡායාරූප සහ වීඩියෝ නිතර නිතර ඇතුළත් කොට ඇත්නම් එමගින් ඒ තැනැත්තා තුළ මානසික බිඳ වැටීමක් මානසික අර්බුදයක් නැතහොත් මානසික රෝගයක් ඇති බව මූලික වශයෙන් අනුමාන කළ හැක.

විශේෂඥ මනෝ වෛද්‍ය රූමි රූබන්

කරාපිටිය ශික්ෂණ රෝහල,

ගාල්ල.

සටහන දමන්ති ගමගේ

ආචාර්ය ආතර් සී. ක්ලාක් විද්වතා පවසන ආකාරයට උණවටුන වෙරළ තීරය ලෝකයේ ඇති දර්ශනීය වෙරළ දොළහෙන් එකකි. එහෙත් 2015 වර්ෂයේදී සංචාරකයන්ගේ බයිබලය ලෙස හැඳින්වෙන ලොමල් පැනට් නමැති සඟරාවේ උණවටුන වෙරළ තීරය හඳුන්වා ඇත්තේ දකුණේ ඇති ආකර්ෂණයෙන් අඩුම වෙරළ තීරය වශයෙනි. 
උණවටුන වෙරළ තීරයේ එදා තිබූ සුන්දරත්වය අද වියැකී යමින් පවතී. උණවටුනේ සංචාරක කර්මාන්තයේ නිරත හෝටල් හිමියන් පවසන ආකාරයට මෙම වෙරළ තීරය අද වන විට අසුන්දර ස්ථානයක් බවට පත්වෙමින් තිබේ. ඒ විතරක් නොව මෙහි සංචාරක කර්මාන්තය අයා‍ලේ යන තත්ත්වයට පත්ව තිබේ. රාත්‍රී කාලයේදී මෙකී සංචාරක කලාපය තුළ නොයෙකුත් සමාජ විරෝධී ක්‍රියා සිදුවන අතර එය සංචාරක කර්මාන්තයේ ප්‍රවර්ධනයට දැඩි බාධාවක් වී ඇත්තේය.
උණවටුනේ සංචාරක කර්මාන්තයට ඇත්තේ වසර හතළිහකටත් වඩා ඈතට දිවයන ඉතිහාසයකි. මෙහි ගෘහස්ත සංචාරක කර්මාන්ත වැඩි වශයෙන් දක්නට ලැබෙන අතර එමගින් රටේ ජාතික ආදායමට ලැබෙන දායකත්වයද සුළුපටු නොවේ. ඒ කොයිහැටි වුවද වර්තමානය වන විට ඉතා ඉහළ මට්ටමක තිබූ උණවටුන සංචාරක කර්මාන්තය බිඳ වැටෙමින් පවතින අතර එහි ගුණාත්මක භාවයද පිරිහීමට ලක්වෙමින් ඇත්තේය. විශේෂයෙන්ම උණවටුන වෙරළ තීරයේ පහස විඳදරා ගැනීමට පැමිණෙන විදෙස් සංචාරකයන්ගේ ආරක්ෂාවට දැඩිව බලපාන සිදුවීම් රැසක් ඉන් ඇතිවන අනාරක්ෂිත බව සංචාරක ආකර්ෂණය දැඩිව බලපෑම් කරයි. මෙකී වෙරළ තීරය තුළ සිදුවෙමින් පවතින්නේය. 
විදෙස් සංචාරකයන් උණවටුන වෙරළ තීරයට පැමිණෙන්නේ නිදහසේ ‍පොතක් පතක් කියවා මෙහි ඇති අසිරිය විඳදරා ගැනීම සඳහාය. එහෙත් මෙකී වෙරළ තීරයේ කරක්ගසන කල්ලියක් නිසා විදේශීය සංචාරකයන්ගේ නිදහසට බාධාවක් වී ඇත්තේය. මොවුන් විදේශීය සංචාරකයකු මුණගැසුණවිට පළමුව අසන්නේ බෝට්ටු සවාරියක් යමුද කියාය. ඉන්පසු ඉල්ලන්නේ දුම්වැටියකි. පසුව එම විදේශීය සංචාරකයා සමග හිතවත්වන මෙම කල්ලිය නුඹට ගංජා, මරුජුවානා, මත්පෙති ඕනෑද අසයි. ඉන් නොනැවතී සංචාරකයන්ට ගණිකාවන් පවා සපයන්නට උත්සාහ ගනී. මේ සඳහා සූදානම් වූ කල්ලියක් උණවටුන වෙළ තීරයේදී දැකගත හැකිය. ඒ විතරක් නොව නුඹලාට තරුණ පිරිමි ළමුන් අවශ්‍යද කියා ඇතැම් විදේශීකයන්ගෙන් මෙම කල්ලිය විමසා ඇති බවද දැන ගන්නට තිබේ. මේ  ගැන එම විදේශිකයන් විසින් හෝටල් හිමියන්ට පැමිණිලි කොට තිබේ. එමෙන්ම රාත්‍රී කාලයේ මෙහි ඇතැම් ස්ථානවල සංචාරක ව්‍යාපාරයට මුවාවී අරක්කු, විස්කි, මත්කුඩු, මත්පෙති විකුණති. මත්පෙති ජාවාරමද ජයටම මෙකී කලාපයේ සිදුවේ. මීට මාස තුනකට පමණ ඉහතදී මෙහි හෝටලයක ලැඟුම්ගෙන සිටි විදේශිකයකු හදිසියේම හෝටලය තුළදී මියගියේය. ඔහු සියලුම ආකාරයේ මත්ද්‍රව්‍ය හා පෙති වර්ග පානය කිරීම නිසා මරණයට පත්ව ඇති බව පසුව අනාවරණය විය. මේ තුළින් පැහැදිලි වන්නේ උණවටුන සංචාරක කලාපය තුළ රාත්‍රී කාලයේදී මත්ද්‍රව්‍ය සංසරණය නිදහසේ සිදුවන බවයි.
ඒ විතරක් නොව අධික ශබ්දය නිසා විදේශීය සංචාරකයන් උණවටුන ප්‍රදේශයේ හෝටල්වල ලැඟුම් ගැනීම ද සීමාවී තිබේ. වෙරළ තීරයෙන් ඇතුළට වන්නට පිහිටි විලාවල ගොස් ලැඟුම් ගන්නා මොවුන් වෙරළ තීරයට පැමිණෙන්නේ උදය කාලයේදීය.
මෙකී වෙරළ තීරයේ ඇතැම් හෝටල්වල රාත්‍රී කාලයේ සිට පසුදා පහන්වනතුරු පවත්වනු ලබන සංගීත සාදයන් නිසා විදේශීය සංචාරකයන් පමණක් නොව මෙහි පදිංචිකරුවන්ද ගැටලු රැසකට මුහුණදී සිටිති. මෙකී සංගීත සාදයන් හඳුන්වන්නේ ඩිස්කෝ ඩාන්ස් කියාය. නොඑසේනම් ඩී.ජේ. ගසනවා කියාය. අධි බලැති ශබ්දවාහිනී උපකරණ යොදා ගනිමින් විවෘත භූමියක ඩිස්කෝ සංගීතයක් පැවැත්වීම නිසා විදේශීය සංචාරකයන් මෙන්ම මෙකී ගම්මානයේ ගම්මුන්ද දැඩි අසරණ තත්ත්වයට පත්ව තිබේ.
සංචාරක කර්මාන්තයේ ප්‍රවර්ධනය සඳහා ඩිස්කෝ ඩාන්ස් අවශ්‍ය බව ඇතමුන්ගේ අදහසයි. ඒ ගැන වාදයක් තර්කයක් නැත. ඩිස්කෝ ඩාන්ස් කොළඹ නගරයේ සුපිරි හෝටල්වලද පවත්වයි. වෙනත් රටවලද මෙවැනි සංගීත සාදයන් පැවැත්වේ. එහෙත් ඒවා පවත්වනු ලබන්නේ ප්‍රමිතියකට හා නියාමනයකට යටත්වය. විවෘත නොවූ භූමියක අධික ශබ්දය පිටනොවන අයුරින් ඩිස්කෝ සාදයන් පවත්වයි. ඒ තුළින් මහජනතාවට කිසිදු පීඩාවක් සිදුවන්නේ නැත. එහෙත් උණවටුන වෙරළ තීරයේ සතියේ දින හතේම පාහේ ‍පොල් අතු මඩුවලද රාත්‍රී කාලයේ සිට අලුයම වනතෙක් අධික ශබ්ද නගමින් ඩිස්කෝ සංගීත පවත්වයි. කොටින්ම කිවහොත් එදා තිබූ උණවටුනේ සංචාරක කර්මාන්තය අද උඩුකුරු යටිකුරු වී ඇත්තේය. මෙකී සංගීත රාවයන්ගෙන් නිකුත්වන අධික ශබ්දය නිසා වෙරළ තීරය ආසන්නයේ පිහිටි හෝටල්වල නවාතැන් ගැනීමට විදේශීය සංචාරකයන් පැමිණෙන්නේ නැත. ඩිස්කෝ ඩාන්ස් සඳහා බහුතරයක් වූ විදේශීය සංචාරකයන්ගේ කැමැත්තක් නැත. මේ වනවිට ඩිස්කෝ සංගීත සාදයන් උණවටුන වෙරළ තීරයට වසංගතයක් බවට පත්ව තිබෙ. ගම්මුන්ගේ මෙන්ම සංචාරක කර්මාන්තයේ නිරත බහුතරයක් වූ හෝටල් හිමියන්ගේ දැඩි විරෝධය මෙයට එල්ල වී තිබේ. ඔවුන් මේ ගැන ලිඛිතව ‍පොලීසියටද පැමිණිලි කොට තිබෙ. එහෙත් එය බිරි අලින්ට වීණා වැයුමක් බඳු කටයුත්තක් බවට පත්ව තිබේ. මෙකී ඩිස්කෝ සාදයන් සංවිධානය කරනු ලබන්නේද ඇතැම් සංචාරක හෝටල් හිමියන් විසිනි. ඩිස්කෝ ඩාන්ස් ඉක්මන් මුදල් ඉපයීමේ ව්‍යාපාරයක් බවට ඇතැම් හෝටල් හිමියන් පත්කරගෙන ඇත්තේය. ඩිස්කෝ ඩාන්ස් සාදයන් සංවිධානය කරන හෝටල් හිමියන්ට ‍පොලීසියේ හා දේශපාලනඥයන්ගේ අනුග්‍රහය හිමිවී ඇති බවද දැන ගන්නට තිබේ. 
රාත්‍රී දහයේ සිට අලුයම හය දක්වා කාලය තුළදී අධි බලැති උපකරණයන් මගින් ශබ්ද දූෂණයක් සිදුවන්නේ නම් එය මහජන පීඩාවක් බවට ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය මගින් තීන්දු කොට තිබේ. ඒ නිසා එම කාලසීමාව තුළදී අධි බලැති උපකරණ යොදාගෙන මෙවැනි කටයුතු කිරීමට ‍පොලීසියට බලපත්‍ර ලබාදිය නොහැකිය.
ජාතික ආගමික කටයුත්තක් සඳහා ‍පොලීසියට මෙවැනි අවස්ථාවකදී යම්කිසි බලපත්‍රයක් නිකුත් කරන්න පුළුවන්. ඒ සඳහා කොන්දේසි පනවලා තියෙනවා. එය කිරීමේදී අනුගමනය කළ යුතු කාර්ය පටිපාටියක්් තියෙනවා. ශබ්දය පිටවන ප්‍රදේශයේ පදිංචිකරුවන්ගෙන් අහන්න ඕන මේ ශබ්දය තුළින් යම් පීඩාවක් ඇති වෙනවාද කියලා. යම්කිසි කෙනෙක් විරුද්ධ නම් ඒ විරෝධතාවය අධිකරණයට ඉදිරිපත් කරන්න ඕන. මෙවැනි නීතිමය තත්ත්වයක් තිබියදී උණවටුන ප්‍රදේශයේ විශාල ශබ්ද දූෂණයක් ඇතිකරවමින් ඩිස්කෝ සංගීතයන් පවත්වනවා. ‍පොලීසිය හා අදාළ ආයතන ක්‍රියාත්මක වන්නේ නැහැ
මේ විදියට සතියේ දින හතේම ඩිස්කෝ ගහන කිසිදු සංචාරක පුරවරයක් නැහැ. ඩිස්කෝ ගැසුවට වරදක් නැහැ. නමුත් ඒක කරන ක්‍රමයක් තියෙනවා. මේ සඳහා නියාමනයක් අවශ්‍යයි. මහජනතාවට පීඩාවක් ඇති නොවන අයුරින් තමයි මේක කරන්න ඕන. නියාමනයක් නීතියෙ තිබුණාට උණවටුනේ ඒක ක්‍රියාත්මක වන්නේ නැහැ. ‍පොලීසියේ හා දේශපාලනඥයන්ගේ ක්‍රියා කලාපය තමයි ඒකට හේතුවෙලා තියෙන්නේ. මේ කතාව කියන්නේ උණවටුන සංචාරක ව්‍යාපාරය රැකගැනීමේ සංවිධානයේ සභාපති නීතිඥ රූපසේන කොස්වත්තය.
ඒ විතරක් නොව ඩිස්කෝ සාදයන් තුළ දක්නට ලැබෙන්නේ සුන්දර යොවුන් වියේ පසුවන තරුණයන්ය. මෙවැනි සාදයන් තුළ මත්පෙති හා මත්වතුර සංසරණය වන්නේ ඉතා වේගයෙනි. ඒ විතරක් නොව සමාජ විරෝධී ක්‍රියාවන් රැසක් මෙවැනි සාද තුළ සිදුවන්නේය. මත්පැන් හා මත්පෙති පානය කිරීමෙන් වල්මත්වන තරුණ පිරිස් ඩිස්කෝ සාදයන් තුළදී පණුවන් මෙන් නටති. ඔවුන්ට  ගානක් නැත. කන්බිහිරි කරවන ශබ්දය මේ අයට ගානක් නැත. වසර හතළිහකට අධික කාලයක් තිස්සේ උණවටුණේ පදිංචිව සිටින ජර්මන් ජාතිකයකු අපට හමුවූයේය. ඔහු මේ ගැන නමින් කීමට අකමැතිය. ‍පොලීසියට ගොස් මෙම ජර්මානුවා විසින් පැමිණිල්ලක් ඉදිරිපත් කොට තිබේ. මොන පැමිණිලි විරෝධතා ඉදිරිපත් කළද උණවටුනේ ඩිස්කෝ සාදයන් පැවැත්වීම තවමත් නතර වී නැත. උණවටුන සංචාරක කලාපයක් නිසා ඩිස්කෝ සාදයන් පැවැත්වීම අත්‍යවශ්‍ය නම් එය ප්‍රමිතියකින් යුතුව කළ යුතුය.
 
ලලිත් ඕපාත

ඔහු මෙරට ප්‍රමුඛතම සමාගමක අධ්‍යක්ෂ වරයෙකි. වයස අවුරුදු 40 ක් පමණ වන ඔහු දරු දෙදෙනෙකුගේ පියෙක් ද වේ. ඔහුගේ බිරිඳ රජයේ වැදගත් නිලයක් දරන්නියකි.

මෙම සමාගමට අයත් ශාඛා කාර්යාල දිවයිනේ ප්‍රධාන නගර කිහිපයක පිහිටා ඇති අතර එහි එක් තරුණ නිලධාරිනියක් ද සිටින්නීය. මෑතක දී විවාහ වූ ඇය පසුගිය දිනවල ගැබ්ගෙන ‍ගෙන තිබූ බව ඇ‍ගේ කාර්යාලයේ මිතුරියෝ කියති. ඒ පසුගිය දිනවල ඇය කෑමට ප්‍රියකරන ආහාර වර්ග ඔවුන් ගෙනවිත් දුන් බැවිනි. ආයතනයේ ප්‍රධාන කාර්යාලයේ සිටින අධ්‍යක්ෂවරයා ඉඳහිට මෙම ශාඛා කාර්යාලයට පැමිණෙන මුත් එහි සිටින කිසිවෙකුත් සමඟ විශේෂ ඇගෑලුම් කමක් නොපවත්වන බවද කාහටත් වැටහී තිබිණ. මේ අතර පසුගිය දිනයක මෙම අධ්‍යක්ෂකවරයා රාජකාරි කටයුත්තක් සඳහා සිංගප්පූරුවේ දින තුනක සංචාරයක යෙදුණි.

එහි ගොස් පැමිණි ඔහු තම සංචාරයේ විවිධ අවස්ථා දැක්වෙන ඡායාරූප තම ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියට ඇතුලත් කොට තිබුණි. එම ෆේස්බුක් අඩවියට පිවිසි ශාඛා කාර්යාලයේ නිලධාරිනියන්ට නෙත් අදහාගත නොහැකි වූ ඡායාරූපයක්ද එම ෆේස්බුක් පිටුවේ තිබී දැකිය හැකි විය. ඒ සිංගප්පූරුවේ සුප්‍රකට සිංහ පිළිරුව ඉදිරියේ  අවුකණ්නාඩියක් පැළඳ ඡායාරූපයකට පෙනී සිටි ඔහුගේ අවුකණ්නාඩිය මත එම ඡායාරූපය ගන්නා තැනැත්තියගේ රූපයද පැහැදිළිව සටහන්ව තිබීමය. එම ඡායාරූපය මඳින් මඳ විශාල කොට බැලූ ඔවුනට ඉතා පැහැදිලිවම වැටහීගියේ සිංගප්පූරුවේ දී ඔහුගේ එම ඡායාරූපය ගෙන ඇත්තේ තම ශාඛාවේ සේවය කරන ගැබිණි නිලධාරිනිය විසින් බවය.

එමෙන්ම එම අධ්‍යක්ෂකවරයා සිංගප්පූරු ගිය දින කිහිපය තුළ ඇය ද ලෙඩ නිවාඩු දමා සිටි බව එම කාර්යාලයේ කාහටත් වැටහිණ. කෙසේ හෝ මෙය තමන්ගේ සතුරන් විසින් කෘත්‍රිමව සකසන ලද ඡායාරූපයක් බව මුල් අවස්ථාවේ එම නිලධාරිනිය  පුන පුනා ප්‍රකාශ කළද අන් අයෙකු කෘත්‍රිමව සැකසූ ඡායාරූපයක් තම ෆේස්බුක් ගිණුමට එක් කර ගැනීමට තරම් එම අධ්‍යක්ෂකවරයා මෝඩයෙකු නොවන බව කාගේත් පොදු අදහස වී තිබේ.

කෙසේ හෝ  මෙම සිද්ධිය සැලවූ සැනින් එම අධ්‍යක්ෂකවරයා තම සිංගප්පූරු සංචාරයේ සියළුම ඡායාරූප ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවියෙන් ඉවත් කර ගෙන ඇති අතර ඒ වන විටත් ඔහුගේ එම ඡායාරූපය බොහෝ දෙනෙකු අන්තර්ජාලයේ වෙනත් ෆේස්බුක් වෙබ් අඩවි වලට අතුළු කරගෙන තිබේ.

මේ තත්ත්වය කෙතරම් දුර දිග ගොස් ඇත්දැයි කිව හොත් එම නිලධාරිනිය මේ වන විට රාජකාරියට නොපැ‍මිණෙන අතර ඇ‍ගේ සැමියාට මෙය සැලවන්නට ඇතැයි යන්න බොහෝ දෙනෙකුගේ විශ්වාසයයි.

මෙම අධ්‍යක්ෂකවරයා සහ නිලධාරිනිය අතරේ කලක සිට මෙම රහස් ප්‍රේම සම්බන්ධය පැවැති අතර ඔවුන් මීට පෙරද මෙවන් රහසිගත ගමන්බිමන් වල යෙදී ඇති බවට දැන් බොහෝ දෙනෙක් සැක කරති.

 කෙසේ හෝ අවුකණ්නාඩි පැළඳ ඡායාරූපවල පෙනී සිටීමේ දී බොහෝ දෙනෙකු පරිස්සම් විය යුතු බව මෙම සිද්ධියත් සමඟ එම ආයතනයට සම්බන්ධ ඔවුන්ගේ හිත මිතුරු බොහෝ දෙනෙක් සිනාසෙමින් කියා සිටිති.

 

දමයන්ති ගමගේ

 

 

Page 1 of 52

IMAGE

තනුජා සිරස හැර යයි

IMAGE 2017 Dec 17 12:25
පෞද්ගලික රූපවාහිනී නාලිකා මේ රටේ ඇති කළ වෙනස තුළ බිහි වූ ප්‍රබල චරිතයක් තමයි තනුජා ජයවර්ධන...
Views - 176

මගේ ගීත ගායනා කරන්න එපා වික්ටර්ගෙන් පුතුන්ට නියෝගයක්

IMAGE 2017 Dec 17 11:32
නව පරපුරේ සංගීතවේදියකු වන ඉරාජ් වීරරත්න මීට මාස කිහිපයකට පෙර නිර්මාණය කළ දැණුනා නම්වූ...
Views - 243

රුපියල් දහසේ නෝට්ටු මවන භූතයෙක්

IMAGE 2017 Dec 17 10:13
නිවෙස්වලට කඩාවැදී ගෙහිමියන්ට වින පමුණුවන භූතයන් ගැන අපි කොතෙකුත් අසා ඇත්තෙමු. එහෙත්,...
Views - 258

ෆේස්බුක් එකෙන් ඔබේ හිතේ ලෙඩ ගැනත් කියන්න පුළුවන්

IMAGE 2017 Dec 15 10:42
ඔබටත් ෆේස්බුක් ගිණුමක් තිබෙනවාද? එසේ ගිණුමක් තිබෙනවා නම් ඔබ ඒ සඳහා දවසකට; සතියකට හෝ මාසයකට පැය...
Views - 2085

සුද්දන්ට උණවටුන එපා කරවන ඩිස්කෝ ඩාන්ස්

IMAGE 2017 Dec 14 07:56
ආචාර්ය ආතර් සී. ක්ලාක් විද්වතා පවසන ආකාරයට උණවටුන වෙරළ තීරය ලෝකයේ ඇති දර්ශනීය වෙරළ දොළහෙන්...
Views - 3494

ගැබිණි නිලධාරිනිය අධ්‍යක්ෂක හා 'හනිමූන්' ගිහින්

IMAGE 2017 Dec 13 10:33
ඔහු මෙරට ප්‍රමුඛතම සමාගමක අධ්‍යක්ෂ වරයෙකි. වයස අවුරුදු 40 ක් පමණ වන ඔහු දරු දෙදෙනෙකුගේ පියෙක්...
Views - 9383

Please publish modules in offcanvas position.