Home    |    Daily Lakbima    |    Sunday Lakbima    |   Rajina |    Archive    |    Advertise With Us    |     Careers Email - lakbimaonline@gmail.com youtube

lakbima.lk
                                                                                        එසැනින් පුවත් | ගොසිප් | විශේෂ පුවත් | සුන්දර ලක්බිම | ව්‍යාපාරික පුවත්   

වකුගඩු ආසාදන ශ්‍රී ලංකාවේ බරපතළ සෞඛ්‍ය තර්ජනයකි. කිහිප ආකාරයක වකුගඩු ආසාදන ශ්‍රී ලංකාවේ වාර්තා වන අතර මෑතක සිට කෙටිකාලීන වකුගඩු ආසාදන වඩාත් වේගයෙන් පැතිරෙන බව දක්නට ලැබේ. එබැවින් එකී රෝගයට හේතුව කුමක්දැයි සමාජයේ දැඩි අවධානයක් යොමුව තිබේ. එම රෝගී තත්ත්වයට කාමරංකා පලතුර එක හේතුවක් බව විශේෂඥ වෛද්‍ය එරංග විජේවික්‍රම පසුගියදා ආන්දෝලනාත්මක හෙළිදරව්වක් කිරීමත් සමග රටේම අවධානය කාමරංකා වෙත යොමු විය. මේ එම වෛද්‍යවරයා හා කළ සාකච්ඡාවකින් ලියැවෙන ලිපියකි.
 
අපේ ළමා කාලයේ ගෙවතුවල බොහෝ පලතුරු ගස් තිබුණා මතකය. එහෙත් ඒ බොහෝ පලතුරු අපට සිත් සේ භුක්ති විදීමට දෙමාපියන් ඉඩ දුන්නේ නැත. ඒ විවිධ ලෙඩ දුක්වලට ඒවා මුල්වන බව කියමිනි. එහෙත් එක්තරා ගසක ගෙඩි සිත් සේ කෑමට අපට බාධාවක් නොවීය. කොළ පාටින් දිළිසි දිළිසි දාර බේරි තිබූ ඒ ගෙඩි කටට ගෙන හැපූ සැනින් කට කන ළඟට ගොස් කට කෙළවරින් කෙළ බේරෙන තරමේ ඇඹුලක් දැනුණා මතකය. කාමරංකා ලෙසින් හැඳින්වූ එකී පලතුරු විශේෂය අප එදා කොලුකමට කා දැමුවද අපේ අම්මලා තාත්තලා එය කෑමට ගත්තේ ‘සීනි අමාරුවට’ හොඳ බව කියමිනි. එහෙත් අප මේ කියන්නට යන්නේ කාමරංකා ගැන ඊට වඩා ඉඳුරාම වෙනස් ප්‍රවෘත්තියකි.
කාමරංකා ගැන මෙතුවක් රටේ තිබුණේ එය දියවැඩියාවට හොඳ බෙහෙතක් බවය. එමෙන්ම නිතර කෑමෙන් දත් පිරිසිදු වන බවට විශ්වාසයක්ද විය. එහෙත් මේ සියල්ල යටපත් කරමින් පසුගිය සතියේ කාමරංකා ගැන අලුත් පුවතක් රට පුරා පැතිර යන්නට විය. බට කැ‍ලේට ගිනි තිබ්බා සේ රටේ පැතිරුණ එකී පුවතින් කියවුණේ කාමරංකා නිසා වකුගඩු අකර්මණ්‍ය වන බවය. මේ ආන්දෝලනාත්මක ප්‍රකාශය කර තිබුණේ ජාතික රෝහ‍ලේ වෘක්ක වේදය පිළිබඳ විශේෂඥ වෛද්‍යවරයකු වන එරංග විජේවික්‍රම විසිනි.
අනාදිමත් කාලයක් ලාංකිකයාගේ ජනප්‍රිය පලතුරක් වූ කාමරංකා මෙතරම් බිහිසුණු රෝගී තත්ත්වයකට අත වනන්නේ කෙසේදැයි ඔහු පැහැදිලිි කළේ මෙසේය.
“කාමරංකා කියන්නේ ඇඹුල් රසැති පලතුරකි. මෙහි ඔකසිලික් ඇසිඩ් නමැති අම්ල වර්ගය අඩංගු වෙනවා. මෙකී අම්ල වර්ගය ශරීරගත වූ පසු වෘක්කාණු (වකුගඩු තුළ ඇති)නම් නාල විශේෂයට හානි ගෙන එනවා. ඒ කියන්නේ ඒ නාල අවහිර වෙනවා. වකුගඩුවල මෙවැනි නාල විශාල ප්‍රමාණයක් තිබෙනවා. ඒවා මුත්‍රා පෙරීමට දායක වෙනවා. මෙම නාල අවහිර වීම නිසා මුත්‍රා කිරීම අඩාලවී සිරුරෙන් ඉවත්විය යුතු විෂ වර්ග වන යූරියා වැනි දේවල් වකුගඩු තුළ රැඳෙනවා. එය හානි කරයි“
විශේෂඥ වෛද්‍ය එරංග විජේවික්‍රම පවසන පරිදි කාමරංකා පිළිබඳ සැකය ඔහු තුළ ජනිත වනුයේ අහඹු ලෙස කළ තොරතුරු විමසීම් නිසාය.
“ජාතික රෝහලට එන වකුගඩු රෝගීන් සෑහෙන ප්‍රමාණයක් ඉන්නවා. එක් කොටසක් අපි දන්න නිදන්ගත වකුගඩු රෝගයෙන් (CKD) පෙළෙන අය. අනිත් අය දියවැඩියාව, විෂබිජ ශරීරගතවීම වැනි යම් නිශ්චිත තත්ත්වයක් නිසා වකුගඩු රෝගී වූ අය. ඒ වගේම තවත් කොටසක් ඉන්නවා ඒ හිටි හැටියේ වකුගඩු රෝගී වූ අයයි. එය විශේෂ තත්ත්වයක්. නිරෝගීව සිටි කෙනකු හිටි හැටියේ වකුගඩු අසාදිතයන්වීම සුවිශේෂ කරුණක්. එවැනි රෝගීන්ගේ රෝගී තත්ත්වය ගැන දැන ගන්න අපි විවිධාකාර ප්‍රශ්න කිරීම් කරනවා. එතැනදී ඔවුන්ගේ ආහාරපාන, ඇවතුම් පැවැතුම්, රැකියාව වැනි දේ ගැන අපි විමසනවා. එවැනි සොයා බැලීම්වලදී රෝගීන් ගණනාවකගෙන්ම කාමරංකා ආහාරයට ගත් බව තහවුරු කරගන්නට පුළුවන් වුණා” 
රෝගීන්ගේ ප්‍රකාශ මගින් කාමරංකා ගැන ඇතිවූ සැකය තහවුරු කර ගැනීම වෛද්‍ය එරංග ඇතුළු සගයන්ගේ ඊළඟ අවශ්‍යතාව ලෝකයේ විවිධ රටවල පළමු වෛද්‍ය ‍ලේඛන (Medical jarnal) විධිමත්ව අධ්‍යයනය කරන්නටද සිදුවිය. එහිදී බොහෝ ‍ලේඛනවලින් වකුගඩු ආසාදනය සහ කාමරංකාවල සබැඳියාව තහවුරු කරගත හැකි විය. 
ඒ අනුව දිගු කලක් කළ සොයා බැලීම්වල අවසානයේ කාමරංකා කෙටි කාලීන වකුගඩු ආසාදනවල සබැඳියාව තහවුරු කර ගත හැකි විය. කාමරංකා මගින් කෙටි කාලීන වකුගඩු රෝග ඇති කිරීම එක එක පුද්ගලයන්ගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස් වෙයි. ඇතැම්හු  දින ගාණක් හෝ මාස ගාණක් කාමරංකා කෑ පසු කෙටි කාලීන වකුගඩු අකර්මණ්‍යතාවට ලක්ව ඇත. එමෙන්ම තවත් අය එක කාමරංකා ගෙඩියක් කෑ පසු මෙකී රෝගී ලක්ෂණ පෙන්වා ඇත. තවත් අය පානයක් ලෙස එක දිනක් පානය    කළ පසු රෝගී ලක්ෂණ පෙන්වා ඇත. ඊට හේතුව වෛද්‍ය එරංග විජේවික්‍රම පහදා දෙනුයේ මෙසේය.
“කාමරංකා ප්‍රධාන ආහාර වේලට පසු අතුරුපසක් ලෙස ගැනීම එතරම් ගැටලුවක් නොවෙයි. ඒත් හිස්බඩ කාමරංකා කෑම හෝ බිම සුදුසු නෑ. ඊට හේතුව ආමාශයේ ආහාර නැති වෙලාවලදී කාමරංකාවල ඇති ඔක්සිලික් අම්ලය සෘජුවම ශරීරගත වන වීමයි.
ඒ වගේම තමයි කන ප්‍රමාණය, දිනපතා ගෙඩි ගණනාවක් කෑම නැතිනම් ගෙඩිය බැගින් දිගුකාලයක් කෑම රෝගී ලක්ෂණ පෙන්වීමට ගතවන කාලයට බලපානවා. ඒ වගෙම තමයි ඔබේ වකුගඩුවල ඔබ නොදන්නා සුළු හෝ රෝගී තත්ත්වයක් තිබුණෙත් කාමරංකාවල හානිය ඉක්මනින් දැනෙන්න පුළුවන්”
අතීතයේ කාමරංකා වැඩිපුර කෑවේ ගම්වල ඇත්තන්ය. එහෙත් අද තත්ත්වය ඊට වඩා වෙනස්ය. නාගරික සුපිරි ජීවිත ගත කරන්නන්ට කෑම මේසයේදී තමුන් අමතක කළ ගම සිහිපත් වීම සාමාන්‍ය දෙයක් බවට පත්ව ඇත. ඒ නිසාමදෝ ඔවුහු අඟුණකොළ, තැල් කොළ, පතෝල, වැටකොළු, මියන දලු ආදී ගම්වල කෑම සොයා යති. අනෝදා, වෙරළු, කාමරංකා වැනි හද්දා පිටිසර  සුලබ පලතුරු සොයා සොයා යති. අලුත්ම ‘ටේ‍රන්ඩ්’ එක වී ඇත්තේ පලතුරු කෑම නොව බිමය. ඒ නිසා නාගරිකව ජීවත්වන්නෝ ජූස් බාර්වලට ගොඩවී සිත්සේ පලතුරු යුෂ පානය කරති. බොහෝ අය මේවා බොන්නේ උදෑසන ජොගිංවලට ගොස් එද්දී “ඒ වගේ වෙලාවට අපි ඉන්නේ හිස් බඩ. දාඩිය දාලා ඇඟේ ජල ප්‍රමාණය අඩුයි. ඉතින් ලොකු කාමරංකා වීදුරුවක් බිවම අපේ ශරීරයට වෙන හානිය ඉතාම වැඩියි. වකුගඩුවලින් තනිකරම කාමරංකා යුෂ පෙරන්න ගියාම වෘක්කාණු හානියට පත්වීම කඩිනම් වෙනවා” යැයි වෛද්‍ය එරංග විජේවික්‍රම පවසන්නේය.
කාමරංකා ආහාරයට ගැනීමෙන් විශේෂයෙන් වැළකිය යුතු අය ලෙස වෛද්‍යවරු හඳුන්වන කණ්ඩායම් කිහිපයක් වේ. ඒ දියවැඩියා රෝගීන්, වකුගඩු බද්ධ කළ හෝ උපතින්ම එක වකුගඩුවක් ඇති රෝගීන් හා කිසියම් ආකාරයක වකුගඩු ආසාදනයකට ලක්වූවන් යන කණ්ඩායම්ය.
“එහෙම අය කාමරංකා ආහාරයට ගන්නවා නම් ඉක්මනින්ම රුධිර පරීක්ෂාවක් කර ගැනීම සුදුසුයි“ වෛද්‍ය විජේවික්‍රම අවධාරණය කරන්නේය. 
දිගු කලක් පුරා අප කෑමට ගත් පලතුරක් ගැන අලුතින් මතුව ඇති අවදානම කුමක්දැයි ඔබට සිතෙන්නට පුළුවන. වෛද්‍ය එරංග ජයවික්‍රම පවසන පරිදි කෙටි කාලීන වකුගඩු අකර්මණ්‍යතාව සෑමවිටම මරණයෙන් කෙළවර නොවේ.
“කාමරංකාවල තියෙන ඔක්සිලික් ඇසිඩ් නිසා වෘක්කාණු අවහිර වුණ අය යළිත් එම පලතුර නොකා සිටීමෙන් වගේම ඊට සුදුසු ප්‍රතිකාර ලබා ගැනීමෙන් සුවවන අවස්ථා තිබෙනවා. මොකද මෙම අවහිරතාව මහගැරී ගිය පසු මුත්‍රා පෙරීම සාමාන්‍ය අතට පත්වෙනවා. ඒත් වකුගඩු වැනි සංවේදී ඉන්ද්‍රියකට වන හානිය යළි සියයට සියයක්ම යථා තත්ත්වයට පත්වන්නේ නෑ. එවැනි රෝගියකුට පසුකාලීනව අවදානම ඉතා වැඩියි. ඒ වගේම තමයි විෂබිජ ශරීරගත වීමකට ලක් වුවහොත් තත්ත්වය බරපතළ විය හැකියි. විශේෂයෙන්ම කාමරංකා දියවැඩියාවට ගුණදායක බව පැවැසුනත් එවැනි රෝගීන් මෙම පලතුර ආහාරයට ගැනීම භයානකයි“ වෛද්‍ය එරංග පවසන්නේය.
එළවළු සහ සහල් වැනිදේට කෘෂිරසායනික අවිචාරවත්ව යොදන බව දැන දැනත් අපි ඒවා කරන්නෙමු. ඒ වෙනත් විකල්ප නැති බැවිනි. එහෙත් කාමරංකා යනු එලෙස නොතකා බැරි පලතුරක් නොවේ. එබැවින් හැකි සැමවිටම කාමරංකා කෑමෙන් වැළකී සිටීම සුදුසුය. එමෙන්ම කාමරංක කන සියලුදෙනාට වකුගඩු ආසාදන ඇතිවන්නේ නැති බවද වෛද්‍ය එරංග විජේවික්‍රම පවසන්නේය.
කාමරංකාවලට අමතරව එම කුලයටම අයිති බිලිංවලද ඔක්සිලික් ඇසිඩ් අඩංගුය. එබැවින් එයද ආහාරයට ගැනීමට පෙර සිතා බැලීම වඩාත් සුදුසුය.
 
ජීවක ජයසිංහ 

ගයාත්‍රි ඩයස් දැන් අන්තර්ජාලයේ පුවත් මවන්නියක් බවට පත් වෙලා. ඒ විදියට ඇය ගැන පැතිර ගිය එක් පුවතක් තමයි” ගයාත්‍රිගේ නිරුවත් ඡායාරූප පෙළක් අන්තර්ජාලයේ සැරිසරනවා.” කියන එක. ඇත්තටම ඒ කතාවේ ඇත්ත නැත්ත මොකක්ද? අපි ඒ ගැන ගයාත්‍රිගෙන්ම විමසා සිටියා. 
 
ගයාත්‍රි මොකක්ද මේ නිරුවත් ඡායරූප පිළිබඳ ඇත්තම කතාව? 
මිනිසුන්ගේ මානසික මට්ටම් අනුව තමයි ඔය වගේ දේවල් වෙන්නේ. මම ඔය වගේ දේවල් සත පහකට ගණන් ගන්නේ නැහැ. 
 
ඔබේ අඩ නිරුවත් ඡායාරූප පෙළක් අන්තර්ජාලයේ පළවන බව තමයි මේ පුවතට මුල්වෙලා තියෙන්නේ? 
කවුදෝ කාන්තාවක් පිටුපාලා ඉන්න නිරුවත්  පින්තූර වගයක් තමයි ඔය විදියට අන්තර්ජාලයේ සැරි සරන්නේ. ඕනෑම කෙනෙක් හොඳට ඇස් ඇරලා බැලුවොත් පෙනෙයි ඒ මම නොවෙයි කියන එක. 
 
ඒ ඡායාරූපවලට ඔබගේ ඡායාරූප කියා කටකතාවක් හැදුනේ කොහොමද? 
අඩුම තරමින් ඇය මගේ හැඩරුවට වත් සමාන නැහැ. ඒ ඡායාරූප බලපු කෙනෙක් “මේ ගයාත්‍රි” කියලා කියන්න ඇති. ඒ කතාව දිගින් දිගටම යන්න ඇති. ඒ වගේ මානසික මට්ටම්වල අයනේ අපේ රටේ ඉන්නේ. 
 
සිදු වූ අවමානයට ඔබ ගන්න පියවර මොනවාද? 
කිසිම පියවරක් ගන්නේ නැහැ. ඒ ඡායාරූපවල ඉන්නේ මම ‍නෙවෙයිනේ. 
 
කටකතා නිසා ගයාත්‍රිට සිත් තැවුලක් ඇති වුණේ නැද්ද? 
මගේ යාළුවෝ තමයි ඒ පින්තූරවල ලින්ක් එකක් මට එව්වේ. මමත් ඒවා බැලුවා. පැතිර යන කතාවත් ආරංචි වුණා. 
 
මේ ගැන චන්නයි දුවලා දෙන්නයි මොකද කියන්නේ? 
ඒ අය ඇත්ත දන්න නිසා සිද්ධියට කම්පා වුණේ නැහැ. 
 
පහුගිය කාලයෙත් ගයාත්‍රිට යම් යම් ප්‍රශ්න ඇති වුණා නේද? 
දැන් ඒ හැම ප්‍රශ්නයක්ම විසඳිලා ඒ නිසා ඒ ගැන කතා කරන්නවත් කැමති නැහැ. 
 
ගයාත්‍රිගේ හොඳම මිතුරිය නයනා කුමාරි. ඉස්සර හැම උත්සව අවස්ථාකම දෙන්න හිටියේ එකට. ඒත් දැන් දෙන්න එකට දකින්න නැහැ. ඇයි ගයාත්‍රියි නයනයි අමනාපද? 
දෙන්නගේ කාර්ය බහුලකම හින්දා දෙන්නට එකට ගමන් බිමන් යන්න බැරි වුණා. ඒත් අපේ යාළුකම නම් නැතිවෙන්නේ නැහැ. මේ සාකච්ඡාව ඉවර වෙලා මට දමිතගේ උපන් දින උත්සවයට යන්න තියෙනවා. ඒ ගමන යන්නෙත් නයනයි මමයි.
 
ගයාත්‍රි දුවලා දෙන්න එක්ක ලංකාව හැරලා යන බව පහුගිය දිනක “රිද්ම” හරහා මුළු රටටම කිව්වා. ඒත් ඔබ තවමත් ලංකාවේ ඉන්නවා. 
ලොකු දුවගේ අධ්‍යාපන කටයුතු හින්දයි ඒ වගේ තීරණයක් ගත්තේ. ඒත් මම දුවව එහෙ තියලා ආයෙත් ලංකාවට එනවා. මගේ නංගි ඉන්නෙත් විදෙස් ගත වෙලා. දුව නංගි ළඟ නවතින නිසා ආරක්ෂාව ගැන ගැටලුවක් නැහැ. දැනට හිතාගෙන ඉන්නේ එහෙමයි ඒත් කවද හරි දවසක මම ලංකාව අතෑරලා ගියොත් ඒ යන්නේ මේ කුහක මිනිස්සු ගැන කලකිරීමටම තමයි. 
 
ආරියවංශ කුලතිලක

රොඩ්නි වර්ණකුල හදිසියේ මිය ගිය බවට බොරු පුවතක් පසුගිය දවස්වල අන්තර්ජාලයේ එහා මෙහා වුණා. මේ විදියේ බොරු කතා පතුරුවන අයට ඔබ දෙන්නේ මොනවගේ පිළිතුරක්ද?
අපේ රටේ ගොසිප් හදන හැටි තමයි ඔය. සමහරු ඔහොම කරලා ලොකු තෘප්තියක් ලබනවා ඇති. ඔය වගේම සිදුවීමක් අදට අවුරුදු 15කට කලිනුත් මට සිදුවුණා. ඒ කියන්නේ සමහරු මාව අවුරුදු 15කට කලින් මරලා දැම්මා. අපේ ගමේ හිටපු රොඩ්නි ප්‍රියංකරයි මාවයි පටලවාගෙන තමයි ඔය දේ වුණේ. රොඩ්නි ප්‍රියංකර හදිසි අනතුරකට ලක්වෙලා මිය ගියා. කට්ටිය හිතුවේ රොඩ්නි වර්ණකුල මිය ගියා කියලා. එදත් අද වගේම මා වටා සිටි පිරිස කලබල වුණා. 
 
මෙදා සැරේ ඒ කලබල වීම මොන විදියටද සිදුවුණේ ? 
 මට එක දිගට කෝල්ස් එන්න පටන් ගත්තා. යාළුවෝ කෝල් කරලා ඇහුවා මචං හොඳින් නේද කියලා. මුලදී මමත් ඔය කතාවට කලබල වුණා. පස්සේ මමත් නිහඬව හිටියා. ඔය අතරේ මම පුංචි වැඩකට එක්තරා කාර්යාලයකට ගියා. එතන හිටිය කට්ටිය මාව දැකලා හොල්මනක් දැකලා වගේ බයවෙලා හිටියා. 
 
මේ විදිහට අපේ රටේ හැදෙන ගොසිප් ගැන මොකද හිතෙන්නේ? 
මේ ළඟදීත් මට ඔය වගේම සිදුවීමක් වුණා. මම ප්‍රසංගයකට යන්න හිටියේ. ඒ ප්‍රසංගයට යන්න හදනකොට අපේ කණ්ඩායමේ හිටපු කෙනෙක් හිටිහැටියේ අසනීප වෙලා ඩොක්ටර් ගාවට අරගෙන ගියා. ඔන්න ඉතිං කට්ටිය කියන්න පටන්ගත්තා රොඩ්නි අසනීප වෙලා රෝහ‍ලේ කියලා. අපේ රටේ ඉතින් ජනප්‍රිය චරිතයකට ‍පොඩි සිදුවීමක් වුණත් ඒක ලොකු කරලනේ පෙන්නන්නේ. ඔන්න ඕකට තමයි ඉතිං කියන්නේ ඕප දූපවලට අත්තටු එනවා කියලා. 
 
ඔය අතරේ රොඩ්නි අලුත් වැඩකටත් සූදානම් වෙනවලු නේද?
ඔව්, මමයි, සමන් ලෙනිනුයි, කුමාර තිරිමාදුරයි එකතු වෙලා වෙනස්ම විදිහේ සංගීත ප්‍රසංගයක් කරන්න යන්නේ. ඒක නම් කරලා තියෙන්නේ ත්‍රී-ෆේස් (මුහුණ තුන) කියලා. මේ අවුරුද්දේ දෙසැම්බර් විතර පවත්වන්න තමයි අපි හිතාගෙන ඉන්නේ. 
 
ඔබ වැඩිපුරම ආදරේ කරන්නේ වේදිකාවට කියන්නේ ඇත්තද? 
මගේ ආත්මය ඉතිං වේදිකාව තමයි. මම මැරෙනකම් වේදිකාවෙන් බහින්නේ නැහැ. මේ දිනවලත් මා රඟදක්වන නාට්‍ය කිහිපයක්ම වේදිකා ගතවෙනවා. ගොන්ඩෝලා, නරි බෑණා, මධුර ජවනිකා වගේම හොරු හොඳයි ඒ අතරින් විශේෂයි.
 
රොඩ්නි හිතනවද ඉස්සර තරම් දැන් වේදිකාව වටා ප්‍රේක්ෂකයෝ ඉන්නවා කියලා ? 
අනිවාර්යයෙන්ම. අදටත් හොඳ ගුණාත්මක වේදිකා නාට්‍ය නිර්මාණය වෙනවා. ඒවාට හොඳ ප්‍රේක්ෂක ප්‍රතිචාරත් ලැබෙනවා. විශේෂයෙන් දැන් යන ටෙලි නාට්‍ය බලලා හෙම්බත් වුණ පිරිස් නැවත වේදිකාව වෙතට ඇදී ගෙන එනවා. 
 
රොඩ්නි ටෙලි නාට්‍යවලයි, චිත්‍රපටවලයි දැන් වැඩිපුර දකින්න ලැබෙන්නේ නැත්තේ ආරාධනා නොලැබෙන නිසාද?
දැන් තිබෙන ටෙලි නාට්‍ය ගැන නම් මගේ හිතේ කිසි සතුටක් නැහැ. අනිත් එක දැන් යන ඒවාවල වැඩිපුරම ඉන්නේ ඉන්දියාවේ නළු නිළියොනේ. ඒත් සිනමාව ගැන නම් තරමක් සතුටු වෙන්න පුළුවන්. හොඳ ගුණාත්මක ටෙලි නිර්මාණයකට හෝ සිනමා පටයකට ආරාධනා ලැබුණොත් මම භාර ගන්නවා. 
 
සමන්මලී නැලිගම

කඨින චීවර මාසයක් ළඟ ළඟම එයි. බෞද්ධයන්ට සිදුකළ හැකි අට මහ කුසල් අතරින් මුල්ම කුසලය වන කඨින චීවර පූජාව මුල්කොට මේ වන විට විවිධ විපරීතයන් සිදුවන බව නොරහසකි.

මේ එම තත්ත්වය පිළිබඳව නූතන සමාජයේ විද්වත් තුන්පොළකගේ අදහස් දැක්වීමකි.

අනුරාධපුර භික්ෂු විශ්ව විද්‍යාලයේ පාලි හා බෞද්ධ අධ්‍යයනංශයේ මහාචාර්ය පාතේගම ඥානිස්සර හිමිපානෝ,

බුදු දහම සහ බෞද්ධ සංස්කෘතිය අතර යම් යම් සමානතා වගේම විෂමතාත් දකින්නට පුළුවන්. කාලානුරූපව සිදුවන සමාජීය වෙනස්කම් මත බෞද්ධ සංස්කෘතියේ ද වෙනස්කම් සිදුවීම වලක්වන්නට බැහැ. වර්තමාන කඨින පූජෝත්සවයට සිදුවී ඇත්තේත් එවන් ඉරණමක් මයි. නමුත් මෙය ශීඝ්‍ර විපරිනාමයක් ලෙස හදුන්වන්නට පුළුවන්. ගිහියන්ට නොයෙකුත් පින්කම් කිරීමට සහ කුසල් රැස්කීරීමට අවකාශ තිබුණත්  භික්ෂු විනය හා සම්බන්ධ වීමට හැකි වන්නේ කඨින චීවර මාසය මුල්කර ගෙනයි. නමුත් අද වන විට ආධ්‍යාත්මික සහ සදාචාරාත්මක පක්ෂය පදනම් කර ගත් කඨින චීවර මාසයේ ඇති සැබෑ බෞද්ධ මුහුණුවර ශීඝ්‍රයෙන් වැනසී යනවා. ඒ අනුව මෙය හුදු සමාජ, සංස්කෘතික සහ විනෝදාත්මක පක්ෂය ඉහළ නැංවන උත්සවයක් බවට පත්වෙමින් තිබෙන බව රහසක් නොවේ.

නූතන බෞද්ධයන් බුදු දහම, බෞද්ධ දර්ශනය සහ බෞද්ධ සදාචාරය පසෙකලා බුදු දහම නූතන සමාජයට ‍ගැලපෙන සේ යාවත්කාලීන කිරීමේ යාන්ත්‍රණයක නිරත වී සිටිනවා.

නූතන සමාජයේ බොහෝ පුරුෂාර්ථ තුළ ආධ්‍යාත්මික සහ සදාචාරාත්මක ලක්ෂණ නැහැ. එහි ඇත්තේ මුළුමනින්ම ලෞකිකත්වය තහවුරු කෙරෙන අධි සුඛෝපභෝගීත්වය, විවිධත්වය, බහුලත්වය සහ විනෝදාස්වාදය වැනි ලෞකික පුරුෂාර්ථ පමණයි.

එවන් පසුබිමක් තුළ කඨින පූජෝත්සවයේ ඇති ආධ්‍යාත්මික හරයන් සෝදාපාළු වීම වැලැක්වීම පිණිස දැවැන්ත සමාජ කතිකාවකට අප මුලපිරිය යුතු වෙනවා.

පේරාදෙණිය විශ්ව විද්‍යාලීය සමාජ විද්‍යා අධ්‍යයනංශයේ මහාචාර්ය දයා අමරසේකර,

නූතන සමාජයේ මධ්‍යම පන්තිය ශීඝ්‍රයෙන් විස්තාරණය වෙනවා. ඒ ඔස්සේ මධ්‍යම පාන්තිකයන් අතරේ ඇති සමාජ තරඟය තවත් තීව්ර වෙනවා. ඉහළ සමාජීය වරප්‍රසාද ලබා ගැනීමට ඇති උපාය මාර්ග කෙරෙහි ජනතාව ලොල් වෙනවා. කඨින චීවරය පූජා කිරීමට උදා කරගන්නා අවස්ථාවත් එවැනි සමාජීය වරප්‍රසාදයක් ලෙසයි අද බොහෝ දෙනෙක් දකින්නේ.

ඒ අනුව එය තමන්ගේ ධන බලය, නිල බලය ආදිය හුවාදැක්වීමේ අනියම් උපක්‍රමයක් ලෙස බොහෝ දෙනෙකු යොදා ගන්නවා.

ඒ කඨින පූජෝත්සවය මුල් කොට මධ්‍යම පාන්තික නිවෙස් වල සමාජ සාද පැවැත්වෙන අවස්ථා බහුලයි. එහිදී බෞද්ධ ආධ්‍යාත්මික මුහුණුවර සහ කඨින පිංකමේ ඇති බෞද්ධ සදාචාරාත්මක පක්ෂය පසෙකලා කඨින පිංකම් මුල්කොට 'බෝතල් පාටි' සංවිධානය කරන බෞද්ධයන් ගැනත් මා දන්නවා. මෙහිදී අපේ සංඝරත්නයත් මේ අදැහැමි බෞද්ධයන් දැහැමි කිරීමට සාමූහික ප්‍රයත්නයක් ගත යුතුයි. නමුත් අද වන විටත් ඒ සම්බන්ධයෙන් සතුටුදායක පියවරක් ගෙන නොමැතිව තිබීම බරපතල සමාජ අර්බුදයකට තුඩු දෙන්නක්.

මධ්‍යම සංස්කෘතික අරමුදලේ පුරාවිද්‍යා අධ්‍යක්ෂ (අනුරාධපුර) මහාචාර්ය ටී.ජී. කුලතුංග,

අපේ රටේ ජනප්‍රිය සංස්කෘතියට අද ඉහළ සමාජ ඉල්ලුමක් තිබෙනවා. නවීන විද්‍යා තාක්ෂණය සහ නවීන ආකල්ප සමාජය පුරා පැතිර යන විට සාම්ප්‍රදායිකත්වය ඉවත්විය යුතුය යන අත්තනෝමතික අදහස මේ වන විට සමාජය පුරා පැතිර තිබෙනවා. පැරණි කඨින පිංකම අද වන විට කඨින සැනකෙලියක්, කානිවල් එකක් බවට පත්ව ඇත්තේ ඒ නිසයි.

අද බොහෝ පිංකම් සිදුකරන්නේ බෞද්ධ ධර්ම ශාස්ත්‍රීය පදනම මත පිහිටා නොවේ. බෞද්ධයන්ගේ ලෞකිකත්වය වර්ධනය කිරීම අරමුණු කර ගත් අබෞද්ධ පූජා චාරිත්‍ර, 'අධිෂ්ඨාන පූජා' ආදී විපරීත නම් සහිතව නූතන ජන සමාජය තුළට පිවි‍සී ව්‍යාප්ත වෙමින් තිබෙනවා. මින් සිදුවන්නේ සමාජයේ ‍තෘෂ්ණා භරිත බව මත පදනම් වූ ලෞකිකත්වය අසීමාන්ත ලෙස ඉහළ නැගීම පමණයි. එනිසා මේ වැරදි අඩුපාඩු සකසා නොගතහොත් හුදෙක් බෞද්ධ සංකේත මත පදනම් වූ අවිචාරවත් පූජා චාරිත්‍ර දාමයක් මත සැකසුණු බෞද්ධ විරෝධී බුද්ධාගමක් රට පුරා ව්‍යාප්තවීමට වැඩි කලක් ගත වන්නේ නැහැ. නූතන විපරීත කඨින පිංකම් කියන්නේ ඒ ඛේදවාචකයේ එක් දුර්දාන්ත ලක්ෂණයක් විතරයි. එනිසා මේ ඛේදවාචකය මැඩලීමට පොදු සංඝ කතිකාවක් සහ ජන මතයක් ඇතිවිය යුතුමයි. එසේ නැතහොත් මේ ඛෙදවාචකය කෙසේවත් පිටුදකින්නට බැහැ.

සටහන -: දමයන්ති ගමගේ

 

තම දූ පුතුන් පාසල් ගොස් යළි නිවසට පැමිණෙන තුරු දෙමාපියන් සිටිනුයේ දැඩි විමසිල්ලකින් බව නොරහසකි. ඒ අතර ඔවුන්ගේ සිත් තුළට කිසියම් බියක් හෝ චකිතයක් නොදැනෙන්නේම නොවේ. විශේෂයෙන් වැඩිවිය පත් තරුණ දැරියක පාසල් ගොස් නිවසට එනතුරු දෙමපියන් නොඉවසිලිමත්ව පෙරමඟ බලා හිඳිනුයේ අද සමාජයේ  අසන්නට දකින්නට සිදුවන කොතෙකුත්  අතිශ්‍ය අවාසනාවන්ත සිදුවීම් නිසාය.

එවන් දියනිවරුන් අතර මඟ දී කාම රකුසන්ට, මඟමරුවන්ට හෝ කප්පම් කරුවන්ට ගොඳුරු වූ අවස්ථා අප කොතෙකුත් අසා තිබේ.

එහෙත් පාසල අවසන් වී නිවස බලා යාමට බස් නැවතුමේ සිටි 16 හැවිරිදි පාසල් ශිෂ්‍යාවක් හදිසියේ රෝගාතුරව ඇද වැටීමෙන් මියයාමේ දුක්මුසු පුවතක් යක්කල ප්‍රදේශයෙන් අසන්නට ලැබේ.

සචිනි කෞෂල්‍යා වන දැරිය යක්කල අනුර මහ විදුහ‍ලේ ශිෂ්‍යාවකි. පෙරේදා (20)  ඇය දහවල් බස්නැවතුම් පළේදී හිටිහැටියේ ඇද වැටෙනු දුටු සිසුන් දෙදෙනකු වහා ඇය ත්‍රිරෝද රථයක නංවා ගම්පහ රෝහලට ගෙනවිත් තිබේ.  ඒ වන විටත් ඇය සිහිසුන් තත්ත්වයක පසුවී තිබේ.

රෝහලට ඇතුළත් කර ටික වේලාවකින් ඇය මිය ගොස් ඇති බව වෛද්‍යවරු පවසා තිබේ.

දැරියගේ ජීවිතය බේරා ගැනීමට ඒ  රෝහලේ සිටි විශේෂඥ වෛද්‍යවරුන් පවා පැමිණ දැඩි වෙහෙසක් දරා ඇත. එහෙත් ඔවුන්ගේ එම උත්සාහයන් නිශ්පල වී තිබේ.

සිසුවියගේ මරණ පරීක්ෂණය ඊයේ (21) රාගම ශික්ෂණ රෝහලේ දී සිදුකරන ලද අතර එම මරණයට හේතුව හදිසි හෘදයාබාදයක් බව පෂ්චාත් මරණ පරීක්ෂණය සිදු කළ වෛද්‍ය ලසන්ත සිල්වා මහතා නිගමනය කොට ඇත.

සිසුවිය ගොරකදෙණිය උඩුතුත්තිරිපිටිය පදිංචිකාරියකි.

 

සුසන්ත අබේරත්න - ගම්පහ

 

පසුගිය දා අන්තර්ජාලයේ අගනුවර ආපන ශාලාවක ඇති 'බුෆේ' එකක් පිළිබඳ දැන්වීමක් පළ විය. ඒ 'බුෆේ' එකේ ඇති අංග පිළිබඳව සඳහන් කරමින් ඔවුන් කියා සිටියේ ඊට ආහාර වර්ග කිහිපයක් සේම අතුරුපස දෙක තුනක්ද ඇතුලත් බවකි. එහි වැඩිදුරටත් සඳහන්ව තිබුණේ 'සවුදන් ජෙමා ආවත් හිතේ හැටියට කන්න පුළුවනි' යනුවෙනි.

අසීමාන්තිකව කෑමට ලැදි හෝ ආහාර විශාල ප්‍රමාණයක් අනුභව කරන පුද්ගලයකු හැඟවීම පිණිස සිංහල ජනකතාව විසින් යොදනු ලබන පොදු ව්‍යවහාරයක් වෙයි. එනම් 'සවුදං ජෙමා වගේ' යනුවෙනි. එහෙත් මේ 'සවුදං ජෙමා' යනු කවරෙක්ද? ඔහු කිනම් කාලයක කවර ප්‍රදේශයක ජීවත් වූ කවර ගති සිරිත් ඇත්තෙක් ද යන්න පිළිබඳව වත්මන් සමාජයේ බොහෝ දෙනෙක් නොදනිති. ඒ අනුව අද කවුරුත් පාහේ 'සවුදං ජෙමා' වගේ කියනුයේ 'කියන්නං වාලේ' බව පෙනෙයි.

නමුත් අප මේ කීමට සැරසෙනුයේ ඔබ කිසිවෙකුත් මෙතෙක් අසා නොමැති සැබෑ 'සවුදං ජෙමා' පිළිබඳ අපූරු විස්තරයකි.

'සවුදං ජෙමා' පිළිබඳව මුල්ම සාහිත්‍යමය මූලාශ්‍රය අපට හමුවනුයේ කොළඹ කවි පරපුරේ මහා කවියකු වන තිහාරියේ පීටර් පෙරේරා සූරීන් විසින් ප්‍රබන්ධය කරන ලද 'සවුදං ජෙමා' නම් කවි පන්තියෙනි.

1902 වසරේ ඉපදී 1968 වසරේ අභාවප්‍රාප්ත වූ තිහාරියේ පීටර් පෙරේරා මහා කිවිදාණන් වෘත්තියෙන් ගුරුවරයකු වූ අතර පසුව ගුරු වෘත්තීය සමිති නායකයකු ලෙස ද ප්‍රකට විය. ඔහු විසින් ලියන ලද 'සවුදන් ජෙමා' නම් කවි පන්තියට අනුව මෙම 'සවුදං ජෙමා' තිහාරියේ පීටර් පෙරේරා කිවිඳුන්ගේ සමකාලීනයෙකු බව පෙනේ. සවුදං ජෙමා නමැත්තා ගේ හැඩරුව, ගතිගුණ සේම අධික ලෙස ආහාර අනුභව කිරීමට ඔහු තුළ පැවති හැකියාව සහ අධික කෑදර බව ද එම කවි පන්තිය තුළින් මැනැවින් ‍නිරූපණය කර ඇත.

ඒ කෙසේ හෝ මේ සවුදං ජෙමා පිළිබඳව යම් විස්තරයක් කීමට මගේ පියා (එස්.පීටර් සිල්වා) ‍ට යම් හැකියාවක් තිබිණ. ඒ ඔහු තරුණ කාලයේ සවුදං ජෙමා සියැසින් දැක තිබූ බැවිනි. ඒ ගණේමුල්ල පරණ පොලිසිය ඉදිරිපිට විසූ එස්.එම්. ද සිල්වා නම් ප්‍රභූ වරයකු ගේ නිවසේ දීය. ගම්මුන් විසින් 'මැන්දිස් මහත්තයා' යනුවෙන් හඳුන්වන ඔහු  කුරුඳු ව්‍යාපාරිකයෙකු සේම සැදැහැවත් බෞද්ධ ප්‍රජා නායකයෙකු ලෙස ද ප්‍රදේශයේ මහත් ප්‍රසිද්ධියක් ඉසිලූ අයෙකි.

"සවුදං ජෙමා හරි උස මිනිහා; ඒ වගේම හරිම ආඩම්බර කාරයා; ලොකු ලොකු මිනිස්සු එක්ක තමයි කතා බහ වුණත්; අපි දිහා නිකමටවත් හැරිලා බැලුවේ නැහැ."

මා කුඩා කාලයේ දී මගේ පියා එසේ කී අයුරු මට යාන්තමින් මතකය; එහෙත් ඒ අපූරු මිනිසා පිළිබඳව ඊට වැඩි යමක් දැන ගැනීමට මගේ පියා දැන් ජීවතුන් අතර නැත.

මගේ විශ්වාසයට අනුව සවුදං ජෙමා යනුවෙන් හඳුන්වන ලද මේ පුද්ගලයාගේ සැබෑ නම ජේමිස් විය යුතුය. ජේමිස් යන නම ඇත්තවුන් '‍ජෙමා' යනුවෙන් හැඳින්වීම අප ගැමි සමාජයේ සුලබව සිදුවන්නකි. එමෙන්ම ඔහුගේ මෙම 'ජෙමා' යන නමට පෙරටුව 'සවුදං' යන නම යෙදී ඇත්තේ ඔහුගේ ගායනය හා රංගනය නිසා විය යුතුය.

'සවුදම' යනු නැටුම්, ගැයුම් සහ වැයුම් සඳහා ප්‍රබන්ධය කරන ලද ගී විශේෂයකි. ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රමුඛතම ජන සංගීත පර්යේෂකයකු වන ඩබ්ලිව්.බී. මකුලොලුව සූරීන් පෙන්වා දෙන පරිදි භරත නැටුම්වල එන 'ශබ්දම්' සහ කථක් නැටුමේ එන 'කවිතා' යන අංග 'සවුදම්' අතර යම් සමාන කමක් තිබේ. එහෙත් ඒ සවුදං සහ ජෙමා ගේ සවුදං අතර කිසියම් සමානාත්වයක් තිබිණි දැයි සොයා ගත නොහැක. ඇතැම් විට සවුදං ජෙමා එම සවුදං මුහුණු  වරින් කිසියම් හායෝත්පාදක සහ උපහාසාත්මක ගායනයක් සහ රංගනයක් ඉදිරිපත් කළ ජන කවියකු හෝ ජන රංගන ශිල්පියෙකු විය හැක.

මේ අතර 'සවුදං ජෙමා' නමින් සිංහල චිත්‍රපටයක් සිංහල සිනමා වංශ කතාවට ද එක් වී තිබේ. එය මුල්වරට තිරගත කොට ඇත්තේ 1979 වසරේ ඔක්තෝම්බර් 09 දාය.

එහි 'සවුදං ජෙමා' ගේ චරිතය ලයනල් දැරණියගල විසින් නිරූපණය කොට ඇති අතර ප්‍රධාන නිලිය ගීතා කුමාරසිංහය. සවුදං ජෙමා චිත්‍රපටයේ කතාව, දෙබස් සහ අධ්‍යක්ෂණය ජයන්ත පී සමරසිංහ ගෙනි. මුල දී 'දෙකටන යෝධයා' ලෙසින් නම් කොට ඇති එම චිත්‍රපටයේ නම 'සවුදං ජෙමා' ලෙස වෙනස් කොට ඇත්තේ තිරගතවීමට ආසන්න සමයකය. එය පසුගිය සමයේ රූපවාහිනියෙන් ද ප්‍රචාරය වී ඇති අතර සී.ඩී වශයෙන් ද එම චිත්‍රපටය නිකුත් කොට ඇති බව දැනගන්නට ඇත.

ලංකා මාතා චිත්‍රපට වෙනුවෙන් ඩී.ජේ කටුගම්පොල, ජී.ඩබ්ලිව්. පෙ‍රේරා, කේ. කරුණාසේන, සිරිල් පීරිස්, ඩී..එම්. ගුණසේකර නිෂ්පාදනය කළ 'සවුදම් ජෙමා' චිත්‍රපටියේ කතා තේමාවට අවශ්‍ය වස්තු බීජය සොයා ගත්තේ කෙසේ දැයි මම එහි අධ්‍යක්ෂ ජයන්ත පී සමරසිංහ මහතාගෙන් ඇසීමි.

"සවුදං ජෙමා කියන පුද්ගලයා ගැන තැන තැන පැතිරුණු කතා මිසක් නිශ්චිත තොරතුරක් හොයා ගන්නට බැරිවුණු හින්දා මම ඒ චිතපටි කතාවට විනෝදනී (ගීතා කුමාරසිංහ), කහතුඩුවේ රාළහාමි (පියදාස ගුණසේකර), නොක්කි (සෝනියා දිසා) , ධර්මෙ (මොරිස් දහනායක) වගේ චරිත එකතු කළා ඒ එක්කම යුරේනියස් (ඇලෙක්ස් සැන්ඩර් ප්‍රනාන්දු) ගේ චරිතය නම් කල්පිතයක් නොවේ. යුරේනියස් කියන්නේ ඉස්සර බියගම පළාතේ හිටපු චන්ඩියෙක් නමුත් සවුදං ජෙමාත් යුරේනියස් එක කාලේ ජීවත් වුණත් ඒ දෙන්නා දැන හඳුනන බවක් මම දන්නේ නැහැ. ඒක මගේ ප්‍රබන්ධයක්."

තත්ත්වය මෙසේ වුවද මෙම සවුදං ජෙමා දැක පුරුදු සහ ඔහුගේ ගීත සහ රැඟුම් දැකබලා ගත් ගණේමුල්ල, නැදුනවත්තේ පදිංචි සුප්‍රකට සමාජ සේවිකාවක සහ බෞද්ධ මහෝපාසිකාවක වන එස්. වයලට් සෝමා ද සිල්වා මහත්මියගෙන් මම ඒ පිළිබඳව විමසුවෙමි.

 ඇය එස්. එම් ද සිල්වා මහතාගේ දියණියකි.

 ඇය පවසන අන්දමට සවුදං ජෙමා නම් වූ පුද්ගලයා 1940 දී පමණ ඇගේ මහ ගෙදරට පැමිණ තිබේ. ඒ රැඟුම් ඉදිරිපත් කිරීමටය. උසට සරිලන මහතකින් යුත් සවුදං ජෙමා තමන් හැඳ සිටි සරමට උඩින් තවත් සරමක් ඇද සිටි බවත් ඇය කියයි.

මෙහිදී එක්වරම අපගේ සිහියට නැංවෙනුයේ තිහාරියේ පීටර් පෙරේරා කිවිදුන් ලියූ සවුදං ජෙමා පැදි පෙළෙහි එන 'දෙමාලයට මඩකලපුවෙ සරම අදී' යන්නය.

එසේ සවුදං ජෙමා මසකට දෙකකට වරක් තම නිවසට පැමිණි බවත් ඇතැම් විට සරමට උඩින් ගවුමක් වැනි ඇඳුමක් ඇද සිටි බවත් සිල්වා මහත්මියට මතකය. ඔහු තම නිවසට පැමිණ පියා ඉදිරියේ රැඟුම් පාමින් කළ ගායනයේ මුල් වචන 'නන්නානේ' යනුවෙන් හැඳින්වෙන අතර ඉන්පසුව 'ජාරනන්නේ, වළගොඩ නන්න්නේ' ආදී වශයෙන් ගැයූ බව සිල්වා මහත්මිය පවසනුයේ ඔහු මනා සිහිබුද්ධියකින් යුතු මිනිසුන්ට හාස්‍ය රසය ලබා දීමට සමත් ශිල්පියෙකු මිස සිහිමද ගතියෙන් යුතු පුද්ගලයෙකු නොවන බව තහවුරු කරමිනි.

තම පියා ද අත්පොලසන් දෙමින් ඔහුගේ ගායනා සහ රැඟුම් රසවින්දනය කළ බව සිල්වා මහත්මිය කියයි. එසේම ඔහු අධික ලෙස ආහාර ගත හැකි පුද්ගලයෙකු සහ ආහාර වලට මහත් ඇල්මක් දක්වන්නෙකු බව ඒ වන විට ද තමන් දැන සිටි බව පවසන සිල්වා මහත්මිය සවුදං ජෙමාගේ මව ඔහුට විවාහයක් කර දී ඇතත් එය සාර්ථක වී නොමැති බවත් තමන්ට දැන ගත හැකි වූ බවද කීවාය.

මා විසින් මෙතෙක් කරන ලද විමසුම් වලට අනුව සවුදං ජෙමාගේ ගම් පියස ලෙස වැලිවේරිය, දෙල්ගොඩ සහ දෙකටන වශයෙන්  ප්‍රදේශ කිහිපයක් අනුමාන කළ හැකිව තිබේ.  

එහෙත් මිට සියවසකට මෙපිට කාලයක් තුළ ජීවත් වූ මේ අපූරු මිනිසාගේ ඥාති පරපුර අදත් එම ප්‍රදේශ වල හිඳිනු ඒකාන්තය. නමුදු අධික කෑදර මිනිසකු ලෙස රට පුරා ප්‍රසිද්ධියට ලක්ව ඇති සවුදං ජෙමා තම ඥාතියෙකු බව කීමට ඔවුන් දක්වන මැලි කම නිසා දෝ ඔහු පිළිබඳ ඊට වඩා විස්තරයක් දැන ගැනීමට මට නොහැකි විය.

ඒ කෙසේ හෝ විසිවන සියවසේ මුල් කාර්තුවේ අප රටේ ජීවත් වූ ජනකවියකු සහ ජන රංගන ශිල්පියකු වන මෙම අපූරු මිනිසා ගේ සැබෑ වගතුග අනාගත පරපුර වෙත දායාද කරවීම වර්තමාන සමාජය සතු යුතුකමක් හා වගකීමකැයි මට සිතේ. ඒ අදවන විටත් ජාතික වශයෙන් ප්‍රසිද්ධියට පත්ව ඇති 'සවුදං ජෙමා' යන නාමයේ සැබෑ පසුබිම් කතාව කෙරෙහි මුලු මහත් ජාතියම බෙහෙවින් උනන්දු විය හැකි බැවිනි.

සවුදං ජෙමා සියැසින් දුටු වයලට් සිල්වා මහත්මියගේ ප්‍රකාශය මෙතනින් - 



තිලක් සේනාසිංහ

Page 1 of 32

IMAGE

කාමරංකා කන්න එපා

IMAGE 2017 Sep 24 13:10
වකුගඩු ආසාදන ශ්‍රී ලංකාවේ බරපතළ සෞඛ්‍ය තර්ජනයකි. කිහිප ආකාරයක වකුගඩු ආසාදන ශ්‍රී ලංකාවේ...
Views - 3873

ඔය කියන නිරුවත් ඡායාරූපවල ඉන්නේ මම ‍නෙවෙයි

IMAGE 2017 Sep 24 12:18
ගයාත්‍රි ඩයස් දැන් අන්තර්ජාලයේ පුවත් මවන්නියක් බවට පත් වෙලා. ඒ විදියට ඇය ගැන පැතිර ගිය එක්...
Views - 1764

මම මිය ගියේ නැහැ

IMAGE 2017 Sep 24 11:59
රොඩ්නි වර්ණකුල හදිසියේ මිය ගිය බවට බොරු පුවතක් පසුගිය දවස්වල අන්තර්ජාලයේ එහා මෙහා වුණා. මේ...
Views - 1014

අද කාලේ කඨින පිංකම් අස්සේ 'බෝතල් පාටි'ත් දානවා

IMAGE 2017 Sep 22 15:40
කඨින චීවර මාසයක් ළඟ ළඟම එයි. බෞද්ධයන්ට සිදුකළ හැකි අට මහ කුසල් අතරින් මුල්ම කුසලය වන කඨින චීවර...
Views - 1045

16 වියැති සිසුවිය බස් නැවතුමේ දී හෘදයාබාධයකින් මියයයි

IMAGE 2017 Sep 22 11:12
තම දූ පුතුන් පාසල් ගොස් යළි නිවසට පැමිණෙන තුරු දෙමාපියන් සිටිනුයේ දැඩි විමසිල්ලකින් බව...
Views - 3499

සුමති සම්මාන හිමිකරගත් කලා ලොවේ දිදුළන තරු

IMAGE 2017 Sep 21 12:27
ජාතියේ මහා කලා මංගල්‍යය හෙවත් සුමති සම්මාන උළෙල 20 දා  ප.ව. 6.30ට කොළඹ නෙළුම් ‍පොකුණ රඟහ‍ලේදී 22...
Views - 3985

Please publish modules in offcanvas position.